Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 ARIZONA Młodzi ludzie w świecie finansów © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 ARIZONA Młodzi ludzie w świecie finansów © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior."— Zapis prezentacji:

1 1 ARIZONA Młodzi ludzie w świecie finansów © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior written consent of the copyright owner. All rights reserved

2 2 WPROWADZENIE Czyli skąd pomysł na ten projekt

3 3 ŚWIAT MŁODYCH LUDZI Świat młodego człowieka to wiele zazębiających się obszarów – w każdym z nich jest miejsce dla rynku finansowego. Najważniejsze trendy, jakie wpisują się świat młodych ludzi to technologia i coraz większa łatwość, z jaką młodzi poruszają się wśród gadżetów elektronicznych i Internetu, świadomość i łatwość dostępu do wiedzy, a także zdecydowanie szersze możliwości zakupowe (on line i offline, dostęp do komentarzy, recenzji itp). W konsekwencji młodzi są bardziej wyczuleni i świadomi, a także bardziej niecierpliwi – świat wokół nich szybko się zmienia, a oni nie chcąc pozostać w tyle za rówieśnikami muszą być na bieżąco z nowinkami. Uczę się, czyli: czytam, streszczam, wybieram treści, przenoszę je do swoich plików, gromadzę różne opinie, przetwarzam, łączę problemy, wnioskuję, stawiam pytania, przetwarzam informacje, redaguję teksty, koryguję je i oceniam itd. Oczywiście prawie wszystko przy komputerze, z wykorzystaniem zasobów Internetu. Twoja komórka będzie służyła jako rozrywka, środek płatniczy, urządzenie do poznawania znajomych i centrum informacji. Nasze telefony oderwą nas od ekranów i przemieszczą nas. trendwatching.com Z większą ilością gotówki, rynek młodzieżowy stanowi rosnącą siłę.

4 4 Już teraz poziom uproduktowienia młodych osób w niewielkim stopniu odbiega od poziomu prezentowanego przez ogół Polaków, szczególnie jeśli pod uwagę weźmiemy podstawowe produkty bankowe, takie jak konto osobiste, czy karta debetowa. Co istotne, ok. 1/3 osób z tej grupy wciąż nie jest klientem żadnego banku. Nasz projekt pozwoli ustalić, dlaczego część młodzieży nie nawiązała jeszcze relacji z bankiem. Brak potrzeby, czy świadoma rezygnacja na rzecz innych metod gospodarowania pieniędzmi – bez względu na powód, realia współczesnego świata wymogą na tej grupie sięgnięcie po ofertę któregoś z banków. Oznacza to, że jest to grupa z ogromnym potencjałem. CO JUŻ MAM, A CO BĘDĘ MIEĆ Posiadane obecnie Potencjał produktowy *prezentowane dane pochodzą z Audytu Bankowości Detalicznej – III kwartał 2010 UBEZPIECZENIA Odsetek zainteresowany skorzystaniem z pierwszego/ kolejnego produktu danego typu Odsetek osób posiadających poszczególne produktów

5 5 LUBIĘ TEN BANK Marki, które się lubi bo rozumieją klienta, wiedza czego on potrzebuje. Grupa marek swojskich. PKO Bank Polski oraz Millennium to przede wszystkim prestiżowe banki Pewność i zaufanie znajdują się blisko przecięcia osi – element ten przez starszych Polaków uznawany jest za nieodzowny element wizerunku więc w podobnym stopniu przypisywanym jest głównym rynkowym graczom Prestiż, nowoczesność i sukces to elementy, które według młodych przede wszystkim pasują do Millennium oraz ING Bank Śląski. Młodzi Polacy PKO Bank Polski, Pekao SA oraz banki spółdzielcze kojarzą się przede wszystkim z bezpieczeństwem. mBank i BZ WBK to marki, które są bardzo chętnie wybierane przez młode osoby (patrz poprzedni slajd). Nie dziwi więc, że są to marki które młodzież lubi Te same marki banków są w różny sposób postrzegane przez analizowane grupy Polaków. Dla ludzi młodych mBank oraz BZ WBK to banki nie tylko zapewniające dogodny dostęp do konta przez Internet, ale też (a może właśnie dzięki temu) to marki, które wzbudzają sympatię. Starsza grupa – podobnie jak młodsza - przypisuje mBankowi i BZ WBK przyjazną bankowość internetową – jednak aspekt ten łączony jest z nowoczesnością, co nie ma miejsca w przypadku grupy młodszej. Przedstawione poniżej przykładowe analizy uwiarygodniają hipotezę, że młodsza grupa konsumentów nie zawsze w ten sam sposób co starsi klienci odbiera i interpretuje kierowany przekaz marketingowy i ma odmienne wyobrażenie o tych samych markach. *prezentowane dane pochodzą z Audytu Bankowości Detalicznej – III kwartał 2010 OSOBY W WIEKU 19 – 26 lat OSOBY W WIEKU 27 – 50 lat W poniższych analizach korespondencji uwzględniono 10 marek o największych udziałach rynkowych oraz wybrane stwierdzenia wizerunkowe.

