Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

New Mind Master. Lepsze myślenie. Lepsza pamięć. Lepsze życie. Uczenie się przez kreację. czyli jak wrócić do wysokiej skuteczności i radości uczenia (się).

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "New Mind Master. Lepsze myślenie. Lepsza pamięć. Lepsze życie. Uczenie się przez kreację. czyli jak wrócić do wysokiej skuteczności i radości uczenia (się)."— Zapis prezentacji:

1 New Mind Master. Lepsze myślenie. Lepsza pamięć. Lepsze życie. Uczenie się przez kreację. czyli jak wrócić do wysokiej skuteczności i radości uczenia (się).

2 Peter Drücker miał rację. Pytania, które należy zadawać sobie zawsze: 1.Co tak naprawdę robimy? 2.Dlaczego to robimy? 3.Po co? 4.Czy warto? 5.JAK MOŻNA INACZEJ?

3 INACZEJ? Czyli lepiej! Więc czy możemy dzisiaj uczyć się lepiej? Z o wiele większą szybkością i skutecznością, radością i w stylu „raz na zawsze”? Wrócić do tej zapomnianej sztuki?

4 Tak! Jeśli uczenie się będzie aktem KREACJI, nie konsumpcji. Co to znaczy?

5 Kreatywne uczenie się ma miejsce wtedy, kiedy: w uczeniu się wykorzystasz śmielej świat własnej wyobraźni i siłę własnych skojarzeń (patrz dalej). metodę „widzieć i kojarzyć” połączysz z wysoką motywacją, chęcią uczenia się. do logiki uczenia się wprowadzisz obrazy, niezwykłe asocjacje i emocje. Żywe mocne skojarzenie powinno być niezwykłe, śmieszne, nawet absurdalne, bogate w dynamiczną akcję i z naszą obecnością (element pożądany chociaż niekonieczny). będziesz uczył się CAŁYM mózgiem, wykorzystując potencjał i L i P. Diabeł jak zawsze leży w szczegółach. Popatrz, jak to wygląda w praktyce. Kilka przykładów:

6 Nie bądź głupi, nie trać życia na uczenie się!...

7 Skup się. Za kilka minut zobaczysz jak to działa. Jak łatwo zapamiętuje się niecodzienne, niezwykłe obrazy i skojarzenia (akcję). Przykład pierwszy.

8 Tanzania – stolica Dodona. Zobacz: Tanzania = tańczy Ania Dodona = Doda – O.N.A. Skojarz: tańczy Ania – łapie ją za ręce Doda i razem oglądają koncert grupy O.N.A. Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

9 Burkina Faso - stolica Wagadugu Zobacz: (Psy) burki na faso (li) Waga w Bugu Skojarz: Burki leżą na fasoli, którą kładziesz na wagę i topisz w Bugu (burki wyją z żalu…) Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

10 Bitwa pod Chocimiem: Sobieski z Turkami, Zobacz: Sobieski – (piwo) Okocim - tuja – kamienie - Turcy Skojarz: Król Sobieski (zobacz go jakoś) popijając Okocim, schowany za tują rzuca kamieniami w Turków. Uwaga: to ważne - zachowaj tę „kolejność nonsensu”.... Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

11 molting (ang.) – linienie Zobacz: mole – tynk – zrzucanie skórki (włosów) Skojarz: mole siadają na tynku i zrzucają skórkę (linieją) Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

12 * Koronacja Napoleona 1804 r. * Zobacz: * Nakładasz na głowę Napoleona koronę (katedra, tron na środku, organy grają….) – ser * Skojarz: * Spod korony Napoleona spływa po twarzy cesarza ser (taki jak z hamburgera) * Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

13 Średni promień Ziemi: 6370 km Zobacz: kopiesz głęboką jamę, aż do środka Ziemie (promień) – kosy Skojarz: do tej głębokiej jamy wrzucasz kosy Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

14 Długość Nilu – 6671 km. Zobacz: Nil (duża woda, piramidy, palmy, pustynia, krokodyl) – jaja – koty. Skojarz: po rzece Nil płyną jaja (tysiąc, strusich) i z każdego (na drugiej „stopklatce) wylegają się miauczące koty. Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

15 Zobacz ten znak. Dla Japończyków to wschód. Jak byś to zapamiętał? 東 Skojarz: Widzisz tu Meksykanina w sombrero, który czyta rozłożoną gazetę, stoi na jednej nodze i jest ubrany w sukienkę? Zamknij na chwilę oczy i zobacz to.

