Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 1 Multimedia a przyszłość masowego komunikowania Michał Frańczak – kl. I B II LO Gdynia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 1 Multimedia a przyszłość masowego komunikowania Michał Frańczak – kl. I B II LO Gdynia."— Zapis prezentacji:

1 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 1 Multimedia a przyszłość masowego komunikowania Michał Frańczak – kl. I B II LO Gdynia

2 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 2 Rok 490 p.n.e. Filippides biegnie ulicami Aten w pełnym uzbrojeniu, donosi o zwycięstwie Miltioadesa nad Persami w bitwie pod Maratonem i ginie Wieki następne - o rezultacie bitwy zainteresowane strony dowiadywały się dopiero po wielu dniach i tygodniach, gdy dowlekli się wreszcie w domowe pielesze albo poturbowani pokonani, albo przeciążeni łupami zwycięzcy

3 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 3 Rok 1936 – pierwsza większa transmisja telewizyjna pokazuje przemówienie Hitlera otwierającego nazistowską olimpiadę Rok 2005, 2 kwiecień – umiera Jan Paweł II, papież, Polak. O jego śmierci szybciej dowiadują się mieszkańcy Japonii niż ludzie zgromadzeni pod Bazyliką Św. Piotra.

4 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 4 Cele prezentacji Pojęcie komunikacji Krótkie przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej Przedstawienie prognoz rozwoju technik komunikacji medialnej a) Internetu b) telefonii komórkowej Możliwe konsekwencje Podsumowanie

5 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 5 Pojęcie komunikacji Wiele pojęć powstałych do dnia dzisiejszego Pochodzi od łac. –czasownika communicare (uczynić wspólnym, połączyć, naradzać się, informować) –rzeczownika communio (wspólność, poczucie łączności) Najbardziej uniwersalne: Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki

6 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 6 Komunikacja medialna Rodzaje komunikacji medialnej Internet Telewizja Radio Telefonia

7 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 7 Przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej Internet 1) (o2.pl, HotMail) 2) strony i serwisy www (www.onet.pl, )www.onet.pl 3) sieci P2P(eDonkey, Napster) 4) komunikatory internetowe (Gadu Gadu, ICQ, Skype) Telefonia komórkowe GSM 1) komunikacja głosowa 2) komunikacja tekstowa Telefonia naziemna i satelitarna

8 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 8 Przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej telewizja 1) analogowa (TVP1) 2) cyfrowa (Cyfra+) radio 1) analogowe (Trójka) 2) radia internetowe

9 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 9 Media inne niż Internet Analogowe –Brak interakcji z odbiorcą –Nietrwałość przekazu –Brak możliwości personalizacji rodzaju odbieranych komunikatów, odgórnie narzucony przez pracowników radia czy telewizji komunikat i czas jego nadania –Powszechnie dostępne

10 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 10 Media inne niż Internet Cyfrowe –Ograniczone możliwości personalizacji rodzaju i czasu nadania odbieranych komunikatów –Wysoka cena ( w przypadku telewizji cyfrowej) –W większości przypadków wyższa niż w przypadku mediów analogowych jakość przekazu

11 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 11 Internet Możliwość niemal całkowitej personalizacji odbieranych komunikatów i ich rodzajów Powszechność i zasięg globalny Prosta komunikacja z innymi użytkownikami Brak cenzury (??) Niska przepustowość, ograniczająca możliwości tej sieci ;(

12 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 12 Łącza internetowe Dial-upISDNCableADSL Max Download56 Kbit/sec128 Kbit /sec8 Mbit / sec1.5 Mbit/sec Typowy Download46 Kbit/sec64 Kbit /sec 1 Mbit / sec512 Kbit/sec Typowy Upload46 Kbit/sec64Kbit /sec1Mbit/sec256 Kbit/sec 5MB MP315 Minutes10 Minutes40 Seconds1Minute Telefon w tym samym czasieNieTak

13 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 13 Ograniczenia Internetu Większość informacji jest przekazywana jako tekst (ok. 99%) Transmisje audio – wideo możliwe jedynie z niską jakością i przy szybkich łączach Statyczność stron, dwuwymiarowość

14 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 14 Przyszłość "Telewizja, muzyka, filmy przez multimedialne aparaty telefoniczne - to całkiem realna przyszłość. Zamiast walkmana, discmana i telefonu będziemy mieli jedno urządzenie. Wizja ta jest całkiem realna, lecz jeszcze dość odległa. Do powstania tego typu rozwiązań potrzebne jest jeszcze całe zaplecze - sieci, protokoły, aplikacje, urządzenia przesyłowe o dużej przepustowości" – oceniał w grudniu 2000 Wojciech Pytel z firmy Nokia.

