Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak odżywianie wpływa na nastrój ? Daria Kostrzewa Szkoła Podstawowa nr 88 im. St.Żeromskiego. 31-972 Kraków - Nowa Huta os.Szklane Domy 2.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak odżywianie wpływa na nastrój ? Daria Kostrzewa Szkoła Podstawowa nr 88 im. St.Żeromskiego. 31-972 Kraków - Nowa Huta os.Szklane Domy 2."— Zapis prezentacji:

1 Jak odżywianie wpływa na nastrój ? Daria Kostrzewa Szkoła Podstawowa nr 88 im. St.Żeromskiego Kraków - Nowa Huta os.Szklane Domy 2

2 O co chodzi ? Od tego jak się czujemy zależy wiele czynników np. to jak się odżywiamy. Gdy bywamy głodni stajemy się podenerwowani i drażliwi. Natomiast gdy jesteśmy najedzeni bywamy śpiący lub zmęczeni. Więc jak się odżywiać by być w pełni energii ?

3 Jak cukry wp ł ywaj ą na nastrój ? Jednym z podstawowych czynników wpływających na apetyt jest poziom cukru we krwi. Kiedy poziom ten się obniża, komórki mózgowe wysyłają sygnał: Jestem głodny. Jeśli poziom cukru nadal opada, odczuwamy coraz silniejsze zapotrzebowanie na pożywienie, a nasze samopoczucie nie jest najlepsze.

4 Węglowodany proste Najszybciej przyswajalnymi składnikami pożywienia są węglowodany. Dlatego też są najlepszym źródłem energii. Najszybciej się rozkładają i zostają wchłonięte do krwiobiegu tzw. węglowodany proste, występujące w ciastach, cukrze i w słodyczach. Zbyt wysoki poziom cukru we krwi jest przyczyną nadpobudliwości, jednak warto wiedzieć, że poziom cukru równie szybko opada, a wtedy odczuwamy zmęczenie, depresję i oczywiście głód.

5 W ę glowodany z ł o ż one W ę glowodany z ł o ż one, wyst ę puj ą ce w produktach pochodzenia zbo ż owego, w ry ż u, ziemniakach i wszelkich warzywach, rozk ł adaj ą si ę stopniowo i powoduj ą równie stopniowy, lecz sta ł y wzrost poziomu cukru we krwi. Wyp ł ywa st ą d wniosek, ż e pokarm bogaty w w ę glowodany z ł o ż one wp ł ywa na nas uspokajaj ą co, chocia ż efekt ten odczuwamy dopiero po 1-3 godzin po posi ł ku.

6 Wp ł yw bia ł ka na nastrój ? Po ż ywienie bia ł kowe, a wi ę c mleko, sery, mi ę so, wywiera zupe ł nie odwrotny skutek. Wiadomo na przyk ł ad, ż e zjedzenie posi ł ku bogatego w bia ł ko przed udaniem si ę na spoczynek mo ż e wywo ł ywać bezsenno ść. Spo ż ywanie protein zwi ę ksza stopie ń pobudzenia i dostarcza umys ł owi energii.

7 Śniadanie Wydaje się, że w pewnych porach dnia bardziej odczuwamy wpływ posiłków na samopoczucie. U większości osób aktywność umysłowa wydaje się największa późnym rankiem, co może być efektem spożycia śniadania. Aby uniknąć popołudniowego zmęczenia, spożywaj drugie śniadanie bogate w białko, a ubogie w tłuszcze, o niskiej zawartości węglowodanów.

8 Obiad Dobrym przykładem jest tu sałatka z niskokalorycznym sosem. Po takim posiłku można spokojnie przystąpić do popołudniowych obowiązków, nawet tych wymagających dużej porcji energii.

9 Kolacja Posiłki wieczorne natomiast nie powinny być obfite, bogate w węglowodany złożone, o niskiej zawartości tłuszczu. Na przykład miseczka płatków owsianych na mleku, z owocami, powszechnie uważana za lekkostrawną i doskonałą na noc, na kolację zupełnie się nie nadaje.

10 Czekolada Czekolada, jeden z najbardziej lubianych łakoci, zawiera substancję chemiczną podobną do amfetaminy, o której mówi się, że wytwarzana jest w mózgu, gdy jesteśmy zakochani. Może stąd płynąć wniosek, że na czekoladę mamy ochotę, gdy odczuwamy pewne potrzeby emocjonalne.


Pobierz ppt "Jak odżywianie wpływa na nastrój ? Daria Kostrzewa Szkoła Podstawowa nr 88 im. St.Żeromskiego. 31-972 Kraków - Nowa Huta os.Szklane Domy 2."

Podobne prezentacje


Reklamy Google