Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FIRMA - fakty SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ CZŁONKOWIE ZARZĄDU : - Prezes Zarządu - Dorota Jurzysta - Vice Prezes Zarządu - Liliana Piekut.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FIRMA - fakty SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ CZŁONKOWIE ZARZĄDU : - Prezes Zarządu - Dorota Jurzysta - Vice Prezes Zarządu - Liliana Piekut."— Zapis prezentacji:

1

2

3 FIRMA - fakty SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ CZŁONKOWIE ZARZĄDU : - Prezes Zarządu - Dorota Jurzysta - Vice Prezes Zarządu - Liliana Piekut - Członek Zarządu - Małgorzata Sobieszek - Pełnomocnik- Ryszard Warzecha KOORDYNATOR SIECI: Andrzej Makarewicz ADRES: WARSZAWA ul. Złotego Smoka 18 / 26 TELEFON/FAX: (0-22)

4 ZWIERZYNIEC - przed i po... FIRMA NOWA, ale... FIRMA SIECIOWA

5 ZWIERZYNIECZWIERZYNIEC FIRMA NOWOCZESNA ORGANIZACJA ZARZĄDZANIE TECHNIKI SPRZEDAŻY SYSTEM PRACY I WYNAGRADZANIA

6 ZWIERZYNIEC TO FIRMA a nie sklep

7 CO TO ZNACZY? ŁAMIEMY STEREOTYPY sklepowe TWORZYMY STANDARDY firmowe +

8 STEREOTYP sklepowy a STANDARD firmowy WŁAŚCICIEL SPRZEDAWCA KIEROWNIK kombinuje, jak zarobić pieniadze załatwia sprawy formalno- administracyjne sprzedaje DECYDUJE o strategii firmy, INWESTUJE ZARZĄDZA placówką (personel+towar) MYŚLI, jak sprzedać i SPRZEDAJE

9 KRÓTKO MÓWIĄC: PRZESTAJECIE TRAKTOWAĆ PRACĘ PRZEDMIOTOWO JESTEŚCIE PODMIOTEM FIRMY !!!

10 CO TO ZNACZY? NIE JESTEŚMY ZAINTERESOWANI BIERNYM WYKONYWANIEM SWOICH OBOWIĄZKÓW INTERESUJĄ NAS TYLKO I WYŁĄCZNIE PRACOWNICY CZYNNI: POMYSŁOWI, KREATYWNI, TWÓRCZY, DALEKOWZROCZNI, WSPÓŁDZIAŁAJĄCY W TWORZENIU SUKCESU FIRMY

11 SUKCES FIRMY ROZWÓJ = NOWE INWESTYCJE POZYSKANIE STAŁEJ GRUPY ZADOWOLONYCH RACOWNIKÓW WYKREOWANY IMAGE, DOBRE IMIĘ PROFESJONALIZM DZIAŁANIA USTABILIZOWANA POZYCJA RYNKOWA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI ZGODNIE Z PRAWEM TO MOŻLIWOŚĆ (RÓWNIEŻ FINANSOWA) POSIADANIA WŁASNYCH, WYPRACOWANYCH REGUŁ POSTĘPOWANIA ?

12 PROSIMY O:

13 SPRZEDAWCA

14 ABSOLUTNIE WYKLUCZONE !!!

15 W TEJ CHWILI WŁAŚCICIEL KIEROWNIK SPRZEDAWCA SKLEP LOKALIZACJA WYPOSAZENIE PERSONEL TOWAR ADMINISTRACJA ?

16 LOKALIZACJA + TOWAR + SPRZEDAWCY DOBRY SKLEP

17 LOKALIZACJA CENTRUM HANDLOWE ZWYCZAJ ZAKUPOWY LUDZI TYGODNIOWO PRZY WEJŚCIU WIDOCZNOŚĆ SKLEPU FMCG 100% KLIENTÓW JEDYNE C.H. PARTER DOSTĘPNOŚĆ SKLEPU

18 TOWAR ASORTYMENT PSY KOTY GRYZONIE PTAKI AKWARYSTYKA TERRARYSTYKA WĘDKARSTWO ??? OCZKA WODNE ??? NIE WSZYSTKO !!! MARKI +/- STANDARD NOWOŚCI PROMOCJE STARTERY OBNIŻKI CEN HOSTESSY + + ILOŚĆ NA BIEŻĄCO + CENY DUŻY OBRÓT MAŁY ZYSK +

19

20 PIRAMIDA SUKCESU LOKALIZACJA TOWAR SPRZEDAWCY

21 JAK MOGĘ POMÓC NA TYM ETAPIE ? MAM POMYSŁ !!!

22 SPRZEDAWCY PRZYCIĄGNIĘCIE/ UTRZYMANIE KLIENTA MAKSYMALIZACJA SPRZEDAWANEGO MU TOWARU PERFEKCYJNA ZNAJOMOŚĆ TOWARU PSYCHO-SOCJOLOGIA TECHNIKI SPRZEDAŻY ATMOSFERA

