Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków Tytuł pracy w języku angielskim: Cross platform educational game for teenagers Marcin Kowalski Opiekun.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków Tytuł pracy w języku angielskim: Cross platform educational game for teenagers Marcin Kowalski Opiekun."— Zapis prezentacji:

1 Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków Tytuł pracy w języku angielskim: Cross platform educational game for teenagers Marcin Kowalski Opiekun pracy: Dodatkowy Opiekun pracy: dr inż. Krzysztof Grudzień dr inż. Andrzej Romanowski Nr Indeksu: Imię Nazwisko:

2 Zakres pracy obejmuje zaprojektowanie oraz realizację wieloplatformowej gry komputerowej zawierającej treści dydaktyczne. Cel i zakres pracy:

3 W związku z rozwojem komputerów i ich możliwości, pojawiły sie gry komputerowe. Gry te mogą występować w funkcji środków dydaktycznych. Mogą być stosowane na różnych poziomach edukacji – od przedszkola po wyższe uczelnie. Gry mogą być także wykorzystywane do usuwania zaburzeń rozwojowych, rozwijania umiejętności intelektualnych, wspomagania rozwoju osobowościowego oraz wdrożenia do pracy z tym środkiem. Gra dydaktyczna ma na celu rozbudzanie aktywności gracza samodzielne rozwiązywanie przez niego postawionego problemu w sytuacji wystąpienia lub braku niezbędnej wiedzy. Gry dydaktyczne cieszą sie duża popularnością, ponieważ pozwalają na zaspokojenie potrzeby sukcesu, osiągnięć i samorealizacji

4 Komputerowe gry dydaktyczne musza zatem spełniać trzy podstawowe kryteria: merytoryczne, dotyczące wiarygodności i rzetelności przekazywanych treści i poprawności językowej; metodyczne, związane z szata graficzna, kolorem czcionki, jakością rysunków, map, animacji, co decyduje o atrakcyjności gry; psychologiczne, obejmujące zjawiska wpływu gry na zainteresowania

5 Schemat gry:

6 Programy wykorzystane przy projekcie: - Adobe Flash (gra napisana będzie za pomocą języka ActionScript) - Adobe Illustrator - Adobe AfterEffects

7 ActionScript z obecnie stosowaną składnią pojawił się po raz pierwszy we Flash 5, który w pełni umożliwiał programowanie we Flash. Ta wersja ActionScript została nazwana ActionScript 1.0. Flash 6 (MX) dalej rozszerzył użyteczność środowiska programistycznego przez dodanie wielu wbudowanych funkcji i lepszą programistyczną kontrolę nad klipami. Flash 7 (MX 2004) wprowadził wersję ActionScript 2.0, która dodała takie funkcjonalności i cechy obiektowe jak: typowanie sztywne (ang. strong typing), jawne deklaracje klas (ang. explicit class declarations), dziedziczenie, interfejsy, ścisłe typowanie danych (ang. Strict Data Typing).ang. Źródło: ActionScript – oparty na ECMAScripcie obiektowy język programowania, używany w Adobe Flashu do sterowania animacjami i aplikacjami. Zarówno ActionScript, jak i JavaScript są oparte na podobnej składni, więc można je łatwo przekładać. Jednak model kliencki w tych językach jest całkiem odmienny: JavaScript steruje oknami, czy też formularzami, natomiast ActionScript klipami, polami tekstowymi i dźwiękami.ECMAScripcieAdobe FlashuJavaScript

8 Mapy:

9

10 Dziękuje za uwagę


Pobierz ppt "Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków Tytuł pracy w języku angielskim: Cross platform educational game for teenagers Marcin Kowalski Opiekun."

Podobne prezentacje


Reklamy Google