Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marketing polityczny mgr Adrianna Paroń - Kuś. Frlanklin Delano Roosevelt – prezydent USA1932 - 1945 Pozycjonowanie – konstrukcja wizerunku kandydata.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marketing polityczny mgr Adrianna Paroń - Kuś. Frlanklin Delano Roosevelt – prezydent USA1932 - 1945 Pozycjonowanie – konstrukcja wizerunku kandydata."— Zapis prezentacji:

1 Marketing polityczny mgr Adrianna Paroń - Kuś

2 Frlanklin Delano Roosevelt – prezydent USA Pozycjonowanie – konstrukcja wizerunku kandydata na urząd państwowy, czyli znajdowanie w umyśle wyborcy wyraźnego i pożądanego miejsca względem kandydatów konkurencyjnych

3 Zachowanie wyborcy i zachowanie konsumenta Bruce I. Newman Philip Kotler Neil Kotler Andrew Lock Phil Haris

4 Marketing to proces planowania i realizowania pomysłów, kształtowania cen, promocji i dystrybucji myśli, towarów i usług w celu tworzenia takiej wymiany, która urzeczywistnia tak cele indywidualne, jak organizacyjne.

5 Marketing Marketing jest procesem społecznym i zarządczym dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów – Philip Kotler

6 Peter Drucker Najpierw należy zapewnić możliwość sprzedaży a dopiero wtedy rozpocząć produkcję

7 marketing ObsługaJakość Klienta Jakość rozumiana jako suma jakości Cząstkowych powinna się odnosić Zarówno do elementów procesu (eliminacje najsłabszych pkt.) jak i ludzi (np. umiejętności radzenia sobie z chwilami Prawdy w kontaktach z klientami Poziom obsługi klienta należy określić na podstawie badania potrzeby klienta i oferty konkurencji; należy je dostosować do potrzeb różnych segmentów rynku Jakość musi być określona z perspektywy klienta, na podstawie regularnych badań i obserwacji

8 Marketing mix Marketing mix PRODUKT -Jakość -Styl -Opakowanie -Serwis -Gwarancja MIEJSCE - lokalizacja produktu -Transport -Sposoby dystrybucji -Sposoby kontaktu z klientem CENA -Rabat -Kredyt -Raty PROMOCJA -Reklama -Sprzedaż bezpośrednia -Prezentacje i degustacje

9 Model zachowań konsumenckich Bodźce marketingowe konsument Reakcje konsumenta -Produkt -Cena -Miejsce -Promocja -Płeć -Status ekonomiczny -Wiek - miejsce zamieszkania -Wybór produktu -Wybór marki -Wybór sprzedaży -Percepcja -Uczenie się i pamięć - emocje i motywacje -Osobowość S – bodźce marketingowe O – nieobserwowalne zmienne – psychologia zachowań konsumenta R – obserwowalna reakcja klienta

10 5 czynników odgrywające rolę w organizowaniu kampanii politycznej i tworzących rynek polityczny Czynni wyborcy, którzy faktycznie głosują Grupy interesu – aktywiści społeczni, zdobywają fundusze Media – które sterują widocznością kandydata Organizacje partyjne – które wysuwają się i opiniuja kandydatów oraz stanowią zaplecze organizacyjne kampanii Sponsorzy – osoby prywatne lub organizacje ( na konto kandydata i jego kampanii)

11 MEDIA – mogą: Manipulować Kształtować

12 ,

13 MARKETING POLITYCZNY W INTERNECIE Walter B. Wriston na konferencji Amerykańskiego Instytutu Pokoju w Waszyngtonie (1997). Technologia informacyjna pozwoliła na odwrócenie sytuacji i teraz zamiast Wielkiego Brata podglądającego obywateli, mamy przeciętnego obywatela podglądającego Wielkiego Brata

14 Wykorzystanie internetu agendy rządowe samorząd dyplomacja narzędzie marketingu politycznego

15 Internet – narzędzie marketingu politycznego Kampania wyborcza Głosowanie przez internet – przepowiedziane Alvin i Heidi Toffler Nowe pokolenie millennium kids, echo boomers, Generacja Y (urodzeni 1979 – 1994) – nowa grupa docelowa