6 6 Instytucje finansowe nie zapominają o młodych klientach, starając się budować relacje poprzez produkty przygotowane specjalnie z myślą o nich (kredyty studenckie, konta bankowe dla młodych) i interesującą z punktu widzenia kosztowego ofertę. Ostatnie rankingi kont studenckich pokazują, iż większość ofert proponuje darmowe prowadzenie rachunku i bezpłatne bankomaty. W jaki sposób zatem skutecznie wyróżnić się w oczach młodych ludzi? Biorąc pod uwagę to, co wiemy już dziś o młodych ludziach, nasuwa się kilka pytań: W jaki sposób instytucje finansowe (banki, towarzystwa ubezpieczeniowe) powinny odpowiadać na oczekiwania młodych ludzi wobec świata i siebie samych? Część młodych ludzi chce być na czasie z trendami, korzystając z tego co nowe, nowatorskie, ciekawe – czy banki mogą zainteresować tę grupę ludzi? Czy młodzi są zainteresowani finansami – produktami bankowymi i ubezpieczeniowymi? Jak przedstawić ofertę tym osobom, dla których temat związany z finansami może wydawać się bardzo odległy i nieciekawy? Jak zachęcić ich do nawiązania bliższej, stałej relacji z bankiem, firmami ubezpieczeniowymi, doradcą finansowym? Proponując Państwu projekt Młodzi ludzie w świecie finansów oferujemy swoisty przewodnik po świecie młodych ludzi, który daleko wykracza poza badania monitorujące rynek oraz zestawienia statystyczne portfeli klientów poszczególnych banków. Nasz projekt pozwoli sprawnie poruszać się po tym świecie, lokalizować potencjał, dostrzegać szanse. Pomoże wytyczać ścieżki do osiągnięcia celu, jakim - dla zdecydowanej większości odbiorców tego projektu - jest zainteresowanie młodych ludzi swoją marką oraz jej ofertą. FINANSE DLA MŁODYCH Okres studiów jest jednym z najciekawszych etapów w życiu. Któż zatem chciałby marnować ten cenny czas na żmudne poszukiwania najlepszego konta bankowego? Chyba nikt. Tym bardziej że można skorzystać z naszego rankingu studenckich rachunków. firma.dlaczego.com.pl

7 7 CO PROPONUJEMY … i co osiągniemy dzięki temu

8 8 WYWIADY GRUPOWE (4 FGI, 5 MINI FGI) Sprawdzimy co młodzi ludzie myślą o finansach Z jakich usług i produktów już korzystają i dlaczego po nie sięgnęli (produkty bankowe i ubezpieczeniowe) Z czego skorzystają w przyszłości i czym będą się kierować przy wyborze Jakimi są ludźmi, co robią, czym się kierują podejmując decyzje, do czego dążą DIGITAL LIFE CASE STUDY Sięgniemy po międzynarodowy projekt DIGITAL LIFE i weźmiemy pod lupę ludzi w wieku 19 – 26 lat Pokażemy jak obecnie prezentuje się cyfrowy świat w życiu młodych ludzi Podpowiemy jak zmaksymalizować możliwości tkwiące w młodych konsumentach z punktu widzenia Internetu CAPI (N=1000) Zmierzymy i opiszemy postawy i nawyki młodych ludzi związane z finansami Przeanalizujemy ich cechy demograficzne i psychograficzne Ocenimy potencjał wyłonionych segmentów Przedstawimy wskazówki dotyczące komunikacji marketingowej CAWI (N=300) Ocenimy otwartość młodych ludzi na nowinki techniczne – z czego już korzystają, a które nowatorskie rozwiązania uważają za perspektywiczne Elementy metodologii eValuate pozwolą ocenić szanse rozwoju usług takich jak cash back, bankowość w telefonie komórkowym, karty zbliżeniowe CO ZROBIMY ZMIERZAJĄC DO CELU Schemat projektu

