Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012"— Zapis prezentacji:

1 STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
Styczeń 2012

2 INWESTYCJE REALIZOWANE W RAMACH PRZYGOTOWAŃ POLSKI DO EURO 2012
Nr linii Relacja E 65 Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk LCS Ciechanów LCS Działdowo LCS Tczew Stacja Gdynia etap I Gdańsk Główny – PGE Arena wraz z budową nowego peronu L 131, 353, 271 Tczew – Bydgoszcz – Poznań – Rawicz E 20 Kunowice – Terespol Warszawa – Terespol: Odcinek Siedlce – Terespol etapI, LOT B, C i D Poznański Węzeł Kolejowy Stacja Poznań Główny Rzepin – gr. państwa E 59 Wrocław – Poznań Odcinek Wrocław – gr. woj. dolnośląskiego E 30 Zgorzelec – Medyka Odcinek Zgorzelec – Opole Odcinek Rzeszów – gr. państwa Elementy Wrocławskiego Węzła Kolejowego Stacja Wrocław Główny Przystanek Wrocław Stadion Warszawskiego Przystanek Warszawa Stadion Stacja Warszawa Wschodnia Stacja Warszawa Gdańska Linia obwodowa Józefinów – Warszawa Gdańska MPL Okęcie Warszawa – MPL Okęcie: zadanie 1 i 2

3 INWESTYCJE REALIZOWANE W RAMACH PRZYGOTOWAŃ POLSKI DO EURO 2012
50 inwestycji 1041 km 40 zakończonych 785,3 km 10 w realizacji 255,7 km

4 ZADANIA POZOSTAŁE DO WYKONANIA DO 2012 R.
Nr linii Relacja Km Termin zakończenia Ryzyko E 65 LCS Ciechanów kontrakt 1b LCS Działdowo Gdańsk Główny – PGE Arena Peron przy PGE Arena 60.40 53.70 4.00 - Maj 2012 Kwiecień 2012 Wysokie Niskie L 131, 353, 271 Tczew – Bydgoszcz – Poznań – Rawicz 123.50 2011 Odbiory E 30 Post. Odg. Szczedrzykowice Rzeszów –gr. państwa (rewitalizacja do V=120 km/h) 103.30 E 59 Wrocław –Skokowa i Żmigród –gr. woj. dolnośląskiego - zakres do Euro szlaki 47,09 31.00 2014 Wrocławski Węzeł Kolejowy Stacja Wrocław Główny L 8 Warszawa Służewiec – MPL Okęcie 2.00 Warszawski Przystanek Warszawa Stadion Stacja Warszawa Wschodnia (naprawa peronów) 1.30 Styczeń 2012

5 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65 Warszawa – Gdynia
Planowany termin realizacji – 2013 r. Długość modernizowanego odcinka – 349,34 km Szacunkowy koszt realizacji inwestycji: Prace przygotowawcze – ok ,0 tys. € Źródła współfinansowania: ISPA/FS – 75 %, budżet państwa – 25 % Etap I – prace projektowe – ok ,0 tys. € ISPA/FS – 85 %, budżet państwa – 15 % Etap II – ok ,0 tys. € ISPA/FS – 84 %, budżet państwa – 16 % Etap III – ok ,0 mln zł Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Do maja 2012 r. planowane jest zmodernizowanie ok. 232 km linii OBECNIE PLANOWANE Prędkość 120 km/h tabor klasyczny 160 km/h tabor z wychylnym pudłem 200 km/h Obciążenie na oś 196 kN 221 kN Skrócenie czasu przejazdu (w min.) Po zakończeniu całej inwestycji o ok. 130 min

6 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia LCS Nasielsk: zrealizowany Kontrakt nr 8 (WPC Praga – Legionowo, stacja Nasielsk) Zakończony: 100% Kontrakt nr 3a (stacje Legionowo, Nowy Dwór Maz., Modlin) Kontrakt 3b (szlaki: Legionowo – Nowy Dwór Maz. – Modlin – Nasielsk – Świercze)

7 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia LCS Ciechanów: Planowanie zakończenie robót – IV kw r. Kontrakt 1a (stacje Gąsocin, Ciechanów; szlaki Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów) Zakończony: 100% Kontrakt 1b (stacje Konopki, Mława; szlaki Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława) W realizacji Zaawansowanie robót: 28%

8 MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 65
Warszawa – Gdynia LCS Działdowo: w realizacji Planowanie zakończenie robót – II kw r. Stacje i szlaki Zaawansowanie robót: 66% LCS Tczew: zakończony 100% Stacja Gdynia Etap I: zakończona 100% Uwaga! Skrzyżowania dwupoziomowe nie zostały zgłoszone na EURO 2012, ponieważ terminy realizacji wykraczają poza maj 2012.

