Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego"— Zapis prezentacji:

1 BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego

2 BEZPIECZEŃSTWO OSÓB PIESZYCH
W 2012 roku odnotowano 193 ofiary wypadków pieszych użytkowników dróg (18 % wszystkich ofiar zdarzeń drogowych), w tym 22 osoby to ofiary śmiertelne (27,0 % ) oraz 171 osób pieszych zostało rannych (18,0 %). W porównaniu do roku 2011 sytuacja pieszych użytkowników dróg na terenie województwa opolskiego nie zmieniła się. Odnotowano 195 ofiar pieszych w tym 24 osoby poniosły śmierć a 171 zostało rannych. W miejscach udostępnionych dla ruchu pieszego zanotowano 105 wypadków potrąceń pieszych, w których zginęło 7 osób, a 103 osoby zostały ranne. Stanowi to 13,2% wszystkich wypadków drogowych zaistniałych na terenie województwa opolskiego w 2012 roku.

3 przejście dla pieszych
Liczba wypadków i ich skutków w miejscach udostępnionych dla ruchu pieszego liczba wypadków % wypadków liczba zabitych % zabitych liczba Rannych % Rannych chodnik, droga dla pieszych 6 6% 0% przejście dla pieszych 54 51% 2 29% 55 53% skrzyżowanie 45 43% 5 71% 42 41% Dane SEWIK na dzień r.

4 Piesi jako sprawcy zdarzeń drogowych według grup wiekowych w 2012 r.
liczba zdarzeń wypadków % zabitych rannych liczba kolizji kolizji 0 - 06 3 2 3% 1 9% 2% 20 14 21% 0% 16 27% 6 11% 11 5 7% 7 12% 10 10% 5% 24 13 19% 17% 20% 25 16% 18% 9 15% 25% 60 plus 23 15 22% 4 36% 8 b/d

5 Wypadki związane z potrąceniami pieszych w województwie opolskim z podziałem na powiaty
liczba ofiar % zabitych rannych 2011 2012 +/- Opolski 81 88 +8,6 6 3 -50,0 75 85 +13,3 Brzeski 18 15 -16,7 1 -66,7 14 -6,7 Głubczycki 8 7 -12,5 2 +100,0 5 -28,6 K-Kozielski 12 11 -8,33 -33,3 9 0,0 Kluczborski -41,7 -44,4 Krapkowicki - Namysłowski -37,5 Nyski 25 26 +4,0 +400,0 24 21 Oleski 4 +175,0 +200,0 +166,7 Prudnicki Strzelecki +12,5 +33,3  Ogółem województwo 195 193 -1,0 22 -8,3 171

6 Piesi jako ofiary wypadków w poszczególnych miesiącach 2012 r.
liczba ofiar % liczba zabitych zabitych liczba rannych % rannych Styczeń 25 13% 2 9% 23 Luty 16 8% 14 Marzec 9 5% 0% Kwiecień 13 7% 1 12 Maj 8 4% Czerwiec 11 6% Lipiec 4 18% 10 Sierpień 3 14% Wrzesień Październik 27 15% Listopad 12% 21 Grudzień 24 Ogółem 193 100% 22 171

7 Rowerzyści jako ofiary wypadków w poszczególnych miesiącach 2012 r.
liczba ofiar % ofiar liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Styczeń 9 7% 1 8% 8 Luty 5 4% 0% Marzec 3 2% 3% Kwiecień 7 6% 6 5% Maj 19 15% 18 16% Czerwiec 14 11% 13 12% Lipiec 15 13% Sierpień Wrzesień 10 25% Październik 12 10% Listopad Grudzień 4  Ogółem 125 100% 113

8 Motorowerzyści jako ofiary w poszczególnych miesiącach 2012 r.
liczba ofiar % ofiar liczba zabitych % zabitych liczba rannych % rannych Styczeń 2 4% Luty 1 2% Marzec 4 9% Kwiecień Maj 3 7% Czerwiec 7 16% Lipiec 5 11% Sierpień 8 18% Wrzesień Październik Listopad Grudzień  Ogółem 45 100%

9 Motocykliści jako ofiary w poszczególnych miesiącach 2012 r.
liczba ofiar % ofiar liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Styczeń Luty Marzec 3 6% 0% Kwiecień 7 14% 15% Maj 8 16% 2 100% 6 13% Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień 9 18% 19% Październik 4% Listopad Grudzień 1 2%  Ogółem 49 47

10 Przyczyny zdarzeń drogowych z winy pieszego za 2012 r.
liczba zdarzeń liczba wypadków % wypadków liczba zabitych zabitych liczba rannych rannych Liczba kolizji kolizji Chodzenie nieprawidłową stroną drogi 15 10 15% 4 36% 8 13% 5 9% Nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem 75 41 61% 45% 36 60% 34 62% Nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu, przeszkody 11 7% 1 6 11% Przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym 12% 0% 17% 7 Stanie na jezdni, leżenie 1% Wejście na jezdnię przy czerwonym świetle 2 3% 4% Zatrzymanie, cofnięcie się 2%  Ogółem 122 67 100% 60 55

11 Przykłady bezpiecznych przejść dla pieszych

12 Wariant bezpiecznego przejścia

13

14 Przykład prawidłowo oświetlonego przejścia dla pieszych w Opolu, ul
Przykład prawidłowo oświetlonego przejścia dla pieszych w Opolu, ul. Częstochowska - Górna.

15 Przykład przejścia, które wymaga doświetlenia

16 Uporządkowanie ruchu pieszego w ciągu ulicy 1-go Maja
przed zmianą po zmianie

17 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "BEZPIECZEŃSTWO niechronionych uczestników ruchu drogowego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google