Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie."— Zapis prezentacji:

1 W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie Maj 2015

2  Analiza strategiczna  Strategia konkurencyjna  Strategia zasobowa: Budowa podstaw konkurencyjności  Strategia rynkowa: Wykorzystanie potencjału konkurencyjnego Literatura ◦ Sigismund Huff i inni, r. 5-7 Kilka rysunków w tym wykładzie pochodzi z książki Zbigniewa Pierścionka Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wyd. 2, PWN, Warszawa, 2011(odnośnik: Pierścionek, rys xx). Kilka innych ilustracji z książki Edwarda Pająka, Zarządzanie produkcją, PWN 2006 (odnośnik: Pająk, rys. YY)

3 Pierscionek, rys 8 Wyklad W4

4 Pierscionek, rys 7 Wyklad W4

5  Analiza strategiczna generuje :  Deklaracje wizji  Deklaracje misji  Rezultaty analizy SWOT  Listę strategicznych opcji  Wybrana generyczna strategie (np, jesteśmy producentem masowym o niskich kosztach produkcji)  Plan strategiczny (wielka strategie)  Plany jednostkowe and taktykę funkcjonalna jednostek produkcyjnych (functional tactics) mającą na celu przekształcenie planu strategicznego w konkretne zadania dla jednostek produkcyjnych

6 Poziomy planowania strategicznego Dyrekcja FirmyStrategia firmy: Co powinniśmy robić? (w co się bawić?) Dywizje/WydziałyStrategia konkurencyjna Operacyjne(analiza naszej domeny konkurencyjnej): Jak powinniśmy konkurować? (jak się bawić?) Elementy Strategia funkcjonalna (podział pracy): FunkcjonalneKto z nas powinien robić co? (kto ma się bawić?)

7  Analiza strategiczna generuje :  Instrukcje i procedury firmy mające na celu wdrażanie strategicznych zaleceń (eg, zalecenia i procedury, które powinien wdrażać dział zasobów ludzkich)  Odpowiednia strukturę organizacyjna potrzebna do wdrażania wybranych strategii (business process re- engineering)  Potrzebna formę kontroli i korekty nad procesem wdrażania strategii  To co nas szczególnie interesuje w tym wykładzie to strategia konkurencyjna: z kim i jak powinniśmy rywalizować? Jak stworzyć warunki skutecznej rywalizacji?

8  Jakie generyczne strategie służą osiągnieciu przewagi konkurencyjnej? ◦ Przywództwa kosztowe ◦ Zróżnicowanie produktu/jakości ◦ Przywództwo sieci/łańcucha tworzenia wartości ◦ Koncentracja siły rynkowej/stopień monopolizacji ◦ Strategie kombinowane  Czy rywale mogą współpracować i stać się sojusznikami? ◦ Współpraca spontaniczna (czy jest to legalne?) ◦ Współpraca formalna (ditto) ◦ Współpraca międzybranżowa

9 Pierscionek, rys 26

10 Pierscionek, rys 28

11 Pierscionek, rys 29

12 Pierscionek, rys 34

13 Pierscionek, tab 1

14 Pierscionek, tab 10

15 Pierscionek, rys 31

16 Pierscionek, rys 33

17 Pierscionek, rys 3.5

18 Pierscionek, rys 36

19 Pierscionek, rys 37


Pobierz ppt "W4. Zasady i proces formułowania celów strategicznych przedsiębiorstwa Prof Stefan Markowski WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google