9 9 SEGMENTY Jakie segmenty mają największy potencjał? Do których będzie najłatwiej dotrzeć? Jaki jest stopień nasycenia poszczególnych segmentów? KOMUNIKACJA W jaki sposób mówić o finansach aby skutecznie docierać do młodych ludzi? Co, jak i gdzie komunikować? Gdzie jest miejsce na komunikację dotyczącą banków, a gdzie towarzystw ubezpieczeniowych) Jak docierać do wielkomiejskich lanserów a jak rozmawiać z mieszkańcami małych miejscowości? ZAINTERESOWANIE, OFERTA Na czym można oprzeć relacje z bankiem lub towarzystwem ubepzieczeniowym? Czy i w jaki sposób elementy wizerunkowe (emocjonalne i funkcjonalne) mogą działać? Jakie produkty mogą być driverami? Czy technologia może pomóc? Jakie jest zainteresowanie i otwartość na produkty finansowe (bankowe, ubezpieczeniowe, doradztwo bankowe)? Co może zachęcić do skorzystania z usług banku a czym przekonać do produktów ubezpieczeniowych (zarówno elementy wizerunkowe [emocjonalne i funkcjonalne] jak i elementy ofertowe)? KANAŁY KONTAKTU W jaki sposób wykorzystać technologie? Jaki jest potencjał Internetu? Rola tradycyjnych kanałów kontaktu – placówka, agent ubezpieczeniowe? Pogłębione zrozumienie świata młodych ludzi (dzięki połączeniu technik jakościowych i ilościowych) Badanie interdyscyplinarne – potencjał na zintegrowane produkty finansowe rodzące się na styku różnych sfer życia młodych ludzi … I CO DOSTARCZYMY W EFEKCIE Czyli dlaczego to jest projekt wart uwagi MÓWIĄC OGÓLNIE I WCHODZĄC W SZCZEGÓŁY

10 10 NASZ POMYSŁ KROK PO KROKU Czyli szczegóły kolejnych modułów

11 11 Świat młodych ludzi oczami studentów i osób niestudiujących Identyfikacja punktów styku miedzy światem finansów, a życiem młodych ludzi CELE JAKIE STAWIAMY PRZED JAKOŚCIÓWKĄ Czyli po co nam ten etap Dzisiejsza młodzież – kim są, o czym marzą, do czego dążą Obecne zwyczaje zakupowe i sposoby gospodarowania pieniędzmi, plany na przyszłość Stosunek do finansów i wiedza na ich temat, doświadczenia z bankami oraz towarzystwami ubezpieczeniowymi Portfel produktowy – wady i zalety posiadanych produktów Kanały kontaktu – czy młody człowiek potrzebuje staromodnej placówki lub agenta ubezpieczniwego? Postrzeganie banków, towarzystw ubezpieczeniowych, reklam, pozycjonowanie Wybór banku – czy bank powinien być trendy Wybór ubezpieczyciela – marka z której korzystali rodzice czy łatwość kontaktu zdalnego? Kanały oraz treść komunikacji marketingowej kierowanej do młodych ludzi Stosunek do Internetu, technologii MÓWIĄC OGÓLNIE I WCHODZĄC W SZCZEGÓŁY

