Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Multimedia a przyszłość masowego komunikowania

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Multimedia a przyszłość masowego komunikowania"— Zapis prezentacji:

1 Multimedia a przyszłość masowego komunikowania
Michał Frańczak – kl. I „B” II LO Gdynia Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

2 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Rok 490 p.n.e. Filippides biegnie ulicami Aten w pełnym uzbrojeniu, donosi o zwycięstwie Miltioadesa nad Persami w bitwie pod Maratonem i ginie Wieki następne - o rezultacie bitwy zainteresowane strony dowiadywały się dopiero po wielu dniach i tygodniach, gdy dowlekli się wreszcie w domowe pielesze albo poturbowani pokonani, albo przeciążeni łupami zwycięzcy Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

3 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Rok 1936 – pierwsza większa transmisja telewizyjna pokazuje przemówienie Hitlera otwierającego nazistowską olimpiadę Rok 2005, 2 kwiecień – umiera Jan Paweł II, papież, Polak. O jego śmierci szybciej dowiadują się mieszkańcy Japonii niż ludzie zgromadzeni pod Bazyliką Św. Piotra. Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

4 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Cele prezentacji Pojęcie komunikacji Krótkie przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej Przedstawienie prognoz rozwoju technik komunikacji medialnej a) Internetu b) telefonii komórkowej Możliwe konsekwencje Podsumowanie Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

5 Pojęcie komunikacji Wiele pojęć powstałych do dnia dzisiejszego
Pochodzi od łac. czasownika communicare (uczynić wspólnym, połączyć, naradzać się, informować) rzeczownika communio (wspólność, poczucie łączności) Najbardziej uniwersalne: „Komunikowanie jest procesem porozumiewania się jednostek, grup lub instytucji. Jego celem jest wymiana myśli, dzielenie się wiedzą, informacjami i ideami. Proces ten odbywa się na różnych poziomach przy użyciu zróżnicowanych środków i wywołuje określone skutki” Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

6 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Komunikacja medialna Rodzaje komunikacji medialnej Internet Telewizja Radio Telefonia Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

7 Przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej
Internet 1) (o2.pl, HotMail) 2) strony i serwisy www (www.onet.pl, ) 3) sieci P2P(eDonkey, Napster) 4) komunikatory internetowe (Gadu Gadu, ICQ, Skype) Telefonia komórkowe GSM 1) komunikacja głosowa 2) komunikacja tekstowa Telefonia naziemna i satelitarna Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

8 Przedstawienie stanu bieżącego komunikacji multimedialnej
telewizja 1) analogowa (TVP1) 2) cyfrowa (Cyfra+) radio 1) analogowe (Trójka) 2) radia internetowe Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

9 Media inne niż Internet
Analogowe Brak interakcji z odbiorcą Nietrwałość przekazu Brak możliwości personalizacji rodzaju odbieranych komunikatów, odgórnie narzucony przez pracowników radia czy telewizji komunikat i czas jego nadania Powszechnie dostępne Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

10 Media inne niż Internet
Cyfrowe Ograniczone możliwości personalizacji rodzaju i czasu nadania odbieranych komunikatów Wysoka cena ( w przypadku telewizji cyfrowej) W większości przypadków wyższa niż w przypadku mediów analogowych jakość przekazu Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

11 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Internet Możliwość niemal całkowitej personalizacji odbieranych komunikatów i ich rodzajów Powszechność i zasięg globalny Prosta komunikacja z innymi użytkownikami Brak cenzury (??) Niska przepustowość, ograniczająca możliwości tej sieci ;( Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

12 Telefon w tym samym czasie
Łącza internetowe Dial-up ISDN Cable ADSL Max Download 56 Kbit/sec 128 Kbit /sec 8 Mbit / sec 1.5 Mbit/sec Typowy Download 46 Kbit/sec 64 Kbit /sec  1 Mbit / sec 512 Kbit/sec Typowy Upload 64Kbit /sec 1Mbit/sec 256 Kbit/sec 5MB MP3 15 Minutes 10 Minutes 40 Seconds 1Minute Telefon w tym samym czasie Nie Tak Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

13 Ograniczenia Internetu
Większość informacji jest przekazywana jako tekst (ok. 99%) Transmisje audio – wideo możliwe jedynie z niską jakością i przy szybkich łączach Statyczność stron, dwuwymiarowość Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

