Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami."— Zapis prezentacji:

1

2 Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami

3 ankieta została przeprowadzona w roku 2009; w badaniu uczestniczyły trzy kutnowskie gimnazja; odpowiedzi udzieliło w sumie 120 uczniów; większość pytań znajdujących się ankiecie dawała możliwość wielokrotnego wyboru; kolor czerwony Gimnazjum nr 1 kolor zielony Gimnazjum nr 2 kolor granatowy Gimnazjum nr 3

4 1. Jakie narzędzia wykorzystujesz do lekcji? edytor tekstu: 24, 21, 12 47.5% arkusz kalkulacyjny: 4, 3, 1 6.67% kreator prezentacji: 11, 9, 3 19.17% programy graficzne: 7, 5, 1 10.83% Internet: 36, 35, 36 89.17% inne: 5, 3, 7 12.5% książki, encyklopedie

5 tak: 38, 38, 36 93.33% nie: 2, 2, 4 6.67% 2. Czy posiadasz stały dostęp do Internetu?

6 dom: 38, 38, 39 95.83% biblioteka: 2, -, 2 3.33% szkoła: 1, 3, 3 5.83% inne: 5, 2, 1 6.67% kafejka, u koleżanki/kolegi 3. Gdzie najczęściej korzystasz z Internetu?

7 4. Czy biblioteka odgrywa istotną rolę w trakcie zdobywania przez Ciebie doświadczenia? tak: 26, 25, 17 56.67% często wypożyczam książki; mogę korzystać z książek niedostępnych nigdzie indziej; czytanie książek rozwija moją wyobraźnię; biblioteka pomaga pozyskiwać informacje; książki są wiarygodnym źródłem informacji; mam możliwość korzystania z wielu źródeł jednocześnie; zapewnia stały dostęp do lektur i źródeł informacji;

8 nie: 14, 15, 21 41.67% w ogóle nie korzystam z biblioteki; czytam skróty lektur w Internecie, wolę korzystać z Internetu; korzystam z zasobów domowych; korzystam z innych bardziej dostępnych źródeł; panuje zbyt niemiła atmosfera; nie czytam dużo; prasę, Internet i encyklopedię mam w domu; słaba oferta; Dwie osoby spośród ankietowanych nie wskazały czy biblioteka odgrywa istotną rolę w trakcie zdobywania przez nich wykształcenia

9 Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi Filia w Kutnie: 6, 4, 4 11.67% Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kutnie: 36, 38, 28 85% biblioteka szkolna: 38, 38, 38 95% inne: -, 1, - 0.83% 5. Które z bibliotek funkcjonujących na terenie Twojego miasta odwiedziłeś?

10 przynajmniej raz w tygodniu: 7, 11,15 27,5% raz w miesiącu: 22, 16, 11 40,83% rzadziej niż raz w miesiącu: 9, 11, 12 26,67% nie bywam w bibliotekach: 2, 2, 2 5% 6. Jak często chodzisz do biblioteki?

11 komputerowej (przygotowanie pomocy do lekcji): 6, 12, 10 23,33% internetowej (bezpłatne surfowanie): 4, 12, 13 24,17% multimedialnej (płyty CD, kasety video): 6, 5, 4 12,5% czytelniczej (książki, czasopisma): 35, 34, 35 86,67% inne: -, 2, - 1,67% 7. Biblioteka jest dla Ciebie źródłem informacji?

12 lekcje biblioteczne: 5, 6, 5 13,33% jak radzić sobie ze stresem; nauka szybkiego czytania; sławni autorzy i ich twórczość; bohaterowie filmowi i teatralni; wystawy, konkursy: 23, 18, 17 48,33% spotkania autorskie: 28, 30, 15 60,83% imprezy czytelnicze (m. in. obchody, jubileusze): 6, 11, 3 16,67% inne: 1, 4, 6 9,17% debaty, nic mnie nie zachęci do korzystania; 8. Jakie przedsięwzięcia są w stanie zachęcić Cię do odwiedzania biblioteki?

13 kiedy będzie łatwiejszy dostęp do komputerów; duża przestrzeń i spokój; gdy szybciej będą się tam pojawiać nowości wydawnicze; lepsza oferta (filmy i ciekawsze książki o tematyce młodzieżowej); dłuższe godziny otwarcia i pracujące soboty; więcej egzemplarzy poczytnych tytułów; więcej konkursów i spotkań autorskich; milsza obsługa (przyjemna atmosfera); lepsze wyposażenie (nowocześniejszy sprzęt i nośniki informacji); lepsza jakość książek; gdy będzie działało koło poetyckie dla osób lubiących pisać; 9. Kiedy biblioteka stanie się dla Ciebie miejscem przyjaznym i bardziej atrakcyjnym?

14 ze strony www: 22, 13, 15 41,67% od innych użytkowników: 19, 23, 27 57,5% z ogłoszeń, ulotek, plakatów: 11, 12, 3 21,67% z innych źródeł (jakich): 4, 6, 6 13,33% wizyta osobista, od bibliotekarzy 10. Skąd czerpiesz informacje o usługach i zasobach biblioteki?

15 kontakt: osobisty: 24, 24, 24 60% telefoniczny: 12, 11, 6 24,17% e-mailowy: 17, 14, 14 37,5% GG: 19, 16, 20 45,83% skype: 6, 4, 7 14,17% blog/forum: 5, 5, 3 10,83% inny: 1, 2, 3 5% sms, nie szukam kontaktu z biblioteką 11. Jaka forma kontaktu z biblioteką jest/byłaby dla Ciebie najodpowiedniejsza?

16 Wnioski końcowe pierwszoplanową rolę dla gimnazjalisty kutnowskiego odgrywa biblioteka szkolna. Niewiele ustępuje jej Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna; uczniowie wolą osobiście odwiedzać bibliotekę. Deklarują, że gdy nie mają takiej możliwości chętnie by skorzystali z komunikatora GG lub poczty elektronicznej; blisko połowa respondentów uważa, że biblioteka wcale nie jest potrzebna w trakcie zdobywania wykształcenia; daje się zauważyć wpływ lokalizacji szkoły na korzystanie z bibliotek innych niż szkolna;

17 Dziękuję za uwagę Prezentację przygotował Michał Wenerski


Pobierz ppt "Stopień wykorzystania technologii informacyjnej przez uczniów klas III gimnazjum w kontaktach z bibliotekami."

Podobne prezentacje


Reklamy Google