Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Termin: marzec – czerwiec 2012 1.Cele projektu: - poznanie postaci Janusza Korczaka, - zorganizowanie w szkole obchodów Roku Korczakowskiego - kształtowanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Termin: marzec – czerwiec 2012 1.Cele projektu: - poznanie postaci Janusza Korczaka, - zorganizowanie w szkole obchodów Roku Korczakowskiego - kształtowanie."— Zapis prezentacji:

1

2 Termin: marzec – czerwiec Cele projektu: - poznanie postaci Janusza Korczaka, - zorganizowanie w szkole obchodów Roku Korczakowskiego - kształtowanie postaw humanitarnych i tolerancyjnych, - doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, - wykonanie prezentacji multimedialnych, - doskonalenie umiejętności pracy metodą projektu, - nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym. 2.Zadania: Przybliżenie postaci pisarza poprzez: - wystawę książek Janusza Korczaka, - gazetkę Rok Janusza Korczaka, - projekcję filmu p.t. Korczak w reż. A. Wajdy. Aktywność uczniów: - przygotowanie prezentacji multimedialnych o Januszu Korczaku i jego ideach, - opracowanie folderów o Januszu Korczaku oraz o filmie A. Wajdy, - konkurs Mistrz Pięknego Czytania (fragmenty książek Janusza Korczaka), - Lekcje biblioteczne dla uczniów kl. I, przybliżające postać doktora, - Udział w XXXIV edycji konkursu recytatorskiego dla dzieci i młodzieżyPIĘKNIE BYĆ CZŁOWIEKIEM z uwzględnieniem utworów Janusza Korczaka. - Udział w XVIII edycji Konkursu Poetyckiego im. Janusza Korczaka.

3

4 O Januszu Korczaku S. Ney Ukochał dzieci, które świat dorosłych obdarzył chłodem, głodem i przekleństwem, co ciężko przeszły swą króciutką drogę od urodzenia do śmierci męczeńskiej. Dzieci zaszczute jak parszywe psiaki, spuchnięte z głodu, z twarzą pół siną, ponurzy starzy pięcioletni ludzie, za takie dzieci Janusz Korczak zginą. Nie za Ojczyznę, za Boga, za honor, ani za matkę, za ojca, za brata, ale za biedne, zawszone bachory, za najnędzniejsze ze wszystkich stworzeń świata. Oddał im chleb swój i mądrość i serce, żył z nimi w hańbie i w głodzie i w brudzie, i zginą, kiedy mordowano dzieci, co nie zdążyły być podłe jak ludzie. (Jeden z wierszy recytowanych podczas apelu.)

5

6

7

8 Tren o Januszu Korczaku Szczęście czynił swoim istnieniem Dzieci ratował dobrym sercem Był przyczyną uśmiechów na twarzy Autorem wierszy powieści prawideł Ile słońca na całej Ziemi Ile kwiatów latem pośród zieleni Tyle miłości w Tobie Dla pokrzywdzonych Dla samotnych Dla osieroconych Miałeś odwagę Być do końca sobą ILONA SZAŁOWSKA - klasa II, r. szk. 2011/12

9 Via dolorosa Czas ciemności W gruzach obłąkany świat Już czas Za nami pachołki znienawidzonego tyrana Prowadzą nas Ku wrotom okrytym ciemną chmurą istnień Dziecięce ręce ściskają dłoń Nie boją się Wiedzą, że jest z nimi on Który wybrał śmierć przez miłość. Już zamknięto nas Dziwny zapach, Dym wydobywa się Powoli opadamy Do końca trzymając się razem MAGDALENA PRZYBYSZ - klasa III, r. szk. 2011/12

10 Człowiek Wtedy kiedy świat Dawał wyraz głupoty Wtedy kiedy świat U stóp leżał Aresa Najmniejsze i najniewinniejsze istoty Dostrzegł i zrozumiał Człowiek – Legenda KORCZAK Czy wiesz co to znaczy? Stałeś się symbolem Prostoty ducha I serca wielkości Stałeś się nadzieją Jedyną Dzieci tego świata Stałeś się ojcem Dla tych Co ojca nie mieli Serce jak świat miałeś Do końca się nie poddałeś PIOTR MORDZAK - klasa II, r. szk. 2011/12

11 Z tej okazji zaprezentowano bogatą gazetkę, poświęconą życiu i twórczości wybitnego pedagoga oraz wystawę jego książek. Grupa uczniów odczytała swoje wiersze o Januszu Korczaku. Członkowie konkursowego jury otrzymali też pamiątkowe foldery.

12

13 Protokół konkursu czytelniczego Czytamy Korczaka przeprowadzonego dnia r. Lp. Nazwisko i imię uczestnika klasaAutor i tytuł utworu Kryteria oceny 0-5 Łącznie pkt. Uwag i Dobór repert. Interp. Kultura mowy 1.Mordzak PiotrII a J. Korczak Król Maciuś I Przybysz SandraIII a J. Korczak Kajtuś Czarodziej Tomczak KingaIII a J. Korczak Jośki, Mośki, Srule II miejsce 4.Tomaszewska JuliaIII b J. Korczak Król Maciuś I I miejsce 5.Wójcik NataliaIII b J. Korczak Król Maciuś I na bezludnej wyspie I miejsce 6.Kaźmierczak ŻanetaIII b J. Korczak Kajtuś Czarodziej Komisja Konkursowa w składzie: Ilona Jędrzejczak – przewodnicząca Urszula Graczyk – członek Dorota wojciechowska – Jabłońska - członek

14 21 maja 2012r. W dniu r. w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Łodzi, Filia w Łęczycy odbyła się lekcja nt. Janusz Korczak – człowiek o gorącym sercu. Wyszukiwanie wiadomości w różnych źródłach z udziałem uczniów klas I A i I B Gimnazjum im. Św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni. Zajęcia poświęcone były osobie Janusza Korczaka i miały na celu przybliżyć uczniom sylwetkę znakomitego pisarza, publicysty, pedagoga i lekarza. Młodzież na lekcji dowiedziała się o treściach znajdujących się na stroniewww.2012korcz ak.pl poznała podstawowe fakty z życiorysu Janusza Korczaka, korzystała z różnych źródeł wyszukując informacji o Korczaku.www.2012korcz ak.pl

15 Przedstawione działania i przedsięwzięcia przybliżyły wszystkim uczniom naszej szkoły sylwetkę Janusza Korczaka.

16 Prezentację przygotowali: Rafał Wasiak kl. III a Piotr Mordzak kl. III a Zaprezentowane działania uczniowie podejmowali pod kierunkiem: p. Doroty Wojciechowskiej-Jabłońskiej p. Urszuli Graczyk Październik 2012


Pobierz ppt "Termin: marzec – czerwiec 2012 1.Cele projektu: - poznanie postaci Janusza Korczaka, - zorganizowanie w szkole obchodów Roku Korczakowskiego - kształtowanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google