9 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO WĘZŁA KOLEJOWEGO
p.o. Warszawa Stadion i stacja Warszawa Wschodnia Planowany termin realizacji robót: Etap I – 2010 – 2012 Etap II – po 2012 Długość modernizowanego odcinka – 1,3 km Stacja Warszawa Wschodnia Prace naprawcze Zaawansowanie robót: 55% p.o. Warszawa Stadion Zaawansowanie robót: 95% OBECNIE PLANOWANE Prędkość 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Zniesienie ograniczeń prędkości z 20/40 km/h Stadion Narodowy

10 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO
WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Stadion Etap I, zakres prac: Przystanek osobowy Warszawa Stadion Planowany termin realizacji – I kw r. Koszt realizacji inwestycji – 56,0 mln zł. Źródło finansowania – budżet państwa, środki własne Stacja Warszawa Wschodnia Do Euro 2012 naprawa nawierzchni peronowych z elementami małej architektury, naprawa zejść z peronów i przejść podziemnych.

11 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie
WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie Planowany termin realizacji – I kw r. (uruchomienie połączenia w maju 2012 r.) Długość nowobudowanej linii – 2 km łącznica w tunelu Koszt realizacji inwestycji – 191,65 mln zł Źródła współfinansowania – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 – 2013 Zaawansowanie robót: 86% OBECNIE PLANOWANE Prędkość Nowy odcinek 60 km/h Obciążenie na oś 221 kN Czas przejazdu (w min.) 20 min (od W-wy Centralnej do lotniska)

12 MODERNIZACJA WARSZAWSKIEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie
WĘZŁA KOLEJOWEGO p.o. Warszawa Służewiec – MPL Okęcie

13 DODATKOWE ZADANIA Remont linii 131 i 353 w relacji Poznań – Gdańsk oraz linii 271 w relacji Poznań – Wrocław. Prowadzone są naprawy punktowe znoszące ograniczenia prędkości, tak, aby przywrócić prędkość techniczną 120 km/h. Na linii 131 na odcinku Tczew – Bydgoszcz uwzględniono naprawy punktowe głównie w torze nr 1, natomiast na odcinku Bydgoszcz – Inowrocław w torze nr 2. Na linii 353 Inowrocław – Poznań w obu torach. Nazwa Zadania Zaaw.% na * Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Bydgoszcz – granica IZ 100 Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew na odcinku Jaksice - Nowa Wieś Wielka Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku granica IZ - Tczew 91 Rewitalizacja linii kolejowej nr 353 Poznań – Skandawa na odcinku Mogilno - Inowrocław Rewitalizacja linii kolejowej nr 353 Poznań - Skandawa na odcinku Kobylnica - Trzemeszno Rewitalizacja linii kolejowej nr 271 Wrocław - Poznań na odcinku Rawicz - Leszno – Czempiń Rewitalizacja linii kolejowej nr 271 Wrocław - Poznań na odcinku Korzeńsko - Rawicz * Wykonanie rzeczowe

14 Maksymalne prędkości pociągów pasażerskich na głównych liniach kolejowych wg RJP 2012/2013 oraz planowane na odcinkach modernizowanych do Euro 2012

15 ORIENTACYJNE CZASY PRZEJAZDÓW MIĘDZY MG
3h50’ 312 km 3h30’ – 4 h 329,5 km 2h15’ 164 km 2h30’ 302 km 2h20’ – 2h40’ 298 km 2h40’ 179 km

16 TECHNICZNE ZABEZPIECZENIE TRAS GŁÓWNYCH I REZERWOWYCH

17 ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH
WARSZAWA Skład 3 EZT – ok pas. Skład pociągu – ok. 900 pas.

18 ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH
GDAŃSK Skład 3 EZT – ok pas.

19 ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH
POZNAŃ Skład 3 EZT – ok pas. 6 poc./godz.

20 ORGANIZACJA RUCHU W MIASTACH GOSPODARZACH
WROCŁAW Skład 3 EZT – ok pas.

21 PODSUMOWANIE Przygotowania PKP PLK S.A do Euro 2012 obejmują: 50 zadań inwestycyjnych na liniach związanych z obsługą transportową Euro 2012; Zabezpieczenie techniczne sieci kolejowej dla sprawnej realizacji oferty przewozowej  w czasie mistrzostw; Obsługę stadionów transportem kolejowym w miastach gospodarzach – ok pas/h.

22 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012"

Podobne prezentacje


Reklamy Google