23 KLIENT MA CORAZ WIĘKSZE WYMAGANIA ZARÓWNO W STOSUNKU DO JAKOŚCI TOWARU JAK I OBSŁUGI MA DUŻY WYBÓR TOWARÓW I MIEJSC, GDZIE MOŻE JE KUPIĆ NIE SZUKA, ALE CZEKA NA KORZYSTNE OFERTY NIE MA CZASU IDZIE TAM, GDZIE MA FACHOWĄ OBSŁUGĘ IDZIE TAM, GDZIE PODŚWIADOMIE JEST MU DOBRZE

24 CZEGO CHCE KLIENT? PROFESJONALNA OBSŁUGAROZSĄDNE CENY KOMFORT PSYCHICZNY POCZUCIE DOBRZE WYDANYCH PIENIĘDZY POŚWIĘCENIE UWAGI WRAŻENIE, ŻE JEST NAJWAŻNIEJSZY

25 JEŚLI NIE ZAPEWNI IM TEGO ZWIERZYNIEC, DOSTANĄ TO U KONKURENCJI !!!

26 PRZYCIĄGANIE - POWRÓT KLIENTA DLA WYGODY TOWAR/ZAOPATRZENIE DLA OSZCZĘDNOŚCI CZASU DL A PANUJĄCEJ ATMOSFERY bo lubię ten sklep LOKALIZACJA SPRZEDAWCY TOWAR/ZAOPATRZENIE

27 OLEWAM ATMOSFERĘ ? JAKOŚĆ CENA ATMOSFERA 100 % 32 % 11 % 57 % NADAL OLEWAM ?

28 PRZYCIĄGANIE KLIENTA MAKSYMALIZACJA SPRZEDAŻY SKLEPGESTY BEZ LUKSUSÓW BEZ REGAŁÓW FIRMOWYCH UPORZĄDKOWANY/SEGMENTACJA POTWORNIE CZYSTY PRZYJAZNA KOLORYSTYKA ATMOSFERA SPOKÓJ/WYCISZENIE ŁAGODNOŚĆ / LUZ PRZYJAZNA DLA LUDZI I ZWIERZĄT SPRZEDAŻ SUGESTYWNA MOWA CIAŁA DZIAŁANIE NA ZMYSŁY/ PODŚWIADOMOŚĆ KLIENTA

29 GESTY SPRZEDAŻ SUGESTYWNA KUPUJE OD LUDZI, A NIE OD MIEJSCA …. KUPUJE PEWNE OCZEKIWANIE…. KLIENT WIDZI OKAZJĘ DO SPRZEDAŻY ZNAJOMOŚĆ PRODUKTÓW UMIEJĘTNOŚĆ OPISYWANIA PRODUKTÓW PRZYJAZNE NASTAWIENIE ZNA TECHNIKI SPRZEDAŻY

30 RESZTA ZALEŻY OD CIEBIE...

31 GESTY MOWA CIAŁA OLEWAM MOWĘ CIAŁA? WERBALNIE MOWA CIAŁA PISMO, KODY, SYMBOLE 100 % 8 % 58 % 34 % NADAL OLEWAM ?

32 CO MOŻNA SPOTKAĆ W SKLEPACH ? OBSTAWIANIE KLIENTA PRZY WEJŚCIU POZOSTAWANIE W ZASIĘGU JEGO WZROKU PORÓWNYWANIE TOWARU Z TOWAREM INNEGO SKLEPU PYTANIE KLIENTA O JEGO ZDANIE PRZEKONANIE, ŻE SPRZEDAWCA WIE WIĘCEJ USIŁOWANIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW KLIENTA PATRZENIE PROSTO W OCZY UŚMIECH DO KONKRETNEJ OSOBY GESTYKULACJA ŚMIECH ODSYŁANIE DO BARDZIEJ KOMPETENTNEGO SPRZEDAWCY ROZMOWY MIĘDZY SPRZEDAWCAMI TROSKA O ZWIERZĘTA SKLEPOWE SKRZYŻOWANE RĘCE / NOGI POKAZYWANIE WNĘTRZA DŁONI POZYTYWNE WYPOWIEDZI NA TEMAT INNEGO KLIENTA PICIE TOPOWYCH NAPOJÓW W SKLEPIE WŁASNY STYL KAŻDEGO SPRZEDAWCY POTOCZNE SŁOWNICTWO TUSZOWANIE NIEWIEDZY SYMPATIĄ DLA KLIENTA/ZWIERZACZKA

