Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kompania Piwowarska S.A. Marka Tyskie Joanna Cuber Karolina Lewicka Łukasz Konieczny AE Katowice Wydział Ekonomii Grupa 108EUN, 2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kompania Piwowarska S.A. Marka Tyskie Joanna Cuber Karolina Lewicka Łukasz Konieczny AE Katowice Wydział Ekonomii Grupa 108EUN, 2009."— Zapis prezentacji:

1 Kompania Piwowarska S.A. Marka Tyskie Joanna Cuber Karolina Lewicka Łukasz Konieczny AE Katowice Wydział Ekonomii Grupa 108EUN, 2009

2 O marce Tyskie Tyskie, to marka polskiego piwa produkowanego w Tyskich Browarach Książęcych, będących częścią koncernu Kompania Piwowarska S.A. Piwo to jest produkowane w Polsce już od 1629 roku, co czyni je jednym z najstarszych piw w Polsce.

3 Słynnych ludzi cytaty o piwie Piwo stanowi dowód na to, że Bóg kocha nas i pragnie naszej szczęśliwości Benjamin Franklin, amerykański wynalazca, pisarz i polityk Dajcie mi kobietę, która szczerze kocha piwo, a podbiję cały świat Wilhelm II, cesarz Niemiec Ten, kto wymyślił piwo, był mędrcem Platon

4 Historia Kompanii Piwowarskiej Kompania Piwowarska SA powstała w 1999 roku z połączenia Lech Browary Wielkopolski SA oraz Browarów Tyskich Górny Śląsk SA. Inwestorem strategicznym powstałej w ten sposób spółki został międzynarodowy koncern piwowarski South African Breweries International (obecnie SABMiller). SABI w roku 1995 zakupił pakiety większościowe w Lech Browary Wielkopolski SA, a rok później - w Browarach Tyskich Górny Śląsk SA. W 2003 roku podpisana została umowa pomiędzy Kompanią Piwowarską S.A. a Radeberger Gruppe AG, na mocy której Kompania Piwowarska stała się właścicielem browaru Dojlidy w Białymstoku. W styczniu 2008 roku do spółki dołączył czwarty browar, Browar Belgia w Kielcach. Do 13 maja 2009 Kulczyk Holding posiadał 28,1% (o wartości ponad 1,1 mld USD), a SABMiller 71,9 % udziałów w Kompanii Piwowarskiej. Aktualnie SABMiller jest w posiadaniu 100% udziałów KP.

5 Browar Tyski a wojny Wojny niczego nie zmieniały w funkcjonowaniu tyskiego browaru – po prostu ważył piwo. Bywało, że nieco gorszego gatunku, ale stale. Zmieniały się jedynie armie, które je pijały. Niemcy, słynący z uwielbienia do piwa, dbali o to, żeby nawet w trakcie działań wojennych go nie brakowało. Kiedy Armia Czerwona zajmowała Śląsk, a Wermacht opuszczał go w pośpiechu, podjęto ponoć decyzję o zniszczeniu Browaru Książęcego w Tychach. Niemcy po prostu nie mogli się pogodzić z faktem, że piwny skarb trafi w ręce wroga. Bałagan w szeregach niemieckich musiał być ogromny, gdyż dzieło zniszczenia powierzono saperom z Bawarii. Dla Bawarczyków browar i piwo to niemal świętość i żaden z nich nie miał sumienia, by targnąć się na tyski zakład. Jedynie dla niepoznaki wysadzili kilka okolicznych zabudowań i z pokaźnym zapasem piwa ruszyli w dalszą drogę. Dzięki zaniechaniu niemieckich saperów nie tylko możemy delektować się piwem i cieszyć oczy pięknem tyskiej perły śląskiej architektury przemysłowej, ale mamy też dzisiaj możliwość zwiedzania Tyskiego Muzeum Piwowarstwa.