12 12 UNIWERSUM MŁODEGO CZŁOWIEKA - KATEGORIE Postrzeganie różnych obszarów życia, np. technologia, podróże, finanse (bankowość i ubezpieczenia) Potrzeby młodych ludzi Miejsce finansów w świecie młodego człowieka Z jakim kategoriami finanse są blisko, w jaki sposób można przybliżyć finanse Współobecność kategorii jako potencjał dla sprzedaży (np. podróże i ubezpieczenia) ŚWIAT: MARZENIA, LIFE STYLE Wartości Marzenia, aspiracje, cele życiowe Life style Opisanie młodych ludzi Poszukiwanie insightów, inspiracji w świecie wewnętrznym młodych ludzi Jak świat finansów może współgrać ze światem młodych ludzi ZWYCZAJE ZAKUPOWE vs KORZYSTANIE Z KART Zachowania zakupowe Za co płacą kartą/ gotówką vs za co mogliby płacić kartą Niedogodności związane z płatnościami Poszukiwanie potencjału dla kart debetowych/ prepaidowych Nowe rozwiązania, poszukiwanie innowacji INTERNET, NOWE TECHNOLOGIE Zachowania w Internecie, do czego jest i do czego może być wykorzystywany Internet Otwartość na nowe technologie Potencjał nowoczesnych kanałów dostępu (np. skype) MARKI, POZYCJONOWANIE Jakie marki instytucji finansowych znają Opinie na temat marek, reklam Pozycjonowanie marek instytucji finansowych FINANSE Emocjonalny i funkcjonalny stosunek do finansów (bankowość, ubezpieczenia vs produkty) Doświadczenia Wiedza, potrzeby poznawcze odnośnie finansów Na jakich elementach powinna opierać się komunikacja Jakim językiem komunikować się z młodymi ludźmi PRACUJĄCY/ STUDIUJĄCY KORZYSTAJĄCY/ NIEKORZYSTAJĄCY Z BANKÓW WIELKOMIEJSCY/ MIESZKAŃCY MNIEJSZYCH MIEJSCOWOŚCI CZEGO SIĘ DOWIEMY NA TYM ETAPIE Zakres tematyczny W trakcie badania jakościowego zamierzamy poruszyć następujące kwestie, mając na celu uzyskanie odpowiedzi na konkretne pytania.

13 13 EKSPLORACJA JAKOŚCIOWA Czyli na przykład… Jako wstęp do projektu poprosimy naszych respondentów o przygotowanie pracy domowej. Przykładowa tematyka: ulubione przedmioty, marki, marzenia, zakupy, świat finansów. Uzyskany materiał będzie cennym wkładem w zawartość merytoryczną projektu, czyli np.: Za co i ile młodzi ludzie płacą gotówką, a kiedy sięgają po kartę? Ile tygodniowo wydają studenci, a ile osoby pracujące? Co i gdzie robią zakupy – osiedlowy sklep, stacja benzynowa czy supermarket? PRZYKŁADOWE WYNIKI My już niedługo będziemy to wiedzieć !

14 14 W trakcie wywiadów grupowych respondenci mogą zostać poproszeni o ocenę materiałów marketingowych wybranych banków. Ćwiczenie pozwoli lepiej poznać sposób, w jaki sposób młodzi ludzie odbierają oferty – które elementy są zrozumiałe, a które nie. Wychwycimy zwroty i określenia, które wzbudzają podejrzenie oraz elementy, które przekładają się na pozytywny odbiór oferty. Lepiej też poznamy język jakim młodzież posługuje się mówiąc o finansach. Poniższy przykład prezentuje sposób analizy ulotki bankowej. Analogiczne ćwiczenia zostaną wykonane w odniesieniu do wybranych materiałów ubezpieczeniowych w czasie grup dedykowanych tej części rynku finansowego. Nie do końca rozumiem czego dotyczy to 8% - czy to właśnie 8% świadczy o wyjątkowości tego konta. Wyjątkowy to może być film albo muza ale nie konto A czy samo konto jest darmowe – czy będę musiała coś płacić za możliwość korzystania z niego? Element, który jest słabo widoczny. Niewielu respondentów zwróciło na niego spontanicznie uwagę. Nie potrzebuję konta, z którego korzystają gwiazdy, zresztą, co to za gwiazdy… dawna epoka, to nie dla mnie -A mi się to podoba, to ciekawy zabieg – znana osoba na karcie płatniczej. Forma kart z wykorzystaniem wizerunku znanych osób wzbudziła mieszane uczucia. Uczestnicy zgodnie uznali jednak, że jest to drugorzędna kwestia bo najważniejsze aby korzystanie niego nie wiązało się z dodatkowymi opłatami. EKSPLORACJA JAKOŚCIOWA Czyli na przykład… PRZYKŁADOWE WYNIKI