33 CO MOŻNA SPOTKAĆ W SKLEPACH ? OBSTAWIANIE KLIENTA PRZY WEJŚCIU POZOSTAWANIE W ZASIĘGU JEGO WZROKU PORÓWNYWANIE TOWARU Z TOWAREM INNEGO SKLEPU PYTANIE KLIENTA O JEGO ZDANIE PRZEKONANIE, ŻE SPRZEDAWCA WIE WIĘCEJ USIŁOWANIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW KLIENTA PATRZENIE PROSTO W OCZY UŚMIECH DO KONKRETNEJ OSOBY GESTYKULACJA ŚMIECH ODSYŁANIE DO BARDZIEJ KOMPETENTNEGO SPRZEDAWCY ROZMOWY MIĘDZY SPRZEDAWCAMI TROSKA O ZWIERZĘTA SKLEPOWE SKRZYŻOWANE RĘCE / NOGI POKAZYWANIE WNĘTRZA DŁONI POZYTYWNE WYPOWIEDZI NA TEMAT INNEGO KLIENTA PICIE TOPOWYCH NAPOJÓW W SKLEPIE WŁASNY STYL KAŻDEGO SPRZEDAWCY POTOCZNE SŁOWNICTWO TUSZOWANIE NIEWIEDZY SYMPATIĄ DLA KLIENTA/ZWIERZACZKA

34 GESTY DZIAŁANIE NA ZMYSŁY / PODŚWIADOMOŚĆ KLIENTA

35

36 TROSKA O ZWIERZĘTA SKLEPOWE = DOBROĆ POZOSTAWANIE W ZASIĘGU JEGO WZROKU = WYGODA / KOMFORT PRZEKONANIE, ŻE SPRZEDAWCA WIE WIĘCEJ = POCZUCIE PEWNOŚCI USIŁOWANIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW KLIENTA = ZROZUMIENIE PATRZENIE PROSTO W OCZY = SZCZEROŚĆ / BRAK FAŁSZU UŚMIECH DO KONKRETNEJ OSOBY = JESTEM KIMŚ POKAZYWANIE WNĘTRZA DŁONI = OTWARTOŚĆ, POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA WŁASNY STYL KAŻDEGO SPRZEDAWCY = BRAK MONOTONII / NUDY POTOCZNE SŁOWNICTWO = NIE JESTEM GORSZY TUSZOWANIE NIEWIEDZY SYMPATIĄ DLA KLIENTA/ZWIERZACZKA = KOCHAJĄ

37 SŁOWA A MAKSYMALIZACJA SPRZEDAŻY TAK NIE !!! W CZYM MOGĘ POMÓC ? W CZYM POMÓC ? CZY POMÓC ? POMÓC W CZYMŚ ? CO JESZCZE? COŚ JESZCZE ? TO WSZYSTKO ? TO KONIEC ?

38 Dlaczego tak ważne ?GESTY

39

40 PRZYCIĄGANIE KLIENTA / TYDZIEŃ 35-40% ma zwierzęta/rybki 40-50% deklaruje sympatię dla zwierząt, chęć posiadania limitowaną jedynie brakiem warunków 10-15% nie przychylnych zwierzętom

41 NASZ TARGET - KLIENT LOJALNY 35-40% ma zwierzęta/rybki SAM PRZYJDZIE TRZEBA GO UTRZYMAC BO KUPUJE TYLKO/GŁÓWNIE U NAS KUPUJE WIĘCEJ NIŻ INNI NIE REAGUJE TYLKO NA PROMOCJE ZMNIEJSZA NASZE NAKŁADY MARKETINGOWE POWIE O NAS PRZYJACIOŁOM

42 STATYSTYKA 85% DOBRZE OBSŁUŻONYCH KLIENTÓW WRACA I DOKONUJE PONOWNEGO ZAKUPU 68% Z NICH ZACZYNA ROBIĆ ZAKUPY SYSTEMATYCZNIE STAJĄC SIĘ LOJALNYMI KLIENTAMI KAŻDY Z NICH MÓWI O NAS ( ŚREDNIO ): - 5 PRZYJACIOŁOM I - 6 PRZYPADKOWYM ZNAJOMYM

43 STATYSTYKA - KLIENT NIEZADOWOLONY 2% SKŁADA SKARGI98% PO PROSTU WYCHODZI Z TEGO 91% NIGDY NIE WRACA !!! A POZA TYM: POWIE O TYM 7-8 OSOBOM A JEDEN NA SZEŚCIU POWIE O TYM 12 OSOBOM