16 Posiadacze Internetu – liczba stale rosnąca 66% Amerykanów 23% ^17% - Polacy (badania z 2002)

17 Wpływowe lobby firm zajmujących się wytwarzaniem i wdrażaniem różnego rodzaju technologii komputerowych (sprzęt, wpłaty, serwery w kampanii)

18 Rozwój rynku usług konsumpcyjnych Wielki sukces finansowy po otwarciu witryn sklepowych w sieci

19 Ron Fucheaux – redaktor magazynu Campain and Elektion Do dziś media mix wykorzystywany w kampaniach politycznych obejmowało 5 komponentów: TV, radio, prasę i telefony i przesyłki bezpośrednie, a teraz jest 6: Internet

20 Wykorzystanie internetu w kampaniach wyborczych 1996 – USA kandydat na prezydenta- Bob Dole W dzień wyborów – witrynę CBS- 10 mln os. CNN – 50 mln

21 Poczta elektroniczna ( ) Szybka komunikacja Przekazanie materiałów promocyjnych kandydatów Robert Barnes – strategia elektronicznego Direct mail Zagrożenia

22 Internetowe debaty na żywo (online) Pierwsze 1983 USA wykład elektroniczny – e-lecture Wymiana opinii między kandydatem a elektoratem

23 Banery reklamowe Mała część animowana forma graficzna na stronach WWW popularnych serwisów informacyjnych Po kliknięciu baneru przenoszony jest użytkownik na stronę WWW Precyzyjnie dobrane strony WWW – bo target groups Pozycjonowanie stron

24 Strony WWW Spontaniczne zakładanie stron przez kandydatów nawet bez wiedzy partii macierzystych Podział na regiony - różnorodność

25 Zaufanie do stron WWW – ważne: Projekt strony – profesjonalny wygląd, łatwość otwierania, atrakcyjność Marka – rozpoznawalność marki produktu konsumpcyjnego, polityka i pozytywne skojarzenia, kontakt z wyborcami (wysyłanie życzeń itp.), organizowanie młodzieżówek Zaspokojenie – utrzymywanie stałych kanałów komunikacyjnych pomiędzy właścicielami stron WWW oraz osobami ja odwiedzającymi Bezpieczeństwo – zabezpieczenie transakcji pieniężnych

26 Dobrze zorganizowana strona WWW 1996 Bob Dole – kandydat na prezydenta Dole od wybrzeża do wybrzeża – lista adresów i telefonów krajowych sztabów kampanii plus mapa aktywna Książka gości – wyrażanie opinii dla kampanii i kandydata – formularze Elektroniczna lista pocztowa – lista dyskusyjna Wpłaty – wyjaśniano koszty kampanii Koalicje – organizacje wsparcia Wolontariusze- wyborcy mogli się zgłaszać

27 Marian Krzaklewski Aktualności Maryla i Marian K. Galeria – zdjęcia kandydata od dzieciństwa Młodzi z Marianem Zostań Wolontariuszem Media – relacje z mediami Załóż komitet poparcia Poczta – kontakt z kandydatem English – CV po angielsku

28 Aleksander Kwaśniewski A. Kwaśniewski- życiorys Poglądy i opinie – 52 tematy polityczne oraz opinie innych na temat kandydata Rodzina – zyciorysy Poczta Linki – do prezydenta, partii popierających, WP i Trybuny Galeria Multimedia – nagrane Real Video – z różnych ważnych uroczystości

29 Treść strony www – edukacyjny charakter

30 Budowanie wspólnoty na stronie WWW Emeryt z emerytami ;)

31 Cyber- celebracja city


Pobierz ppt "Marketing polityczny mgr Adrianna Paroń - Kuś. Frlanklin Delano Roosevelt – prezydent USA1932 - 1945 Pozycjonowanie – konstrukcja wizerunku kandydata."

Podobne prezentacje


Reklamy Google