Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, 29.11.2011 Nowe idee w świeżych produktach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, 29.11.2011 Nowe idee w świeżych produktach."— Zapis prezentacji:

1 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nowe idee w świeżych produktach

2 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Plan prezentacji Przemysł produktów świeżych; przegląd Łańcuch dostaw i analiza SWOT Potencjalne zakłócenia Nasz wskaźnik; Konsumpcja Kompozycja marketingowa Produkt, Opakowanie, Cena, Promocja Zarządzanie kryzysowe – studium przypadku Wnioski i zalecenia

3 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Handel Prognozy dotyczące popytu Konsolidacja popytu Wykorzystanie zbiorowej mocy zakupowej Modelowanie cen i maksymalizowanie marż Zarządzanie awaryjne Integracja od siewu do magazynowania Kontrola jakości Klasyfikacja Dostosowanie do rynku/klienta Kontrola Jakości NPD Zapewnienie jakości Opakowania Sprzedaż MarketingMagazynowanie i dystrybucja Negocjacje z klientem Wnioski/ Kontrola kredytowa Zamówienia/Administracja Nasz łańcuch dostaw Produkcja Wsparcie agronomiczne i techniczne Specyfikacja wniosków Promowanie dobrych praktyk rolnych i logistycznych Koordynacja QA magazynu nasion Monitorowanie prawodawstwa Zarządzanie promocją sprzedaży. Marki: Producent/ TP/ własna marka Nowoczesne chłodnie, dojrzewanie, magazynowanie, montaż i wyposażenie dystrybucyjne Osiągnięcie rozszerzenia na Europę i segmenty rynkowe; Sprzedaż/Sprzedaż hurtowa/usługi gastronomiczne Zarządzanie Kategorią Ranga/ Sezon/ MGT Zakres Portfolio Wspracie QA na podstawie sprzedaży Projekty promocji i opakowań wskaźniki rynkowe, produktu i konkurencji Rozwój nowego produktu Sprzedawca hurtowy/detaliczny KlientGrower Dostawy Wybór producenta globalnego lub lokalnego Organizacja grup producenckich Administrowanie bazą dostaw Weryfikacja akredytacja Audytowanie producenta. Synchronizacja podaży i popytu Uproszczenie produkcji i wywozu Producent

4 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nasz przemysł; Analiza SWOT Mocne stronySłabe strony SzanseZagrożenia Pochodzenie produktu Efektywność przemysłu Wrażliwy konsument Stagnacja w konsumpcji Zasoby marketingowe Fragmentacja Ogólna promocja Interwencja publiczna Innowacje Zła reprezentacja Zła informacja Czynniki makroekonomiczne

5 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Stan Stałych zakłóceń Zmiany kursów walut Ceny paliw Klimat światowy Interwencje polityczne/prawne Bezpieczeństwo żywnościowe Zaburzenia gospodarcze Konsystencja produktu; żywy produkt! Potencjalne czynniki zmian w strategiach promocyjnych produktów świeżych

6 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nasz przemysł; Konsumpcja Średnia podaż na dzień rocznie (g/na mieszkańca/dzień) Najnowszy monitor konsumpcji Freshfel => Wskazuje ciągły spadek/stagnację w konsumpcji w Europie (o 16% w latach = -100g /dzień)

7 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nasz przemysł; Konsumpcja Podaż owoców i warzyw w g/dzień Zalecane minimalne spożycie wg WHO/FAO

8 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Produkt

9 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Postrzeganie produktu przez konsumenta Racjonalne uzasadnienie dla większego spożycia – owoców, warzyw, sałatek, ziemniaków Grupa: Osoby dorosłe spożywające więcej żywności określonego typu Owoce (23%) Warzywa (22%) Sałatki (17%) Świeże całe Ziemniaki (10%) Dobre dla zdrowia/Zdrowa alternatywa Dobry smak Dobra wartość za pieniądze Dostępna lepsza jakość Większa dostępność przez cały rok Łatwe do przyrządzenia Gotowe Teraz tańsze Dogodne opakowanie Zmiana życiowego etapu/ zmiana sytuacji