16 Popatrz jeszcze na tą liczbę przez chwilę Odtworzysz ją z pamięci? Kiepski żart….

17 A popatrz na to zdanie. Przeczytaj. Barak Obama rozbraja miny w Afganistanie. Powtórzysz? Chyba bez problemu. Na razie uwierz na słowo. W tym zdaniu tkwi cała poprzednia liczba. Wymienię ją teraz od tyłu. Sprawdź. Nie patrzę na ekran

18 Dlaczego to wszystko nie jest takie proste? Ściślej: dlaczego realizacja jest tak trudna? Nikt nas tego nie uczy. Nie mamy w szkole przedmiotu pt. „Nowoczesne techniki pracy umysłowej”. W WSP nie przygotowuje się nauczycieli do prowadzenia tego przedmiotu, nawet w formie zajęć fakultatywnych (lub pozaszkolnych).Nauczyciele tez nie wiedzą. Samodzielna, instynktowna metoda prób i błędów często prowadzi do zniechęcenia i zaniechania. Dalej pozostaje kucie, stres i frustracja. Co można z tym zrobić? Jakiś pomysł?

19 Twórzmy społeczność ludzi uczących się INACZEJ. Organizujmy się sami (póki nie nastąpią oficjalne zmiany, nowe programy i konkretne rozwiązania). Pomysł: Szkolne Kluby MemoryLab. Nie trzeba dużo, aby je założyć i poprowadzić: Opieka nauczyciela, zainteresowanego tematem Na początek kilku uczniów, zdecydowanych poznać sekrety pamięci wyćwiczonej. Miejsce, sala na samodzielne zajęcia. Podstawowe materiały – książki, opracowania, zestawy, artykuły, umożliwiające planową naukę podstaw Accelerated Learning. Konfrontacja „kadry” z głównymi wyzwaniami pamięciowymi z poszczególnych przedmiotów. Promieniowanie nową wiedzą i metodami uczenia się na całe środowisko szkolne, poprzez nieco elitarną i atrakcyjną działalność klubową. Szczegóły

20 Pomocne są, już dostępne materiały. Polecam zestaw „HiMemory! Pięć minut dla pamięci”, przygotowany specjalnie dla Klubów MemoryLab

21 Marek Szurawski „Himemory! Pięć minut dla pamięci” Autor prowadzi słuchacza przez kolejne etapy doskonalenia sztuki uczenia się, odsłaniając sekrety pamięci wyćwiczonej, pozwalające zamienić tradycyjne, na ogół żmudne uczenie się w pasjonującą, radosną i naprawdę skuteczną zabawę z umysłem i wyobraźnią. Poszczególne odcinki uzupełniają „myśli pod rozwagę”, pozwalające lepiej poznać samego siebie, swoje możliwości, osobowość, charakter i wybrane metody twórczego myślenia. Na zestaw składają się:

22 „ HiMemory! Pięć minut dla pamięci” 120 minut treningu pamięci (2 płyty CD) w formie dwudziestu trzech 5 - minutowych gawędach- Pigułkach Wiedzy, z dużym ładunkiem humoru, elementami autorozwoju i twórczego myślenia, dla uczniów, studentów, nauczycieli i szkolnych Klubów MemoryLab. płyta CD - pliki tekstowe z dodatkowymi komentarzami, zadaniami i ćwiczeniami, dla chcących pogłębić swoją wiedzę. płyta DVD z krótkimi filmami o szybkiej poprawie pamięci (bez stosowania bardziej rozbudowanych technik pamięciowych) mini-skrypt, ułatwiający opanowanie głównych wątków programowych. Tu m.in. AL-boratorium, ImagoLab, InspiroLab, zadania, ćwiczenia, wyzwania i podstawy autorozwoju Tak. Ucz się i baw! To jest na każdą głowę. Twoją też!!

