Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MINI Transat samotnie przez ocean na niewielkiej łodzi żaglowej w morderczym, 30 dniowym wyścigu z Francji do Brazylii bez snu, bez pomocy …. na oczach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MINI Transat samotnie przez ocean na niewielkiej łodzi żaglowej w morderczym, 30 dniowym wyścigu z Francji do Brazylii bez snu, bez pomocy …. na oczach."— Zapis prezentacji:

1 MINI Transat samotnie przez ocean na niewielkiej łodzi żaglowej w morderczym, 30 dniowym wyścigu z Francji do Brazylii bez snu, bez pomocy …. na oczach świata

2 To najtrudniejsze regaty na świecie. To wyścig z 30-to letnią tradycją. To proste zasady i racjonalne budżety. Przez Atlantyk z Francji do Brazylii, samotnie, bez łączności i jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz. Mini Transat to cztery tygodnie samotnej i bardzo szybkiej żeglugi na zaledwie 6,5metrowym jachcie. Ogromna powierzchnia żagli zapewnia ultraszybką i widowiskową żeglugę. Mini Transat to profesjonalna impreza, która przyciąga oczy całego świata.

3 Zawodnicy ścigają się na najmniejszych jachtach oceanicznych na świecie. Są to jednocześnie najnowocześniejsze konstrukcje regatowe, a ich niewielkie rozmiary to racjonalne budżety i możliwość udziału dla niemal każdego żeglarza. Te regaty to kolebka gwiazd światowego żeglarstwa. To morderczy 30 dniowy wyścig 70-ciu podobnych bolidów żaglowych, nieporównywalny do żadnych innych regat współczesnego świata. To wreszcie miesiąc samotnej, ekstremalnej żeglugi z Francji, przez Ocean Atlantycki i z metą w Brazylii. Start polskiego żeglarza w tej światowej imprezie to historyczne wydarzenie dla polskiego żeglarstwa oraz pionierskie przedsięwzięcie pociągające rozwój tej klasy w Polsce. Warto być pierwszym !

4 JACHT Węglowe maszty, podwójne stery, wychylne balasty, balastowe zbiorniki wodne to tylko niektóre z nowinek technicznych zastosowanych po raz pierwszy właśnie w tej klasie jachtów. Wysokie maszty i ogromna powierzchnia żagli (do 130 m2) pozwala na osiąganie niezwykłych prędkości przez ten niewielki jacht. Średnia prędkość dobowa dochodzi do 20 węzłów. Ultra szybkie i widowiskowe żeglowanie to główny cel konstruktorów i żeglarzy. Długość: 6,50 m Szerokość: 3,00 m Zanurzenie: 2,00 m Masa: ok. 1 T Wysokość: 14 m Powierzchnia żagli: "na wiatr": 43 m2 "z wiatrem: do 130 m2 Regaty rozgrywane są na specjalnie zaprojektowanych i budowanych do tego celu jachtach. Te jachty, to najnowocześniejsze konstrukcje regatowe na świecie. To laboratorium konstrukcyjne i testowe klas OPEN 60, MAXI czy jachtów Pucharu Ameryki.

5 Podczas całego wyścigu jacht prowadzi tylko jeden człowiek. Ogromną rolę odgrywa prawidłowe rozłożenie sił i gospodarowanie snem. To długa, samotna walka z oceanem bez możliwości wycofania się czy schronienia w porcie. W tym wyścigu nie ma faworytów. Każdy może wygać !

6 Żeglowanie samotne: Samotna żegluga to najtrudniejszy sport ekstremalny. Pierwszym człowiekiem, któremu udało się samotnie opłynąć glob bez zawijania do portów, był Knox-Johnston w 1969 r. Dokonał tego osiem lat po locie w kosmos Gagarina, 16 lat po zdobyciu Everestu przez Hilarego i Tenzinga. Do dziś samotnie świat opłynęły jedynie 163 osoby. W kosmosie było ich ponad 400, na Evereście ! O sukcesie żeglarzy samotnych niemal w 100 proc. decyduje psychika, samozaparcie i dobre przygotowanie wyprawy - uważa Mike Golding. Trzeba wytrzymać samotnie kilkadziesiąt dni na środku oceanu w ekstremalnych warunkach, setki mil od brzegu, w kompletnych ciemnościach nocy, często w piekielnym sztormie, zmieniać żagle, naprawiać usterki. To nie jest łatwy sport. Niebezpieczeństw jest sporo: statki nie zwracające uwagi na radar, pływające na Atlantyku śmietnisko kontenerów, które spadły ze statków, pnie drzew czy nawet wieloryby. Zderzenie z nimi może kosztować życie. Najgorszy jest jednak brak snu. Samotnicy przy dobrej pogodzie śpią po cztery-pięć godzin na dobę, ale nigdy jednorazowo, maksymalnie 20 min z rzędu. Nie mogą zostawić łodzi zbyt długo bez opieki. W pogodzie sztormowej, śpią po 20 min na dobę albo wcale. Przy skrajnym wycieńczeniu trzeba nadal walczyć.