10 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Dezorientacja konsumenta Świeże owoce i warzywa są korzystne dla zdrowia Informacja o wartościach odżywczych owoców i warzyw Jakie owoce i warzywa są obecnie w sezonie? Dogodne przepisy kulinarne z wykorzystaniem owoców i warzyw Jak wybrać najlepsze owoce i warzywa w sklepie? Instrukcja przechowywania owoców i warzyw Różne sposoby wykorzystania ziemniaków w posiłkach Co oznacza porcja w odniesieniu do owoców i warzyw? Jak gotować niektóre owoce i warzywa? Przepisy kulinarne obejmujące owoce i warzywa Wartość kaloryczna owoców i warzyw Metody zachęcania dzieci do spożywania owoców i warzyw Zainteresowanie konsumentów wiedzą i informacją odnośnie produkcji na etykietach wzrosło w okresie ostatnich 3 lat, przy czym obserwuje się wzrost zainteresowania w odniesieniu do większości kategorii, zwłaszcza sezonowości i wartości kalorycznej. 1 na 2 konsumentów jest bardzo zainteresowany efektem korzyści dla zdrowia, a dalszych 2 na 3 jest w pewnym stopniu zainteresowanych. Podobne proporcje rozkładają się w odniesieniu do wartości odżywczych produktów. Na trzecim miejscu jest sezonowość, tuż przed konwencjonalnymi przepisami. Zainteresowanie rodzajem informacji na etykiecie/ oznaczeniu w odniesieniu do świeżych produktów Grupa: Osoby dorosłe 18+ Trochę zainteresowani % Bardzo zainteresowani % % 2006 zainteresowani

11 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Kwestie środowiskowe (Środowiskowa piramida żywności Barill i ) MIĘSO CHŁODNE MIĘSO SŁODYCZE ZIEMNIAKI CHLEB MAKARON RYŻ MLEKO, JOGURT, SER, OWOCE PIRAMIDA ŚRODOWISKOWAPIRAMIDA ŻYWNOŚCI Sugerowane porcje SŁODYCZE MIĘSO CHŁODNE MIĘSO MLEKO, JOGURT SER TŁUSZCZE MAKARON RYŻ ZIEMNIAKI CHLEB OWOCE WARZYWA NISKIE WYSOKIE STRĄCZKOWE, WARZYWA, JAJA, RYBY RYBY, STRĄCZKOWE JAJA Ekologiczny odcisk (m2 ma 100g)

12 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Promowanie naszych produktów Tak więc znamy…… Zaufanie konsumenta wysokie oczekiwania konsumenta; -Cena -Techniki produkcji -Etyka Dezorientacja konsumenta Apetyt by wiedzieć więcej

13 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Opakowania

14 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Zła reprezentacja? See: Owoce zawarte we wszystkich produktach/207 produktów Brak owoców 18% Nie wyszczególnione 6% Owoce 51% - 100% 17% Owoce 11% - 50% 27% Owoce 10% lub mniej 32% Całkowita ilość 50% wszystkich produktów nie miała (18%) lub miała minimalną zawartość owoców (32% produktów posiadało mniej niż 10% zawartości owoców) niezależnie od wyświetlania obrazów lub odniesienia do owoców w opakowaniu. 27% miało zawartość owoców pomiędzy 11% a 50%. Tylko 17% produktów miało zawartość owoców większą niż 50%. Dodatkowe 6% produktów nie określało zawartości owoców, więc mogła ona wynosić albo powyżej lub poniżej 10%

15 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Innowacje w opakowaniach Orientacja na smartfony Skrócenie do 3-minutowych klipów wideo Wzmacnianie konsumenta Zróżnicowanie detalisty Technologia awaryjna i nowe narzędzia marketingowe -Promocje -Zarządzanie awaryjne -Wartość dodana -Sezonowość

16 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Przyszłość promocji w sieci Internetowej Prognoza wykorzystania Internetu globalnego mobilnego vs. stacjonarnego Użytkownicy Internetu (MM) Użytkownicy mobilnego Internetu Użytkownicy stacjonarnego Internetu

