Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ergonomia procesów informacyjnych. -ERGONOMIA -EKSPLOATACJA -ZARZĄDZANIE -CZŁOWIEK -CZŁOWIEK-OBIEKTY TECH. -CZYNNIK LUDZKI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ergonomia procesów informacyjnych. -ERGONOMIA -EKSPLOATACJA -ZARZĄDZANIE -CZŁOWIEK -CZŁOWIEK-OBIEKTY TECH. -CZYNNIK LUDZKI."— Zapis prezentacji:

1 Ergonomia procesów informacyjnych

2 -ERGONOMIA -EKSPLOATACJA -ZARZĄDZANIE -CZŁOWIEK -CZŁOWIEK-OBIEKTY TECH. -CZYNNIK LUDZKI

3 Cykl życia systemów informacyjnych (SI) Pojawienie się potrzeby DobórWdrożenieEksploatowanieLikwidacja

4 Fazy życia (SI) I FAZA: PROJEKTOWANIE Pojawienie się potrzeby Pojawienie się potrzeby Dobór Dobór Wdrożenie Wdrożenie II FAZA: EKSPLOATOWANIE Wdrożenie Wdrożenie Eksploatowanie Eksploatowanie Likwidowanie Likwidowanie

5 O czym będzie mowa O roli człowieka w zarządzaniu IT O zarządzaniu IT O przedsiębiorstwie (jako środowisku funkcjonowania IT) O tym jak „to wszystko” zorganizować O aspektach prawnych i etycznych związanych z IT

6 Tematyka zajęć Określanie potrzeb przedsiębiorstwa w zakresie zastosowań IT Określenie stanu obecnego Bezpieczeństwo Zarządzanie finansami IT Organizacja pracy w dziale IT przedsiębiorstwa Organizacja współpracy z użytkownikiem Standardy ITIL i COBIT

7 LITERATURA Kisielnicki J., Sroka H.: Systemy informacyjne biznesu. Agencja wydawnicza „Placet”, Warszawa Pańkowska M.: Zarządzanie zasobami informatycznymi. Wydawnictwo „Difin”, Warszawa Sun Tzu i Sun Pin : Sztuka wojny. Traktaty. Wydawnictwo „One Press”, Warszawa Dokumentacja ITIL, COBIT

8 Zarządzanie zasobami Pozyskiwanie zasobów Przechowywanie zasobów Ochrona zasobów Alokacja i dystrybucja zasobów Przetwarzanie zasobów

9 Funkcje zarządzania PlanowanieOrganizowanieMotywowanieKontrolowanie

10 Identyfikacja zasobów IT Zasoby sprzętowe Zasoby programowe Zasoby infrastruktury Ludzie Dane, informacje WiedzaInne

11 System informacyjny Trzy poziomy systemu informacyjnego

12 Systemy informacyjne a systemy informatyczne System informacyjny  Nieformalny  Formalny  Techniczny System informatyczny  System informatyczny = Techniczny system informacyjny  Jest realizowany za pomocą Technologii Informatycznej

13 Identyfikacja procesów Procesy zachodzące w przedsiębiorstwie Procesy obecnie wspomagane przez narzędzia IT Procesy, które mają być wspomagane komputerowo w przyszłości Zastosowanie (nowych, innych) narzędzi IT STRATEGIA INFORMATYZACJI

14 Sprzęt i oprogramowanie Sprzęt można określić jest jako zbiór wszystkich urządzeń technicznych niezbędnych do funkcjonowania technicznego systemu informatycznego Oprogramowanie (nazywane też produktem programowym) definiowane jest przez Normę ISO jako „kompletny zestaw programów komputerowych, procedur dokumentów związanych oraz danych, dostarczany użytkownikowi”

15 Oprogramowanie Powszechnie spotykane jest, zawężanie pojęcia system informatyczny do jego części składowej – oprogramowania. (Jest postrzegane jako odrębny system.) Definicje systemu „System – zbiór elementów wyróżnionych ze względu na zachodzące między nimi powiązania.” [Encyklopedia Multimedialna 1998] „System może być zdefiniowany jako spójny zbiór niezależnych składowych, które istnieją w jakimś celu, mają pewną stabilność i mogą być przydatne przy ich łącznym rozpatrywaniu.” [Beynon-Davies 1999]

16 Systemy kluczowe Wyselekcjonowanie procesów kluczowych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, Powiązanie procesów kluczowych zachodzących w przedsiębiorstwie z wykorzystywanym oprogramowaniem, Określenie wymagań wobec oprogramowania kluczowego.

17 Oprogramowanie pozostałe Usystematyzowanie procesów według ich istotności dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, Powiązanie procesów mniej istotnych zachodzących w przedsiębiorstwie z wykorzystywanym oprogramowaniem, Określenie wymagań wobec oprogramowania.

18 Klasyfikacja systemów informatycznych (SI) Systemy wspomagania zarządzania (SIZ), Systemy wspomagające projektowanie i wytwarzanie, Aplikacje domowe, biurowe, rozrywkowe, Systemy wbudowane, Systemy zarządzania komputerem.

19 Klasyfikacja SIZ Systemy transakcyjne – otrzymywane z nich informacje dotyczą zaszłości gospodarczych i ukierunkowane są na ewidencjonowanie i sprawozdawczość. Systemy informowania kierownictwa – agregują, selekcjonują i kierują informacje do decydenta. Systemy automatyzacji biura – funkcje: informacyjno-dokumentacyjną, komunikacyjną oraz sterującą. Systemy wspomagania decyzji – wykorzystują metody symulacji oraz metody rachunku optymalizacyjnego, umożliwiają wielowariantowe przedstawianie rozwiązań. Systemy wspomagania zarządu – są połączeniem systemów informowania kierownictwa oraz systemów wspomagania decyzji.


Pobierz ppt "Ergonomia procesów informacyjnych. -ERGONOMIA -EKSPLOATACJA -ZARZĄDZANIE -CZŁOWIEK -CZŁOWIEK-OBIEKTY TECH. -CZYNNIK LUDZKI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google