7 Radosław Kowalczyk - szef projektu - skiper łodzi Zawód: Interim Manager. Project Manager. Dziesięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów operacyjnych i inwestycyjnych dla dużych firm (reorganizacja procesów wewnętrznych, rozruch nowych zakładów produkcyjnych, implementacja nowoczesnych technik zarządzania: LEAN, 6σ,WCM). Praca w międzynarodowym środowisku. Wykształcenie: - mgr inż. Automatyki i Robotyki. Wykształcenie politechniczne w zakresie zastosowań nowych technologii. - ukończone studia podyplomowe Zarządzanie i Marketing oraz Zarządzanie Projektami poparte kilkuletnią pracą w zawodzie. - szkolenia z zakresu zarządzanie przedsięwzięciami nietypowymi - łatwości komunikowania się i porozumiewania w językach angielskim, francuskim, rosyjskim

8 Żeglarstwo Żeglarstwo to moja pasja. Żegluję nieprzerwanie od 15 lat. Zgłębiłem wszystkie formy żeglarstwa, od śródlądowego po oceaniczne. Chcąc połączyć umiejętności zawodowe i życiową pasję podjąłem się organizacji tego dużego przedsięwzięcia żeglarskiego. Profesjonalne przygotowanie oraz duży rozmach medialny całego projektu to gwarancja sukcesu sponsorów, a osobisty udział w tych światowych regatach to spełnienie moich marzeń. Przygotowania do regat Mini Transat rozpocząłem 5 lat temu. By móc rozpocząć swobodne treningi zbudowałem do tego celu jacht testowy. W ubiegłym sezonie rozpocząłem treningi i testowanie najnowszych rozwiązań technicznych stosowanych na jachtach tej klasy. Obecnie, przy zaangażowaniu środków własnych kończę budowę właściwego jachtu, na którym zamierzam odbyć rejsy kwalifikacyjne i w 2013r wystartować w Mini Transat. Radosław Kowalczyk

9 REALIZACJA PIERWSZEJ FAZY PROJEKTU PRZEWIDZIANA JEST NA 3 LATA: ETAP I - LATA ZAKOŃCZENIE ADAPTACJI JACHTU, PRZYGOTOWANIE SPRZĘTU, OPRACOWANIE STRATEGII PROJEKTU, STRATEGII MARKETINGOWEJ AKCJA PROMOCYJNA PROJETKU NA TARGACH, IMPREZACH ŻEGLARSKICH, REJSY TRENINGOWE I MEDIALNE ETAP II - LATA 2011 – 2012 STARTY KWALIFIKACYJNE W REGATACH KLASY MINI NA WODACH EUROPY I W KRAJU ETAP III - ROK 2013 UDZIAŁ W RETATACH TRANSAT 6,50 ORAZ UDZIAŁ W WYDARZENIACH PO-REGATOWYCH I IMPREZACH SPONSORA Cały projekt przewidziany jest na okres kolejnych 3-ech lat.

10 MINI Transat OFERTA SPONSORSKA …. na oczach świata

11 Oferta Sponsor ma prawo do wykorzystania pozytywnego wizerunku zarówno jachtu jak i żeglarza dla swoich celów. Sponsor ma możliwość ekspozycji swojej nazwy i logo: na żaglach (na grocie, 2 fokach i 3 spinakerach), kadłubie, bomie i maszcie jachtu, na samochodzie serwisowym projektu na odzieży członków zespołu projektu na stronie internetowej projektu w trakcie realizacji projektu - w telewizji publicznej i w telewizjach komercyjnych, w radiu, w prasie sportowej i popularnej Wykorzystanie sylwetki żeglarza Istnieje możliwość wykorzystania sylwetki żeglarza oraz samego jachtu w działaniach integracyjnych i wizerunkowych sponsora podczas przygotowań i po projekcie Ekspozycja jachtu w miejscach publicznych W przerwach między zawodami jacht może być eksponowany w miejscach publicznych (w centrach handlowych, targach branżowych, na placach, dworcach etc.), dzięki czemu logo sponsora prezentowane jest przez cały czas trwania projektu Niewielkie rozmiary jachtu, to łatwość transportu. Jacht można zatem wystawiać przez cały rok, bez angażowania dużych środków finansowych. Daje to niemal nieograniczone możliwości wykorzystania jachtu w celu promocji wizerunku sponsorów.

12 Nazwę jachtu nadaje sponsor główny Nazwa sponsorów wspierających widoczna jest na kadłubie, żaglach i materiałach promocyjnych podczas czasu trwania całego projektu oraz pół roku po jego zakończeniu.