15 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 15 Odległa?

16 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 16 Przyszłość Internetu Rozbudowane portale konsumenckie Sztuczna inteligencja (sieciowa inteligencja, metody heurystyczne) DVD – on – demand Rozpoznawanie emocji zawartych w wypowiedziach Sterownie głosem i ruchami ciała (nie klawiaturą czy urządzeniem wskazującym ) Powstanie awatarów

17 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 17 Przyszłość Internetu wg Sun Microsystems W przyszłości większość aplikacji będzie miała charakter sieciowy, aplikacje będą pisane dla sieci. PC zostaną zastąpione przez niewielkie urządzenia o jednej funkcji. Portale skierowane obecnie na rynek konsumencki zostaną zdominowane przez portale biznesowe ( E*TRADE, E*Bay ). Ekstranet i Intranet połączą się. Dzisiejsze "wysoko wydajne" przetwarzanie stanie się tanie i szeroko dostępne. Powstaną nowi dostawcy usług sieciowych. Prostota nowych urządzeń będzie przyciągać nowych użytkowników.

18 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 18 Przyszłość Internetu Koncern Sony opatentował sposób kontrolowania mózgu. Amerykański patent numer opisuje metodę przekazywania informacji wprost do ludzkiej kory mózgowej, bez pośrednictwa narządów zmysłów - odpowiednie urządzenie za pomocą skierowanych do wnętrza czaszki ultradźwięków może wywołać u człowieka doznania wyczuwania zapachów, smaków oraz ruchów.

19 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 19 Internet2 Działa od roku 1996 Obecnie zrzesza ok. 200 organizacji naukowych oraz rządowych Aktualnie formalna przepustowość łączy sieci Internet2 wynosi 10gbps Testowane i tworzone są nowe rozwiązania (m.in. IPv6, transmisja na żywo dźwięku jakości CD i obrazu jakości DVD)

20 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 20 Internet2 - ciekawostki We wrześniu 2004 naukowcy instytutu Caltech (California Institute of Technology) oraz centrum badawczego CERN (European Organization for Nuclear Research) ustanowili nowy rekord. Przesłali oni 859 GB danych w czasie poniżej 17 minut (średnio 6,63 Gb/s) Ceny: –Członkowie konsorcjum – $27k/rok –Stowarzyszeni - $12k/rok

21 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 21 Sieć telefonii UMTS (3G) Następca telefonii GSM (2G, 2+G) globalny zasięg Struktura hybrydowa: –Moduł naziemny na obszarach zurbanizowanych –Moduł satelitarny w miejscach o niskim zaludnieniu lub nierozwinietej infrastrukturze Prędkość transmisji danych od 144 kb/s do 2 Mb/s

22 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 22 Sieć telefonii UMTS (3G) Naliczanie za ilość i jakość danych przekazanych a nie za czas transmisji Wysoka funkcjonalność terminali Dzięki dużej przepustowości możliwe dodatkowe usługi, takie jak: –Wideorozmowy –Oglądnie filmów na wyświetlaczu telefonu za pośrednictwem sieci

23 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 23 Terminale 3G

24 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 24 Wnioski Rozwój technik komunikacji medialnej zwiększa możliwości komunikacji Niweluje odległości pomiędzy ludźmi Zwiększa dostępność towarów i usług Pobudza wiele gałęzi przemysłu Daje możliwość ekspresji

25 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 25 Wnioski – czarna strona Prostota komunikacji sprawia, iż wielu ludzi prowadzi mniej- lub nieaktywny tryb życia Zanikają w wielu przypadkach kontakty interpersonalne i rodzinne Sieć powoduje uzależnienia Niski/szkodliwy* poziom wielu publikacji Niski obecnie poziom bezpieczeństwa w sieci ulegnie znowu obniżeniu przy wprowadzeniu nowych prędkości

26 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 26


Pobierz ppt "Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak 1 Multimedia a przyszłość masowego komunikowania Michał Frańczak – kl. I B II LO Gdynia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google