15 15 WIĘKSZE MIASTOMNIEJSZE MIASTO STUDENCI NIE PRACUJĄCY 1 MINI FGI: KORZYSTAJĄCY Z BANKÓW 1 MINI FGI: NIE KORZYSTAJĄCY Z USŁUG BANKÓW STUDENCI PRACUJĄCY 1 FGI: KORZYSTAJĄCY Z USŁUG BANKÓW 1 FGI: KORZYSTAJĄCY 1 MINI FGI: NIE KORZYSTAJĄCY Z USŁUG BANKÓW PRACUJĄCY – NIE-STUDENCI OSOBY POSIADAJĄCE DOŚWIADCZENIE Z UBEZPIECZENIAMI 1 FGI OSOBY O ZNIKOMYM DOŚWIADCZENIU LUB BEZ DOŚWIADCZEŃ Z UBEZPIECZENIAMI 1 MINI FGI W ramach części eksploracyjnej projektu planujemy realizację grup i mini grup dyskusyjnych. Spotkanie grupowe wykorzystuje naturalną dynamikę rozmowy do efektywnego zbierania informacji. Nasze doświadczenia wskazują również na różnice pomiędzy mniejszymi i większymi miejscowościami, gdzie osoby mają kontakt z mniejszą lub większą różnorodnością dotyczącą placówek banków, reklam (np. outdoor) itp.. ETAP JAKOŚCIOWY Szczegóły techniczne We wszystkich modułach koncentrować się będziemy na osobach w wieku 19 – 26 lat Przyjęte ograniczenie wiekowe to orientacyjny wiek studencki. Z naszych obserwacji wynika, że osoby starsze wykazują postawy zbliżone do klienta masowego. Oferta dedykowana przez podmioty finansowe młodym ludziom często opiera się o granicę 25 – 26 lat.

16 16 Penetracja produktowa i plany finansowe na najbliższy czas Potencjał rynkowy polskiej młodzieży Analiza postaw w podziale ze względu na: Studentów i nie studentów Osoby ubankowione i nieubankowione Osoby posiadające doświadzcenia Segmentacja młodych ludzi ze względu na ich stosunek i postawy wobec finansów, styl życia Wyczerpujący opis segmentów na podstawie danych uzyskanych w części jakościowej i ilościowej IDZIEMY KROK DALEJ Wnioski z jakościówki w ujęciu ilościowym Ilościowa kwantyfikacja cech, stwierdzeń i postaw, insightów wyodrębnionych na etapie jakościowym MÓWIĄC OGÓLNIE I WCHODZĄC W SZCZEGÓŁY W tym module poruszymy większość tematów jakie pojawią się wcześniej w jakościówce (patrz slajd 15), z tą różnicą, że każde z zagadnień ubrane zostanie w odpowiednie skale, stwierdzenia i insighty.