6 Kompania Piwowarska S.A. Udział KP w polskim rynku piwa W roku finansowym F08 (od 1 kwietnia 2007 do 31 marca 2008 r.) udział w rynku Kompanii Piwowarskiej wyniósł ponad 40,8% i był wyższy niż w roku F07 (38.7%). Procentowy udział największych marek KP Największa marka Kompanii Piwowarskiej i jednocześnie największa polska marka jest Tyskie, którego udział w krajowym rynku piwa wynosi 17%. Udział marki Żubr to 11% i jest to druga pod względem wielkości marka na polskim rynku piwa. Moce produkcyjne KP Kompania Piwowarska może wyprodukować do 17 mln hl piwa rocznie. Browary w posiadaniu KP oraz ich moce produkcyjne Kompania Piwowarska posiada cztery browary w bardzo korzystnych lokalizacjach. Jest to Browar w Tychach (produkujący 8 mln hl), Browar w Poznaniu (moce produkcyjne 5,8 mln hl), Browar w Białymstoku (moce produkcyjne 2,2 mln hl) oraz Browar w Kielcach (moce produkcyjne ponad 1 mln hl).

7 Portfel marek Kompanii Piwowarskiej S.A. Tyskie - Nasze najlepsze ulubione piwo Polaków i największa marka piwna w Polsce Żubr - Okaz natury kojarzony z nieskażoną przyroda, której bliskość wpływa na jego niepowtarzalny smak Lech - Bedzie sie działo zawsze rozkręca dobrą zabawę Dębowe Mocne - Wieńczy dzień idealnie mocne piwo Wojak – Prezentuj broń idzie prosto do cywila Redd's - W Twoich kolorach to kuszącą odmienność smaku zamknięta w butelce Dog in the Fog - Nie odbieramy życia zbyt poważnie piwo, które bawi oryginalnym, inteligentnym poczuciem humoru Pilsner Urquell - Dobry smak rodzi się z czasem piwo, które zmieniło bieg historii, cenione przez osoby o wyrobionym smaku i guście Miller Genuine Draft - Make it easy doskonały towarzysz wielkomiejskiej rozrywki Peroni Nastro Azzurro - Ikona włoskiego stylu stylowa włoska marka, kwintesencja pasji, kunsztu i wyrafinowanej elegancji, Gingers Piwo imbirowe

8

9 Eksport prowadzony przez Kompanię Piwowarską S.A. Marki, jakie eksportuje Kompania Piwowarska Za granicą można spotkać Tyskie, Żubra i Lecha. Eksport piwa w KP Całkowita sprzedaż KP na eksport w roku finansowym F08 (od 1 kwietnia 2007 do 31 marca 2008) wynosi 345 tysięcy hektolitrów. Przede wszystkim eksportowano markę Tyskie i Lech. Udział KP w polskim eksporcie piwa wyniósł 26%. Największy eksport W roku finansowym F08 (od 1 kwietnia 2007 do 31 marca 2008) niekwestionowanym liderem eksportu było Tyskie, najlepiej sprzedająca się polska marka piwa. Według szacunków KP, jej udział w polskim eksporcie wyniósł 14,7%. W samej Wielkiej Brytanii, od chwili wprowadzenia na rynek marki Tyskie, sprzedaż tego piwa wzrosła tam o ponad 400%. W związku ze swoim sukcesem marka Tyskie w 2007 roku otrzymała tytuł "Wybitnego Polskiego Eksportera" za dotychczasowe spektakularne i znaczące sukcesy poza granicami Polski. Kraje, do jakich są eksportowane marki Kompanii Piwowarskiej Główne rynki eksportowe dla piw Kompanii Piwowarskiej to Wielka Brytania, Niemcy, Irlandia oraz Stany Zjednoczone i Kanada.