17 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Segmentacja rynku Segmentacja produkcji świeżych owoców Grupa: Wszyscy kupujący artykuły spożywcze – 66% Liczba odmian kupionych Wyższy Niższy Eksperymentujący Największa liczba odmian kupionych Kupują szeroki zakres owoców i warzyw Lubią eksperymentować z nowymi odmianami Chętnie przeglądają sekcję świeżych owoców i warzyw Pewni w gotowaniu i przygotowaniu produktów duża dostępność odmian irlandzkich Świadomość nowych rodzajów przepisy Przeciętna liczba odmian kupionych Kupują szeroki zakres owoców i warzyw Kupują ten sam zakres owoców i warzyw w każdym tygodniu Lubią eksperymentować z nowymi odmianami Pewni w gotowaniu i przygotowaniu produktów cena przepisy świadomość nowych rodzajów Mniejsza liczba odmian kupionych Kupują ten sam zakres owoców i warzyw w każdym tygodniu Niewiele kluczowych odmian kupowanych w każdym tygodniu Nie lubią eksperymentować z nowymi odmianami Nie kupują szerokiego zakresu owoców i warzyw Cena Próbowanie w sklepie Przeciętne wydatki Postawy Katalizator Wzrost zakres Powtarzający przyzwyczajenia Zaspokajający potrzeby

18 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Włączanie mediów społecznych

19 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Alternatywa on-line

20 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Zarządzanie awaryjne Wymiana informacji Komunikacja Natychmiastowe Dostępne Ukierunkowane Punkt sprzedaży Przyjazne dla użytkownika

21 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Cena

22 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Rzeczywistość Obecnie tylko Niemcy wydają 10% swoich dochodów na jedzenie 50 lat temu około 40% dochodu było wydawane na żywność Konsument uwarunkowany Ceny sezonowe Wpływ na; -Zdrowie -Zrównoważoną produkcję -Bezpieczeństwo żywności

23 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Wrażliwość cen Czynniki wzmacniające wzrost zakupu większej ilości odmian owoców i warzyw Grupa: wszyscy kupujący produkty spożywcze – 66% OwoceWarzywa Większa dostępność odmian irlandzkich Niższe ceny Świadomość innych odmian Bezpłatne próbki w sklepie Dostępność informacji o innych odmianach/zakresach/typach Przepisy wykorzystujące inne odmiany/ zakresy/typy Nie uwarunkowane ceną 85% Nie uwarunkowane ceną 86%

24 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Promocja

25 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Starcie nie-fair? Złe przekonanie o cenach, bezpieczeństwie, wartości odżywczej Kampanie NGO wyzwaniem dla wiarygodności organów publicznych i prawodawstwa Złe wykorzystanie wizerunku Marketing / Promocja porównywalnie małych elementów ceny Budżety zmniejszone przez substytuty z sektora FMCG

26 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Starcie nie-fair? Brak spójności w ogólnej komunikacji w sektorze Wzrastająca potrzeba większych wkładów w łańcuchu żywnościowym Wzrastająca zależność od wsparcia publicznego/ ogólnego marketingu

27 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Wnioski

28 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nasze wnioski Zielona księga: możliwość wzmocnienia polityki promocyjnej UE Silna polityka promocyjna z ambitnym budżetem Zapewnienie systemu prezentacji ogólnoeuropejskich programów tj. przez organizacje europejskie bezpośrednio zarządzane przez Komisję Europejską Stymulowanie przedsiębiorstw handlowych do finansowania programów (rozpoznanie marki) Elastyczność zgodnie ze zmieniającymi się warunkami rynkowymi Możliwość odpowiedzi na kryzys (bezpieczeństwo / zdrowie)

29 Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, Nasze wnioski Rynek wewnętrzny: stymulowanie zdrowego żywienia + komunikacja na temat wysokiego bezpieczeństwa żywności Rynki krajów trzecich: wzmocnienie pozycji handlowych (akcent na jakość) & pomoc w otwarciu nowych rynków Uproszczenie administracyjne & ocena ex-post programów Większa transparentność w odniesieniu do programów i ich osiągnięć


Pobierz ppt "Promocja europejskiego rolnictwa – nowe podejście: Warszawa, 29.11.2011 Nowe idee w świeżych produktach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google