17 17 CO UZYSKAMY Przykładowe efekty dwóch pierwszych modułów Ania ma 21 lata, mieszka w małym mieście gdzie skończyła liceum. Chciała kontynuować naukę na studiach w Krakowie, jednak sytuacja materialna jej rodziców nie pozwoliła jej zrealizować tych planów. Zaraz po liceum Kasia zaczęła pracę w urzędzie gminy, gdzie pracuje do dziś. Kasia jest zaręczona z Marcinem, z którym chodzą od liceum. Marcin jest starszy o 3 lata i pracuje w firmie budowlanej. W tym roku zaczęli budować dom na działce, którą dostali od rodziców Marcina. Powoli planują ślub, jednak póki co taki wydatek trudno im pogodzić z budową domu. BEZTROSCY AMBITNI NA DOROBKU PERSONALIZACJE – pomożemy zrozumieć wyłonione segmenty SEGMENTY Z LOTU PTAKA – szereg analiz (np. przedstawiona na tym przykładzie analiza korespondencji) pozwoli wyjść poza sztampowe słupki i lepiej zrozumieć wyniki projektu Pracując nad raportem będziemy wyszukiwać tego co ciekawe i intrygujące. Nasz raport nie będzie ciągiem wykresów słupkowych. Do każdego zagadnienia, pytania dobierzemy taką formę prezentacji wyników aby jak najlepiej pokazać to co ważne dla czytelnika. Połączenie materiału z modułu jakościowego (cytaty respondentów, konkluzje) oraz danych z ilościówki pozwoli nam przygotować dla Państwa ciekawą lekturę. Raport uzupełniony tabelami i bazą spss będzie w Państwa rękach prawdziwym kompendium wiedzy o świecie młodych ludzi. PRZYKŁADOWE WYNIKI STUDENCI I NIE-STUDENCI – pokażemy specyfikę świata ludzi studiujących Postawy finansowe – oczekiwania wobec banku Na co oszczędzają? Kim są?

18 wywiadów CAPI Wywiady z osobami w wieku 19 – 26 lat Próba będzie reprezentatywna ze względu na: Wiek (w ramach przedziału 19 – 26 lat) Województwo Wielkość miejscowości Do rozpisania próby zostaną wykorzystane dane z badań omnibusowych realizowanych przez Pentor RI. W tym module znajdą się zarówno osoby ubankowione jak i te, które jeszcze nie korzystają z usług banków. MODUŁ CAPI Szczegóły techniczne Ze względu charakter badania, w znacznej mierze opierający się o ocenę stwierdzeń i odnoszenie się opinii i też rekomendujemy wykorzystanie techniki wywiadów bezpośrednich, wspomaganych komputerowo CAPI (Computer Assisted Personal Interview). Ankieterzy prowadząc wywiad zadają widoczne na ekranie komputera pytania kwestionariusza i zapisują odpowiedzi respondentów, które są automatycznie wprowadzane do pamięci komputera. Zakładamy, że wywiady będą trwały ok. 35 – 40 minut. CAPI

19 19 TO NIE WSZYSTKO Dlaczego projekt poszerzamy o kolejne dwa moduły Ponieważ… nie wszystkie zagadnienia możemy w wyczerpującym zakresie zawrzeć w module CAPI (na drodze staje nam dość prozaiczne ograniczenie w postaci czasu wywiadu – w trosce o jakość zebranego materiału nie chcemy przekroczyć 40 minut ) nie wszystkie zagadnienia ze względu na swoją niszowość mogą być badane na reprezentatywnej próbie młodych ludzi (barierą jest wiedza na ich temat oraz potencjał ich wykorzystania w przyszłości, a więc zbyt niska liczba osób w próbie reprezentatywnej, która na dany temat może się wypowiedzieć) …dwa zagadnienia rozpoznamy szczegółowo dzięki dedykowanym modułom: CAWI – w tym module chcemy przede wszystkim poznać otwartość i zainteresowanie młodych osób nowymi kanałami kontaktu z bankiem. W ramach wywiadu przedstawimy zasady funkcjonowania wybranych usług (np. cashback), zweryfikujemy kto już korzysta, kto słyszał o takiej usłudze. Poprosimy o ocenę min. atrakcyjności, funkcjonalności i zainteresowania skorzystania. Ponadto aby zagadnienia związane z nowymi rozwiązaniami technologicznymi zostały poddane zaopiniowaniu wśród kategorii osób rokującej największe szanse na ich faktyczne wykorzystywanie w praktyce, moduł CAWI zostanie zrealizowany na ściśle określonej grupie docelowej. Dzięki temu nawet na temat niektórych obecnie wciąż niszowych rozwiązań technologicznych wypowie się odpowiednio duża liczba ekspertów, których uwaga w trakcie wypełniania ankiety zostanie skoncentrowana wyłącznie na tym konkretnym aspekcie nowych technologii. DIGITAL LIFE CASE STUDY – rolę nowych technologii w życiu młodych ludzi poznamy dzięki wtórnej, pogłębionej analizie wybranych danych z międzynarodowego projektu badawczego DIGITAL LIFE. Unikalna platforma wiedzy dostarczająca niezbędnych informacji do zbudowania efektywnych, biznesowych cyfrowych strategii.