23 Nauczycieli i opiekunów Klubów MemoryLab zapraszam na specjalne prezentacje: program „HiMemory! Pięć minut dla pamięci”, przełożony na minutowe sesje na wybranych lekcjach w ciągu roku szkolnego program „Ucz się i baw!” w działalności klubowej. Kontakt: tel

24 Siedem warunków zwiększania skuteczności uczenia się przez kreację: 1. Ucz się z wykorzystaniem synergicznie pracującego mózgu. Pobudzaj P! Chcesz więcej wiedzieć o mózgu? Pogadajmy przy tablicy. 2. Rozpoznaj własne strategie uczenia się. Własne „superzłącze”. 3. Wykorzystuj nowoczesne techniki pracy umysłowej; SzCz, NTP, AL (SIWA), MM, uczenie się „równoległe” i intuicyjne. 4. Ucz się w stanie relaksu (R-C i OLS). 5. Zadbaj o właściwe środowisko, sprzyjające twórczej pracy mózgu. Zewnętrzne i wewnętrzne. 6. Zadbaj i właściwie gospodaruj odpowiednimi zasobami: energią, czasem i „strukturą psychofizyczną” (walory osobowościowo-charakterologiczne – m.in. wytrwałość, cierpliwość, odwaga). 7. Stosuj techniki wspomagające (wyższa szkoła jazdy). MID, WKW, OMS.

25 Czego uczymy się najszybciej? Najszybciej wchodzi nam do głowy to: a. co chroni życie (i zdrowie). b. co ułatwia życie. c. co nas interesuje. d. co nas rozwija (zgodnie z instynktem życia i siłą automotywacji). e. co rozbawia.

26 Ciekawe: sam SPOSÓB (innego) uczenia się może być tak wciągający, tak pasjonujący, że nawet przedmiot uczenia się nie jest tak ważny jak to, JAK się uczę. Uczenie się w stanie FLOW (przepływu) potwierdza, że uczenie się jest stanem umysłu, a w uczeniu (się) najważniejsza jest METODA.

27 Pamiętaj: tradycyjna edukacja zapewni Ci (tylko) przetrwanie, samokształcenie - fortunę

28 Mały sprawdzian? Zobacz, jak pamiętasz stosowne obrazy i skojarzenia. Będę pytał Cię o „kolejność nonsensu”. Przechodzę do tablicy.

29 Program minimum, po opanowaniu którego mało kto Ci jednak w Europie podskoczy: Zasady posługiwania się wyobraźnią i „żywymi” skojarzeniami. Praktyczne aspekty trzech głównych metod pamięciowych: ŁMS, ZMZ i TSZ. Perfekcyjne opanowanie głównych systemów zakładek pamięci: zakładek osobistych, zakładek obrazkowych, zakładek alfabetycznych i zakładek liczbowych (GSP). Mind Mapping Czytanie „mądre” (zanim zaczniesz szybko). Wykorzystanie wszystkich warunków większej skuteczności uczenia się.

30 Aha! Wiem teraz, że: Istnieje świat uczenia się INACZEJ. Przełożyć na obraz (pracę wyobraźni) można każdą informację. Można połączyć ją „żywym” (tj. niezwykłym, niecodziennym, dynamicznym i śmiesznym) skojarzeniem z tym, co już wiemy, co zapamiętaliśmy wcześniej. Takie uczenie się może być prawdziwie radosne, z minimalnym stresem i napięciem psychicznym. Skuteczność metody „widzieć i kojarzyć” można zwiększyć, utrzymując motywację do nauki na możliwie wysokim poziomie. Co będzie możliwe wtedy, kiedy stanę się INNYM człowiekiem, świadomym swoich ról, celów i planów życiowych. Pamiętaj: XXI wiek to czas MISTRZOSTWA OSOBISTEGO, przede wszystkim sukcesu wewnętrznego - podstawy wszystkich innych.

31 Trzy najważniejsze słowa dla sukcesu?

32 Wracaj do pracy ! Back to work!

33 Dwa najważniejsze słowa dla naprawdę wielkich sukcesów?

34 Zapieprzaj Mistrzu ! !

35 Dziękuję za uwagę! Pytania? Q.B.F.F.F.S.


Pobierz ppt "New Mind Master. Lepsze myślenie. Lepsza pamięć. Lepsze życie. Uczenie się przez kreację. czyli jak wrócić do wysokiej skuteczności i radości uczenia (się)."

Podobne prezentacje


Reklamy Google