Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

O eTwinning pirotechnicznie Dr inż. Elżbieta Gajek 18 marca 2010

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "O eTwinning pirotechnicznie Dr inż. Elżbieta Gajek 18 marca 2010"— Zapis prezentacji:

1 O eTwinning pirotechnicznie Dr inż. Elżbieta Gajek 18 marca 2010

2 Fajerwerki rocznicowe 1 Strzał – fajerwerki Dziesiątki tysięcy aktywnych nauczycieli Tysiące projektów Setki tysięcy uczniów

3 Cykl zmiany 2 Strzał - uruchomienie cyklu zmiany

4 Zmiana jest trudna ryzyko przejście od znanego do nieznanego uwolnienie z ograniczeń realizację marzeń transformację, jak np. gąsiennicy w motyla przejście od wąskich wyborów do szerokich wyborów Oznacza:

5 Zmiana to znikanie fobii Co zniknęło – zostało zasnute dymem – dzięki eTwinning? Fobie: technofobia – lęk przed używaniem techniki ksenofobia – lęk przed innością matofobia – lęk przed uczeniem się xenoglossofobia – lęk przed językiem innym niż własny perelinguafobia – lęk przed mówieniem w języku obcym socjofobia – lęk przez kontaktami społecznymi ergofobia – lęk przed pracą skolinofobia – lęk przed szkołą 3 Strzał - seria z flary dymnej

6 Znikanie stereotypów Stereotyp: Natura przeznaczyła kobietę do zajęć domowych, a mężczyznę do działań w świecie zewnętrznym W eTwinning kobiety energicznie i z sukcesem tworzą projekty międzynarodowe. Świat stał się już globalną wioską, a świat zewnętrzny jest, np. na Marsie. 3 Strzał – seria z flary dymnej

7 Zasnucie dymem - stereotypów Stereotyp – mit: Matka Polka, ma się poświęcać dla..., ma być ofiarnicą na ołtarzu ojczyzny, rodziny, itd. Matka Polka nie ma prawa do jakichkolwiek przyjemności, realizacji własnych pasji, bycia człowiekiem. W projektach można się dowiedzieć, że nie ma ofiarniczych, np. Matek Brytyjek, Węgierek, Dunek itd. Można robić mnóstwo rzeczy dla własnej przyjemności i przy tym propagować wartości kultury polskiej w taki sposób, o jakim piewcom mitu Matki Polki się nie śniło. 3 Strzał – seria z flary dymnej

8 nowe związki międzyludzkie Przyjaźni Bezpośrednich Wirtualnych 4 – seria z pistoletu hukowego – na start Zmiana to

9 nowa kultura zawodowa Doskonalenie zawodowe w działaniu – działania oddolne teoria praktyka Łącznie kompetencje językowe interkulturowe techniczne Testowanie i pionierskie kształtowanie nowych ról zawodowych nauczyciela. Ewolucyjność zmian 4 Strzał – seria z pistoletu hukowego – na start Zmiana to

10 nowe systemy Powstał nowy system współpracy międzynarodowej Powstał nowy system kształcenia nauczycieli W raporcie europejskim na temat innowacyjnego wykorzystania TIK w polskiej edukacji szkolnej na 4 przykłady 3 to są projekty eTwinning. 4 Strzał – seria z pistoletu hukowego – na start Zmiana to

11 nowe zachowania i zwyczaje W rodzinach – większa samodzielność dzieci, partnerów W szkołach – pomiędzy nauczycielami We wspólnocie szkolnej – współpraca z rodzicami Tworzenie warunków współpracy międzyszkolnej W społecznościach – współpraca z władzami, mediami 4 Strzał – seria z pistoletu hukowego – na start Zmiana to

12 Zasada zmiany Podstawowe zasady dotyczące zmiany wskazują, że nie można zmienić innych, nikt też nie może zmienić ciebie. Każdy może zmienić tylko samego siebie. Trzeba zapewnić warunki, które pomogą innym się zmienić, jeśli tylko chcą to zrobić. 5 strzał – w dziesiątkę Pomimo, że istotą edukacji jest zmiana: Uczniowie zmieniają się przyswajając wiedzę i umiejętności (jeśli chcą) Nauczyciele uczą się nieustannie, zmieniają: metody, techniki, dostosują je do uczniów (jeśli chcą) Władze edukacyjne zapewniają ciągłe zmiany: podstawy programowe, kompetencje kluczowe, ideologia.