20 20 MODUŁ CAWI - PRZYSZŁOŚĆ NOWYCH ROZWIĄZAŃ Potencjał pod lupą Zweryfikujemy z czego Internauci korzystają i o jakich rozwiązaniach wiedzą Metodologia eValuate pozwoli ocenić wybrane nowinki techniczne ze względu na: Atrakcyjność Użyteczność – dostosowanie do potrzeb Nowatorski charakter rozwiązania Zrozumiałość propozycji Skłonność do skorzystania Mocne i słabe strony każdego z pomysłów Pod lupę weźmiemy min: usługę cashback, płatności przy wykorzystaniu telefonu komórkowego, korzystanie z bankowości za pośrednictwem komórki Badanie poszerzymy o segmentację w oparciu o algorytm segmentacyjny Digital Life. Będzie to wspólny mianownik z modułem CAPI oraz CASE STUDY Sprawdzimy otwartość młodych internautów na nowatorskie rozwiązania z rynku finansowego. Wskażemy potencjał wybranych usług oraz ich dobre i słabe strony. MÓWIĄC OGÓLNIE I WCHODZĄC W SZCZEGÓŁY

21 21 MODUŁ CAWI Szczegóły techniczne Moduł CAWI planowany jest na 300 wywiadów W badaniu udział wezmą: Tak jak w pozostałych modułach osoby w wieku 19 – 26 lat Osoby posiadające konto bankowe (klienci banków), których głównym kanałem kontaktu z bankiem jest Internet/ Dodatkowe kryterium doboru stanowi fakt korzystania z Internetu w telefonie komórkowym. Techniczną możliwość korzystania z Internetu w telefonie ma ponad 80% młodych internautów, ale kiedykolwiek zrobiło to niespełna 40%. Są to osoby bardziej otwarte na nowe możliwości tkwiące w świecie techniki, a właśnie na poznaniu opinii takich jednostek nam w tym module zależy. Ostatecznego doboru usług dokonamy po części jakościowej. Jesteśmy też otwarci na Państwa sugestie Badanie będzie realizowane równolegle z modułem CAPI dzięki czemu czas realizacji całego projektu nie wydłuży się Badanie zostanie zrealizowane na panelu internautów spełniających wymienione powyżej kryteria. Każdy z nich wypełni ankietę on-line, do której link otrzyma mailowo. Wyniki zapisujące się na serwerze PENTOR RI zostaną zweryfikowane przez badaczy zajmujących się projektem. Zakładamy, że czas potrzebny na wypełnienie ankiety nie przekroczy 10 – 12 minut. Aby uatrakcyjnić wywiad w ankiecie pojawią się dodatkowo elementy graficzne ułatwiające zrozumienie zasad działania danej usługi. CAWI Uproszczony schemat działania usługi cashback

22 22 DIGITAL LIFE CASE STUDY Pejzaż cyfrowego świata młodych Bardzo chętnie podzielimy się z Państwem najświeższymi informacjami o tym czym dla młodych ludzi jest cyfrowy świat. Sprawdziliśmy to w ramach globalnego projektu Digital Life, gdzie przebadaliśmy 291 osób w wieku lat. Jak obecnie prezentuje się cyfrowy świat w życiu młodych ludzi? Jak zmaksymalizować możliwości tkwiące młodych konsumentach? 1. Rozwój cyfrowych strategii 2. Platformy komunikacyjne, na których należy się skoncentrować 3. Gdzie skoncentrować inwestycje? 1. Którymi kanałami komunikacji dotrzeć do młodych osób? 2. Jakie przyjąć strategie w mediach społecznościowych? 3. Jakie są najbardziej efektywne punkty styku z produktami / usługami? Kluczowe pytaniaZastosowania w Państwa biznesie Czego konkretnie będzie można się dowiedzieć? 1. Media offline czy online? Radio, programy TV w streamingu? Cross-media – czy oglądanie telewizji wpływa na zachowania młodych internautów? 2. Facebook, Youtube, Twitter – poziom wiedzy na ich temat, liczba posiadanych przyjaciół i skłonność do dzielenia się z nimi ciekawymi linkami, fanpage – na jaki odzew swoich fanów mogą liczyć marki i jak tych fanów zmobilizować aby polubili markę?

