Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU TANIEJ BAZY GASTRONOMICZNEJ NA PRZYKŁADZIE WARSZAWSKICH BARÓW MLECZNYCH Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU TANIEJ BAZY GASTRONOMICZNEJ NA PRZYKŁADZIE WARSZAWSKICH BARÓW MLECZNYCH Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz."— Zapis prezentacji:

1

2 SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU TANIEJ BAZY GASTRONOMICZNEJ NA PRZYKŁADZIE WARSZAWSKICH BARÓW MLECZNYCH Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz Sadurski

3 CELE I METODYKA BADAŃ CELE analiza czynników warunkujących funkcjonowanie barów mlecznych przedstawienie szans i zagrożeń rozwoju BM na rynku warszawskim METODYKA BADAŃ badania wtórne: literatura tematyczna, raporty, artykuły prasowe, ustawy i rozporządzenia badania pierwotne: wywiady

4 HIPOTEZY 1.Atrakcyjne ceny posiłków są w stanie przyciągnąć nowych klientów 2.Bary mleczne są atrakcją turystyczną Warszawy 3.Klientami barów są osoby o najniższych dochodach 4.Cofnięcie dotacji spowoduje zamykanie barów mlecznych

5 CO TO JEST BAR MLECZNY? Samoobsługowy, bezalkoholowy, ogólnodostępny zakład masowego żywienia, prowadzący produkcję i sprzedaż potraw mleczno – nabiałowo – jarskich wchodzących w skład posiłków całodziennych wg Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 roku w sprawie stawek, szczegółowych zasad, trybu udzielania i rozliczania dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barachj mlecznych Dz.U. nr 116 poz. 1220

6 WARSZAWSKIE BARY MLECZNE 1.Uniwersytecki 2.Pod Barbakanem 3.Familijny 4.Świętokrzyski 5.Bambino 6.Średnicowy 7.Złota Kurka 8.Biedronka 9.Ząbkowski 10.Rusałka 11.Marymont 12.Szwajcarski 13.Gdański 14.Sady 15.Malwa 16.Wilanowski

7 CZYNNIKI WARUNKUJĄCE ROZWÓJ BARÓW MLECZNYCH Ekonomiczne Technologiczne Społeczno – demograficzne Polityczno - prawne Konkurencji

8 UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE Gospodarka wolnorynkowaGospodarka wolnorynkowa Wzrost gospodarczyWzrost gospodarczy Tendencja spadkowa stopy bezrobociaTendencja spadkowa stopy bezrobocia Wskaźniki inflacjiWskaźniki inflacji Wzrost kosztów siły roboczejWzrost kosztów siły roboczej

9

10 UWARUNKOWANIA TECHNOLOGICZNE brak postępu technologicznego i jakościowego poprawa warunków technologicznych i sanitarnych w poszczególnych barach mlecznych likwidacja placówek niespełniających warunków sanitarnych zaostrzenie przepisów sanitarnych po wejściu do Unii Europejskiej

11 UWARUNKOWANIA SPOŁECZNO - DEMOGRAFICZNE spadek umieralności i wzrost przeciętnej długości życia wyraźne zubożenie wielu grup społecznych lawinowy wzrost bezrobocia i spadająca siła nabywcza chęć wyróżniania się z tłumu model starzejącego się społeczeństwa wzrost liczby studentów na terenie Warszawy polepszająca się sytuacja materialna gospodarstw domowych powszechnie akceptowane jest przygotowywanie i spożywanie posiłków w domu

12 PREFERENCJE POLAKÓW

13 Miejsca, w których zwolennicy kuchni polskiej zazwyczaj spożywają potrawy tej kuchni

14 UWARUNKOWANIA POLITYCZNO - PRAWNE stawka podatku VAT w gastronomii wynosi 7% wg Rozporządzenia Ministra Finansów z dn r. w sprawie stawek, szczegółowych zasad i trybu udzielania i rozliczania dotacji przedmiotowych do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych. Rok Kwota dotacji (w zł) ,7 mln ,2 mln ,3 mln ,0 mln ,0 mln

15 UWARUNKOWANIA KONKURENCYJNE 1.budki typu fastfood 2.restauracje McDonalds 3.stołówki studenckie i zakładowe

16 SZANSE utrzymanie dotacji na dotychczasowym poziomie bary mleczne jako atrakcja turystyczna zapotrzebowanie społeczeństwa spowodowane zubożeniem i wysokim bezrobociem szum medialny – cofnięcie dotacji do barów mlecznych moda na retro przede wszystkim niskie ceny !!!

17 ZAGROŻENIA cofnięcie lub zmniejszenie dotacji wzrost dochodów społeczeństwa zacofanie technologiczne warunki sanitarne w barach mlecznych pojawienie się na rynku usług gastronomicznych konkurenta lokalizacja barów mlecznych w centrum Warszawy łakomym kąskiem dla potencjalnych inwestorów zagranicznych

18 WNIOSKI KOŃCOWE Zapotrzebowanie na usługi żywieniowe w barach mlecznych Sprzyjająca koniunktura gospodarcza Brak typowej konkurencji Monopolista cenowy na rynku gastronomicznym Wypełnienie niszy rynkowej

19 WNIOSKI KOŃCOWE – WERYFIKACJA HIPOTEZ - Klientami barów są osoby o najniższych dochodach + Atrakcyjne ceny posiłków są w stanie przyciągnąć nowych klientów - Cofnięcie dotacji spowoduje zamykanie barów mlecznych + Bary mleczne są atrakcją turystyczną Warszawy

20


Pobierz ppt "SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU TANIEJ BAZY GASTRONOMICZNEJ NA PRZYKŁADZIE WARSZAWSKICH BARÓW MLECZNYCH Beata Kossek Milena Pleskot Aleksander Nowak Mariusz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google