10

11

12 Piwne Oscary W 2002 roku piwo Tyskie zdobyło w tym konkursie dwa najbardziej prestiżowe wyróżnienia – złoty medal i Grand Prix. Nigdy wcześniej żadne polskie piwo nie zostało tak uhonorowane. Niepowtarzalnym potwierdzeniem jakości Tyskiego było powtórne przyznanie mu Grand Prix i złotego medalu w 2005 w Monachium. Ponowny sukces Tyskiego był wydarzeniem, które nie miało dotąd precedensu, tak w historii konkursu, jak i polskiego piwowarstwa. Tyskie to obecnie najbardziej utytułowane polskie piwo. Poza konkursami w Londynie i w Monachium nagradzano je na całym niemal świecie. Laury zdobywało między innymi na konkursach w Chicago, Sydney i Brukseli.

13 Wyniki finansowe Kompanii Piwowarskiej S.A. F08* w mln zł F07 w mln zł Wzrost F08 vs F07 F07 w mln zł F06 w mln zł Wzrost F07 vs F06 Przychody ,7% % Zysk netto % % Akcyza ,5% % Podatki % % *rok finansowy w Kompanii Piwowarskiej liczy się od 1 kwietnia do 31 marca.

14 Sponsoring marką Tyskie Sponsor Reprezentacji Polskiej piłkarskiej i trenera Leo Beenhakkera Wspieranie polskich olimpijczyków na igrzyskach w Pekinie Coroczne liczne biesiady w wybranych miastach kraju oraz finałowa biesiada w Chorzowie na wzór October Fest

15 Działalność ekologiczna Działania ekologiczne stanowią integralną część filozofii Kompanii Piwowarskiej i SABMiller (głównego udziałowca KP) i są jednym z najważniejszych elementów polityki zrównoważonego rozwoju prowadzonej we wszystkich browarach Grupy SABMiller. Idea zrównoważonego rozwoju (sustainable development), obejmuje zagadnienie prowadzenia działalności przy jednoczesnej ochronie ekosystemu i praw człowieka. Wśród 10 najistotniejszych dla funkcjonowania Grupy priorytetów, znajduje się miedzy innymi wykorzystanie mniejszej ilości wody przy produkcji piwa, zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla, sprawny recykling i ponowne wykorzystanie materiałów czy minimalizacja odpadów.

16 Działalność społeczna oraz charytatywna Jako lider branży piwowarskiej w Polsce Kompania Piwowarska znacznie szerzej rozumie swoją role w społeczeństwie, niż tylko warzenie doskonałej jakości piwa, płacenie podatków i wypracowywanie zysku dla swoich akcjonariuszy. Firma jest częścią społeczeństwa i dlatego pragnie odgrywać istotną rolę w jego funkcjonowaniu. Wśród licznych programów społecznych i charytatywnych firmy na szczególną uwagę zasługują: - Program społeczny zogniskowany na walce z wykluczeniem społecznym Warto być za (http:// - Skierowany do studentów program społeczno-edukacyjny Kompania Inicjatyw (http://www.kompaniainicjatyw.kp.pl) - Akcja społeczna Odpowiedzialne spożycie alkoholu (http://www.odpowiedzialni.org) - Świąteczna akcja charytatywna Ekipa Świętego Mikołaja (http://kompaniapiwowarska.test.k2.pl/pl/static/programy_spoleczne.html) Oraz akcje prowadzone wspólnie z branżą: - Akcja Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony podejmująca walkę ze sprzedażą alkoholu nieletnim (http://www.browary-polskie.pl/kampanie.php?struct=5) - Akcja Prowadzący-niepijący – nawołująca do rezygnacji z prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu (http://www.browary-polskie.pl/kampanie.php?struct=5)

17 Na własne oczy Centrum Wycieczkowe Lech – Browar w Poznaniu: Poniedziałek, Środa – Wtorek, Czwartek, Piątek – Sobota – Tyskie Muzeum Piwowarstwa – Browar w Tychach Poniedziałek – Wtorek – Środa – Czwartek – Piątek – Sobota 10 – 17


Pobierz ppt "Kompania Piwowarska S.A. Marka Tyskie Joanna Cuber Karolina Lewicka Łukasz Konieczny AE Katowice Wydział Ekonomii Grupa 108EUN, 2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google