Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Klub Dyrektorów Finansowych Dialog -1- Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Klub Dyrektorów Finansowych Dialog -1- Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść"— Zapis prezentacji:

1 Klub Dyrektorów Finansowych Dialog -1- Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść 2. Możliwość zmiany proporcji w zadaniach dla działu księgowego na rzecz bardziej refleksyjnych i merytorycznych, np. analitycznych. Korzyść 2. Możliwość zmiany proporcji w zadaniach dla działu księgowego na rzecz bardziej refleksyjnych i merytorycznych, np. analitycznych. Korzyść 3. Większa dyscyplina finansowa w firmie, mniejsze straty np. podatkowe z powodu utraty dokumentów, przekraczania budżetów, itd. Korzyść 3. Większa dyscyplina finansowa w firmie, mniejsze straty np. podatkowe z powodu utraty dokumentów, przekraczania budżetów, itd. Korzyść 4. Automatyzacja niektórych decyzji kosztowych, więc lepsze relacje międzyludzkie. Korzyść 4. Automatyzacja niektórych decyzji kosztowych, więc lepsze relacje międzyludzkie. Korzyść 5. Punkt wyjścia do wymyślenia i wdrożenia kolejnych skutecznych rozwiązań organizacyjnych czy technologicznych. Korzyść 5. Punkt wyjścia do wymyślenia i wdrożenia kolejnych skutecznych rozwiązań organizacyjnych czy technologicznych. Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008 Przykładem projektu korzystnego dla wielu działów firmy – nie tylko finansowego - jest usprawnienie obiegu dokumentów. Przykładem projektu korzystnego dla wielu działów firmy – nie tylko finansowego - jest usprawnienie obiegu dokumentów.

2 Co stoi na przeszkodzie takiemu projektowi? Co stoi na przeszkodzie takiemu projektowi? -2- Opór różnych grup pracowników, np. własnych księgowych w obawie przed zwolnienie, niechęć do nowego projektu, innych działów przed dodatkowymi obowiązkami biurokratycznymi, właściciela przed inwestycją, która nie daje dodatkowych przychodów, obawa przez niektórych utraty części pracy, np. tych którzy nie będą już musieli autoryzować dokumentów Opór różnych grup pracowników, np. własnych księgowych w obawie przed zwolnienie, niechęć do nowego projektu, innych działów przed dodatkowymi obowiązkami biurokratycznymi, właściciela przed inwestycją, która nie daje dodatkowych przychodów, obawa przez niektórych utraty części pracy, np. tych którzy nie będą już musieli autoryzować dokumentów Przeszkody formalne i prawne, np. związane z wymogiem odręcznego podpisu czy papierowej formy dokumentu Przeszkody formalne i prawne, np. związane z wymogiem odręcznego podpisu czy papierowej formy dokumentu Przeniesienie punktu ciężkości na część informatyczną projektu, co odaje głos decydujący informatykom, obawa czy to będzie na pewno to co potrzeba Przeniesienie punktu ciężkości na część informatyczną projektu, co odaje głos decydujący informatykom, obawa czy to będzie na pewno to co potrzeba Brak motywacji dyrektora finansowego, opieranie swojej pozycji na innych argumentach niż sprawność działu finansowego czy generalnie całej firmy. Brak motywacji dyrektora finansowego, opieranie swojej pozycji na innych argumentach niż sprawność działu finansowego czy generalnie całej firmy. Korzyści wydają się oczywiste, dlaczego więc nieczęsto prowadzane jest takie usprawnienie? Korzyści wydają się oczywiste, dlaczego więc nieczęsto prowadzane jest takie usprawnienie? Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008

3 Przepis na sukces Przepis na sukces -3- Zrozumieć, że projekt usprawnienia obiegu dokumentów jest w istocie projektem organizacyjnym, polegającym na zmianie kompetencji I obowiązków niektórych pracowników. Zrozumieć, że projekt usprawnienia obiegu dokumentów jest w istocie projektem organizacyjnym, polegającym na zmianie kompetencji I obowiązków niektórych pracowników. Mieć wizję tego, co sie chce osiągnąć tą zmianą. Samo uprawnienie obiegu dokumentów nie jest celem. Nakłaniając do zmian nie uzyskuje się sojuszników. Musi być wizja dalszego ciągu. Mieć wizję tego, co sie chce osiągnąć tą zmianą. Samo uprawnienie obiegu dokumentów nie jest celem. Nakłaniając do zmian nie uzyskuje się sojuszników. Musi być wizja dalszego ciągu. Negocjować z niechętnymi. Negocjować to znaczy pokazyć ich korzyści. Negocjować z niechętnymi. Negocjować to znaczy pokazyć ich korzyści. Prowadzić projekt we partnerskiej współpracy z informatykami. Nie dać sobie narzucić języka technologii, ale też nie być głuchym na podpowiedzi jaka technologia może w przyszłości pozwolić pójść dalej. Prowadzić projekt we partnerskiej współpracy z informatykami. Nie dać sobie narzucić języka technologii, ale też nie być głuchym na podpowiedzi jaka technologia może w przyszłości pozwolić pójść dalej. Co trzeba zrobić i na co szczególnie zwrócić uwagę, aby projekt rozpocząć i zakończyć sukcesem ? Co trzeba zrobić i na co szczególnie zwrócić uwagę, aby projekt rozpocząć i zakończyć sukcesem ? Spotkanie KDF Dialog - 29 Października 2008


Pobierz ppt "Klub Dyrektorów Finansowych Dialog -1- Korzyść 1. Ułatwienie kontroli budżetu przez jego właściciela, przez przełożonych, przez dział finansowy. Korzyść"

Podobne prezentacje


Reklamy Google