44 CO Z TEGO? NIGDY NIE BĘDZIESZ WIEDZIAŁ, DLACZEGO KLIENT NIE WRÓCIŁ ale... CIĘŻKO ODCZUJESZ TO NA WŁASNEJ KIESZENI

45

46 WRÓĆMY DO TYCH ZADOWOLONYCH... MOJE POMYSŁY NA UTRZYMANIE KLIENTA czyli... JAK Z KLIENTA ZWYKŁEGO ZROBIĆ LOJALNEGO?

47 KLIENCI 35-40% ma zwierzęta/rybki STANDARDOWYHOBBYSTA ATMOSFERA PSYCHOLOGIA ZNAJOMOŚĆ TOWARU TECHNIKI SPRZEDAŻY PRZYCIĄGANIE MAKSYMALIZACJA KONKRETNY NIEZDECYDOWAN Y ZDEZORIENTOWANY ZDOMINOWANY PASJONAT GAWĘDZIARZ CZUŁY PUNKT - KOCHA ZWIERZĘTA KOCHAMY TAK JAK ONI - NIE BARDZIEJ / NIE MNIEJ ROZMAWIAMY O ZWIERZAKU NIE MÓWIMY O ZALETACH TYLKO O KORZYŚCIACH SZACUNEK DLA PRZYZWYCZAJEŃ INFORMACJA - NIE ZAMIAST TYLKO OPRÓCZ DORADZTWO BY THE WAY NIE MA NIE MA + ZAPIS NIE UKRYWAMY WAD, JEŚLI KLIENT PYTA CZUJNIE Z WYTRZYMAŁOŚCIĄ KLIENTA JESTEŚMY PARTNEREM DO ROZMOWY

48 CEGŁY: BIERZEMY POD WŁOS czyli NA ZWIERZAKA JESTEŚMY DORADCAMI ROZWIĄZUJEMY PROBLEMY KLIENTA OD RAZU ZDĄŻYĆ PRZEKAZAĆ MAKSIMUM INFORMACJI DODATKOWYCH NIGDY WBREW NIE UKRYWAMY WAD/ PROBLEMÓW USTALAMY ZAPOTRZEBOWANIE NA TOWAR NIE OBIECUJEMY RZECZY NIEMOŻLIWYCH NIE ZAPOMINAMY O KARTACH STAŁEGO KLIENTA JESTEŚMY UPRZEJMI, nawet jeśli oznacza to zaniesienie 20 kg karmy do samochodu klienta

49 KLIENCI, c.d % deklaruje sympatię dla zwierząt, chęć posiadania limitowaną jedynie brakiem warunków ATMOSFERA PSYCHOLOGIA ZNAJOMOŚĆ TOWARU TECHNIKI SPRZEDAŻY PRZYCIĄGANIE MAKSYMALIZACJA OGLĄDACZEMYŚLICIELE UWAGA NA DZIECI !!! MÓWMY DO DZIECI NIE IGNORUJMY DECYDENTA WYJAŚNIAMY - DORADZAMY (CIERPLIWOŚĆ) PRZEDSTAWIAMY PROBLEMY W ASPEKCIE ICH ZALET USTALAMY TYLKO NIEZBĘDNE AKCESORIA GDY ODCHODZI - MÓWCIE O PRZYSZŁYCH NOWOŚCIACH GDY KUPUJE - NIE MÓWCIE ! NAJTAŃSZY JEST ZWIERZAK ! nośnik informacji pochyłe drzewo

50 KLIENCI, c.d % nie przychylnych zwierzętom ATMOSFERA PSYCHOLOGIA ZNAJOMOŚĆ TOWARU TECHNIKI SPRZEDAŻY PRZYCIĄGANIE MAKSYMALIZACJA PRZYPADKOWY Z/ZA DZIEĆMIZE ZNAJOMYMI JAK Z DZIECKIEMJAK Z OGLĄDACZEM

51 KLIENCI w/g poziomu zamożności ZAMOŻNIŻLE USYTUOWANIPRZECIĘTNI ZACZYNAMY OD GÓRNEJ PÓŁKIOD NIECO WYŻSZEJ FIRMOWY RABAT DO KIEROWNIKA JEŚLI NIE MA

52 KLIENCI w/g płci KOBIETYMĘŻCZYŹNI WOLĄ SPRZEDAWCÓW - KOBIETY z wyjątkiem : AKWARYSTÓW TERRARIÓW OCZEK WODNYCH KLIENCI w/g wieku MARKI POLSKIE MARKI ZACHODNIE

53 PRZYPADKI SZCZEGÓLNE KLIENT AGRESYWNY ZŁODZIEJ REKLAMACJA OCHRONA 95% KLIENTÓW DOKONA PONOWNEGO ZAKUPU, JEŚLI ICH REKLAMACJA ZAŁATWIONA ZOSTANIE SZYBKO I ZADOWALAJĄCO !

54 PAMIĘTAJCIE !

55 D Z I Ę K U J E M Y


Pobierz ppt "FIRMA - fakty SPÓŁKA Z OGRANICZONA ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ CZŁONKOWIE ZARZĄDU : - Prezes Zarządu - Dorota Jurzysta - Vice Prezes Zarządu - Liliana Piekut."

Podobne prezentacje


Reklamy Google