14 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
"Telewizja, muzyka, filmy przez multimedialne aparaty telefoniczne - to całkiem realna przyszłość. Zamiast walkmana, discmana i telefonu będziemy mieli jedno urządzenie. Wizja ta jest całkiem realna, lecz jeszcze dość odległa. Do powstania tego typu rozwiązań potrzebne jest jeszcze całe zaplecze - sieci, protokoły, aplikacje, urządzenia przesyłowe o dużej przepustowości" – oceniał w grudniu 2000 Wojciech Pytel z firmy Nokia. Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

15 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Odległa? Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

16 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Przyszłość Internetu Rozbudowane portale konsumenckie Sztuczna inteligencja (sieciowa inteligencja, metody heurystyczne) DVD – on – demand Rozpoznawanie emocji zawartych w wypowiedziach Sterownie głosem i ruchami ciała (nie klawiaturą czy urządzeniem wskazującym ) Powstanie awatarów Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

17 Przyszłość Internetu wg Sun Microsystems
W przyszłości większość aplikacji będzie miała charakter sieciowy, aplikacje będą pisane dla sieci. PC zostaną zastąpione przez niewielkie urządzenia o jednej funkcji. Portale skierowane obecnie na rynek konsumencki zostaną zdominowane przez portale biznesowe ( E*TRADE, E*Bay ). Ekstranet i Intranet połączą się. Dzisiejsze "wysoko wydajne" przetwarzanie stanie się tanie i szeroko dostępne. Powstaną nowi dostawcy usług sieciowych. Prostota nowych urządzeń będzie przyciągać nowych użytkowników. Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

18 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Przyszłość Internetu Koncern Sony opatentował sposób kontrolowania mózgu. Amerykański patent numer opisuje metodę przekazywania informacji wprost do ludzkiej kory mózgowej, bez pośrednictwa narządów zmysłów - odpowiednie urządzenie za pomocą skierowanych do wnętrza czaszki ultradźwięków może wywołać u człowieka doznania wyczuwania zapachów, smaków oraz ruchów. Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

19 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Internet2 Działa od roku 1996 Obecnie zrzesza ok. 200 organizacji naukowych oraz rządowych Aktualnie formalna przepustowość łączy sieci Internet2 wynosi 10gbps Testowane i tworzone są nowe rozwiązania (m.in. IPv6, transmisja na żywo dźwięku jakości CD i obrazu jakości DVD) Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

20 Internet2 - ciekawostki
We wrześniu 2004 naukowcy instytutu Caltech (California Institute of Technology) oraz centrum badawczego CERN (European Organization for Nuclear Research) ustanowili nowy rekord. Przesłali oni 859 GB danych w czasie poniżej 17 minut (średnio 6,63 Gb/s) Ceny: Członkowie konsorcjum – $27k/rok Stowarzyszeni - $12k/rok Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

21 Sieć telefonii UMTS (3G)
Następca telefonii GSM (2G, 2+G) globalny zasięg Struktura hybrydowa: Moduł naziemny na obszarach zurbanizowanych Moduł satelitarny w miejscach o niskim zaludnieniu lub nierozwinietej infrastrukturze Prędkość transmisji danych od 144 kb/s do 2 Mb/s Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

22 Sieć telefonii UMTS (3G)
Naliczanie za ilość i jakość danych przekazanych a nie za czas transmisji Wysoka funkcjonalność terminali Dzięki dużej przepustowości możliwe dodatkowe usługi, takie jak: Wideorozmowy Oglądnie filmów na wyświetlaczu telefonu za pośrednictwem sieci Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

23 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Terminale 3G Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

24 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Wnioski Rozwój technik komunikacji medialnej zwiększa możliwości komunikacji Niweluje odległości pomiędzy ludźmi Zwiększa dostępność towarów i usług Pobudza wiele gałęzi przemysłu Daje możliwość ekspresji Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

25 Wnioski – czarna strona
Prostota komunikacji sprawia, iż wielu ludzi prowadzi mniej- lub nieaktywny tryb życia Zanikają w wielu przypadkach kontakty interpersonalne i rodzinne Sieć powoduje uzależnienia Niski/szkodliwy* poziom wielu publikacji Niski obecnie poziom bezpieczeństwa w sieci ulegnie znowu obniżeniu przy wprowadzeniu nowych prędkości Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak

26 Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak
Jakieś pytania? Dziękuje za uwage Multimedia a przyszłość komunikacji, M. Frańczak


Pobierz ppt "Multimedia a przyszłość masowego komunikowania"

Podobne prezentacje


Reklamy Google