13 Światło wskazuje nowe rejony eTwinning rozświetla obszary ciemności - niemożności Słowo i przykład oraz energia i entuzjazm już oświetlonych działają na innych Przekonanie o wartości i potrzebie wprowadzanych zmian 6 strzał – flara oświetlająca

14 Rakieta w przyszłość W projektach eTwinningowych dzieci są w sposób naturalny przygotowywane do życia w świecie: wielojęzycznym wielokulturowym wyposażonym w urządzenia cyfrowe Praca w małych grupach ludzi kilkadziesiąt – kilkaset osób w projekcie. Jak w przedpiśmiennych plemionach. 7 strzał – w kosmiczną czasoprzestrzeń

15 W system edukacji Emocje, entuzjazm, które rozlewają się jak kolorowe plamy farby paintballa na tradycyjnym, szarym, zwyczajnym systemie edukacji. Magiczna farba – dodaje barwy nie niszcząc 8 strzał – jak magicznym markerem paintballa

16 NSS jako system wsparcia NSS zapewnia wszelkie wsparcie: organizacyjne merytoryczne społeczne psychologiczne techniczne 9 strzał – to odpowiedzi na flary ratunkowe

17 Miejsce kobiet w eTwinning tworzą projekty stanowią większość pracowników NSS stanowią większość pracowników CSS TIK są narzędziem porozumienia Ważne są treści kulturowe i społeczne eTwinning to tryumf porozumienia i współpracy 10 strzał – to wzięcie cyngla w ręce przez kobiety Kobiety: Czynnik dyskryminujący – brak bezpośredniego wsparcia finansowego dla osób pracujących w projektach, jeśli coś jest ważne i nisko opłacane – to zajmują się tym kobiety

18 Nagrody Nagrody międzynarodowe Nagrody krajowe Odznaki jakości krajowe i europejskie Każdy projekt zasługuje na salwę na wiwat – bo każdy jest sukcesem w indywidualnym uczniów i nauczycieli 11 strzał – seria salw na wiwat

19 Budżet w porównaniu z zasobami finansowymi na środki pirotechniczne i militarne (służące zabijaniu i zniszczeniu) to budżet programu eTwinning jest właściwie pustym nabojem 12 strzał – strzał pustymi nabojami

20 W przyszłości trzeba unikać strzałów Na ratunek – SOS w zderzeniach z górami lodowymi: personalnymi instytucjonalnymi Samobójczych Kulturowo uwarunkowanych małych, niszczących wybuchów, które powodują, że przestroga poety: Miałeś chamie złoty róg … ostał ci się ino sznur znajduje podatny grunt w wielu dziedzinach polskiego życia społecznego. Strzały, które nie powinny wypalić

21 Huki i cisza Strzały są wyjątkowe Hałas, huki oraz … silne emocje (radości strachu) Jako wynik działania człowieka często stanowią zagrożenie. Cisza po wystrzałach przynosi ulgę. Dlatego oczekiwana byłaby normalizacja idei eTwinning, tak aby wszystkie dzieci i nauczyciele pracowali na co dzień w międzynarodowych grupach i wszyscy się dziwili jak można było inaczej. Nawet nie trzeba będzie obchodzić rocznic. 13 strzał – niewybuch

22 Normalizacja Populacja szkolna dzieli się na pięć segmentów: - innowatorzy - wcześni adaptatorzy - wczesna większość - późna większość - opieszali Są w eTwinning Będą w eTwinning ??? Kolejne niewybuchy

23 Dziękuję Dzieci z eTwinnigowych przedszkoli i szkół będą wiedziały, żewszyscy są tacy sami i wszyscy są różni


Pobierz ppt "O eTwinning pirotechnicznie Dr inż. Elżbieta Gajek 18 marca 2010"

Podobne prezentacje


Reklamy Google