Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Statki pływające po Morzu Bałtyckim

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Statki pływające po Morzu Bałtyckim"— Zapis prezentacji:

1 Statki pływające po Morzu Bałtyckim

2 Menu Statki Żaglowe statki handlowe statki służb państwowych
statki służb portowych "statki" wojenne - okręty wojenne Statki podwodne - wojenne Statek rybacki Do menu Portów…

3 Statki Żaglowe Żaglowiec – statek wodny o napędzie żaglowym. Jednostka pływająca, której jedynym lub podstawowym czynnikiem napędowym jest jeden lub więcej żagli. Na danej jednostce przygotowanej do żeglugi zbiór wszystkich możliwych do zastosowania na niej rodzajów żagli stanowi jej aktualne ożaglowanie, przy czym nie wszystkie rodzaje tych żagli muszą być użyte jednocześnie. Podział żaglowców na rodzaje jest trudny i wielowątkowy, generalnie jednak żaglowce klasyfikuje się właśnie ze względu na ich żagle, a mówiąc dokładniej, na rodzaj osprzętu żaglowego, czyli takielunek, gdyż ten sam kadłub żaglowca może być rozmaicie otaklowany, co powoduje, że będzie on zaliczony do różnych klas. POWRÓT

4 Statki Handlowe POWRÓT
Statki handlowe, aby uniknąć kosztownych postojów muszą działać sprawnie i bezpiecznie.  Filtry Dokładne CJC™ oraz Filtry Separatory CJC™ są używane w systemach pokładowych, uwzględniając w tym:   dźwigi   silniki diesla,   układy smarowania silników,  układy hydrauliki silników,    pokrywy włazów,   systemy ramp,    przekładnie redukcyjne,  przekładnie sterowania,  pędniki. woda zęzowa Systemy filtracji wody zęzowej Blue Baleene doczyszczają wodę zęzową przed jej odprowadzeniem za burtę. POWRÓT

5 Statki wojenne Okręt zwykle uzbrojona jednostka pływająca w służbie państwa, tj. jego sił zbrojnych – marynarki wojennej pod banderą wojenną, przeznaczona do wykonywania zadań bojowych. Także duży statek. Konwencja o morzu pełnym definiuje: "okręt wojenny" oznacza okręt należący do marynarki wojennej Państwa i noszący znaki zewnętrzne okrętów wojennych tego Państwa. Dowódca powinien być oficerem marynarki wojennej w służbie państwowej, jego nazwisko powinno znajdować się na liście oficerów marynarki wojennej, a załoga powinna być podporządkowana regulaminom dyscypliny wojskowej. Mianem "okręt" określa się też duży statek (morski). Istnieje wiele terminów, w których pochodna wyrazu okręt odnosi się zarówno do statków i okrętów, lub też tylko do statków, np. okrętownictwo (wiedza inżynierska dotycząca budowy zarówno statków, jak i okrętów), chłopiec okrętowy (uczeń, kandydat lub praktykant na marynarza), zaokrętowanie (przyjęcie nowej osoby na statek jako członka załogi lub jako pasażera). POWRÓT

6 Statki podwodne - wojenne
Okręty podwodne są w pierwszej kolejności podwodną bronią służąca do zwalczania podwodnych i nawodnych okrętów przeciwnika, a także do rażenia celów lądowych, w czasie ich rozwoju podejmowano jednak liczne próby odmiennych zastosowań tego rodzaju jednostek pływających. W 1917 roku powstał pierwszy okręt brytyjskiego typu K, który stał się pierwszym w historii typem wielkiego okrętu podwodnego. Następne próby budowy wielkich konstrukcji podejmowane były w czasach zimnej wojny, jednakże już w okresie międzywojennym Francja oraz Niemcy podejmowały próby budowy wielkich okrętów o różnych zastosowaniach. Zbudowany w 1934 roku podwodny krążownik "Surcouf" o wyporności ton na powierzchni i długości 110 m, wyposażony został w działa o kalibrze 203 mm oraz w hangar mogący pomieścić wodnosamolot Besson MB.411, stając się największym okrętem podwodnym swoich czasów. Sukcesy w budowie wielkich jednostek podwodnych, rodziły idee budowy okrętów podwodnych przeznaczonych do innych zadań niż stricto wojskowe. W czasie pierwszej wojny światowej w Niemczech powstały podwodne statki handlowe typu Deutschland. Jednostki te brały początek w roku 1909 z prac w Berlinie amerykańskiego konstruktora Simona Lake'a. Wkrótce po wybuchu wojny, Lake zaproponował budowę wielkich okrętów cargo - podwodnych okrętów transportowych, których zadaniem miało być przełamywanie brytyjskiej blokady Niemiec i zaopatrywanie tego kraju w strategicznie niezbędne surowce. Korzystając z pomysłów Lake'a oraz bazując na konstrukcji podwodnego stawiacza min U-71, Rudolf Erback - inżynier zakładów Kruppa - opracował projekt statku handlowego o kodowej nazwie U-200. Pierwsza jednostka tego typu - Deutschland zwodowana została 28 marca 1916 roku w stoczni Kiel. Statek ten o wyporności na powierzchni ton mógł przewozić ok. 780 ton ładunku. POWRÓT

7 Statek rybacki Statek rybacki - statek wodny o długości (umownie przyjętej) powyżej 24 m przeznaczony do połowu ryb lub innych zwierząt wodnych. W niektórych wypadkach statek rybacki może również zajmować się przetwarzaniem złowionych zwierząt. Mniejsze jednostki do połowów nazywa się kutrami (dług. jednostki: m) lub łodziami rybackimi (dług. jednostki do 12 m). POWRÓT

8 PORTY Szczecin (uniwersalny) Świnoujście (uniwersalny)
Gdynia (uniwersalny) Gdańsk (uniwersalny) Elbląg (uniwersalny) Police (specjalizowany) Zdjęcia

9 Port Szczecin POWRÓT Wikipedia o porcie….

10 Port Świnoujście POWRÓT Wikipedia o porcie….

11 Port Gdynia Wikipedia o porcie…. POWRÓT

12 Port Gdańsk POWRÓT Wikipedia o porcie….

13 Port Elbląg POWRÓT Wikipedia o porcie….

14 Port Police Wikipedia o porcie…. POWRÓT

15 Największe Statki Świata Zdjęcia
Klikaj, aby zobaczyć kolejne zdjęcia

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28 STATEK PRZYSZŁOŚCI (FREEDOM SHIP)
KILKA ZDJĘĆ

29

30

31 - NAJWIĘKSZE STATKI ŚWIATA - RESZTA STATKÓW I PORTÓW
KONIEC Źródła: - NAJWIĘKSZE STATKI ŚWIATA - RESZTA STATKÓW I PORTÓW


Pobierz ppt "Statki pływające po Morzu Bałtyckim"

Podobne prezentacje


Reklamy Google