13 Dlaczego sponsoring żeglarstwa? Na przełomie ostatnich lat możemy zauważyć wzrost popularności żeglarstwa w Polsce. Dzięki nowoczesnym sposobom organizacji regat zyskały one wiele na atrakcyjności. Media coraz więcej uwagi poświęcają żeglarstwu – wielkie przedsięwzięcia, takie jak The RACE oraz Puchar Ameryki miały zapewnione tysiące godzin transmisji w różnych stacjach telewizyjnych na całym świecie, a także w innych mediach. Zainteresowanie żeglarstwem wzrasta niewątpliwie ze względu na ogromną widowiskowość tego sportu. Trudno nie docenić medialnych sukcesów polskiej załogi The Race czy Łódki BOLS. Widowiskowość i ogromne emocje związane z żeglarstwem przekładają się bez wątpienia na tysiące ludzi obecnych na arenach sportowych i miliony oglądających sport w telewizji. W tym samym czasie obserwujemy, że jedną z najszybciej rozwijających się form promocji firm jest sponsoring. Jego dynamiczny rozwój wynika w dużym stopniu z nasycenia rynku tradycyjną reklamą co pociąga za sobą spadek jej skuteczności. Wydatkowanie, zatem takich samych sum pieniędzy na, sponsoring co na reklamę tradycyjną może być dużo bardziej efektywne.

14 Dlaczego jeszcze warto sponsorować żeglarstwo? W Polsce uprawianie żeglarstwa deklaruje ponad osób. Współudział w cyklicznym projekcie sportowym o ustalonej renomie sprawia, że sponsorzy przez długi okres czasu są z nim kojarzeni. Żeglarstwo jest jedną z najbardziej elitarnych dziedzin sportu, cieszącą się dużym zainteresowaniem opinii publicznej. Jest chętnie oglądana zarówno przez kobiety jak i mężczyzn w różnym wieku. Sponsorowanie żeglarstwa, sportu czystego i szlachetnego, wolnego od nieuczciwej rywalizacji i środków dopingujących pomaga utrwalić pozytywny wizerunek firmy. Zawody żeglarskie dostarczają wiele niekonwencjonalnych możliwości reklamowych oraz prowadzenia kampanii promocyjnych, Jest to sport, który dzięki swej widowiskowości gwarantuje zainteresowanie mediów.

15 Mini Transat to widowiskowa impreza z łatwością przyciągająca media. Raporty pokazują, iż z roku na rok rośnie zainteresowanie tymi regatami przez największe media. Oficjalne statystyki ostatniej edycji regat rozgrywanych w 2005r podają, iż tylko podczas jednego miesiąca trwania regat relacje gościły w : Telewizja: 96 reportaży o rejsie (bez powtórzeń) + 26min dokument w telewizji Planete Thalassa + 26min chronologicznie wiadomości w Sport+, TV Breitz, Eurosport (55 reporaży w 2003r) Radio: 158 reportaży o MiniTransat w radio + dzienne raporty we France Bleu La Rochelle i AlouetteFM (65 reportaży w 2003r) Prasa: Ponad 1000 artykułów pasowych w tym: 684-Prasa Żeglarska, 18 – Prasa Finansowa, 115 – Internet, 194 artykuły + niepoliczone dzienne informacje na stronach Ponadto ukazały się relacje w Anglii: Yacht and Yachting, Dailysail.com, Yachting World… w Singapurze, Austrii, Niemczech (Yachts …) Słowenii, Hiszpanii, Belgii, Włoszech, Polsce, … Oficjalna strona regat (www.transat650.org):www.transat650.org przeczytanych podstron podczas odwiedzin (zliczenie 7 tygodni), w tym: pozycje jachtów, o regatach, mapa pozycji, aktualności, uczestnicy, galeria, reportaże, pogoda. Film dokumentalny: Nakręcony podczas przygotowań i regat. Nadany w Paryskiej Serte i IV3. Rozpowszechniany ponadto za pośrednictwem Internetu. Wyświetlany również na targach Wiatr i Woda w 2006r w Warszawie. Oficjalne raporty medialne dotyczące regat Mini Transat – edycja 2005 rok

16 Zimą 2005 roku wystartował podobny projekt wspierany przez firmę Allianz Polska.Allianz Polska Szczegóły na:

17 Polskie projekty ubiegłych lat pokazują dużą medialność przedsięwzięć żeglarskich: BOOLS - MAXI 80 VOLKSWAGEN ERA / MERCEDES - SOLING BONDUELLE - TRIMARAN BANK BPH – VOLVO 60 POLPHARMA / WARTA - KATAMARAN

18 Projekt OCEAN650 już wspierają: Wsparcie merytoryczne: Klub Żeglarzy Samotników Yacht Klub Polski Miasto Szczecin Wsparcie medialne *: Radio Szczecin JACHTING * Po podpisaniu umowy sponsorskiej, zostaną zawarte umowy patronackie z kolejnymi mediami promującymi projekt.

19 Radosław Kowalczyk Wydarzenie medialne, jakim są regaty Mini Transat, to doskonała okazja dla Państwa firmy do kreowania wizerunku zarówno na polskiej jak i międzynarodowej scenie. Zostańmy partnerami tego wspaniałego przedsięwzięcia żeglarskiego! 650


Pobierz ppt "MINI Transat samotnie przez ocean na niewielkiej łodzi żaglowej w morderczym, 30 dniowym wyścigu z Francji do Brazylii bez snu, bez pomocy …. na oczach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google