23 23 DIGITAL LIFE CASE STUDY Pejzaż cyfrowego świata młodych Czego konkretnie będzie można się dowiedzieć? 3. Co to znaczy, że młodzi intensywnie korzystają z Internetu? Tzn. jak często, ile godzin, na czym polega ich konsumpcja, jak silnie angażują się w to co robią i czy we wszystko z taką samą siłą? Jaką rolę odgrywa Internet mobilny w ich życiu? 4. Co dokładnie robią w Internecie? Serwisy społecznościowe, zakupy on-line, przygotowania do zakupów, zarządzanie sprawami finansowymi, multimedia, gry on-line, wiadomości, , edukacja, organizowanie podróży, osobiste zainteresowania. Które z tych czynności są najważniejsze w ich życiu i czy wraz z wiekiem następuje jakieś przewartościowanie? Jak w ramach każdej z czynności reagują na kontakty z markami? Gdzie są irytujące, a gdzie mogą zmotywować do aktywności? Co zrobić aby zmaksymalizować conversion rate? Czy czytają i komentują blogi, fora, recenzje umieszczane przez innych internautów? Czy sami piszą komentarze? Negatywne czy pozytywne? 5. Gdzie młodzi internauci szukają informacji przed planowanym zakupem? Informacje od producenta umieszczone na stronie, informacje sprzedawcy zamieszczone w sieci, komentarze na blogach, porównywarki cenowe, a może rekomendacje znajomych przekazywane offline, czy też media offline? I jak później tych zakupów dokonują: online czy offline? I to wszystko sprawdzimy w zakresie konkretnych obszarów produktowych: A jeśli zakupy to może przez telefon komórkowy? Telefon komórkowy (aparat) Gadżety mobilne np. MP3 Kosmetyki do twarzy Karty kredytowe Usługi finansowe Wakacje / wycieczki Buty Gry video

24 24 JĘZYK KOMUNIKACJI Dostarczymy cennych wskazówek dotyczących języka komunikacji – zarówno język komunikatów (oparty o emocje czy dane liczbowe) oraz kanały jakimi najłatwiej dotrzeć z nim do określonej grupy młodzieży. POTENCJAŁ Otwartość na poszczególne rynki produktowe, plany zakupowe, dochody, stosunek do mody i styl życia – te i inne elementy sprowadzone na płaszczyźnie analiz do wspólnego mianownika pozwalają określać potencjał poszczególnych segmentów. POSTAWY FINANSOWE Jasno wskażemy jakie postawy dotyczące rynków finansowych najlepiej cechują wyłonione segmenty. KIM SĄ? Poza wynikami tabelarycznymi oraz wykresami pokazującymi precyzyjnie np. jaki odsetek SEGMENTU A pochodzi z miast powyżej 200 tysięcy mieszkańców prezentujemy w raporcie plastyczne wyniki i liczne uzupełninaia, które pozwalają spojrzeć na wyłonione segmenty z lotu ptaka i szybko zorientować się w ich ogólnej charakterystyce. WYŁONIONE SEGMENTY I ICH PERSONALIZACJA Chcąc lepiej zrozumieć wyłonione segmenty każdy z nich zostanie spersonalizowany. Zabieg ten ma na celu przybliżenie osobom, które będą w praktyce korzystać z wyników projektu przybliżyć ludzi jacy kryją się za poszczególnymi segmentami. Do tego celu wykorzystujemy wyniki części jakościowej. SPODZIEWANE EFEKTY Czyli co znajdzie się w raporcie Raport jaki powstanie w efekcie projektu będzie syntezą wszystkiego tego, czego dowiemy się na czterech etapach projektu. Dołożymy wszelkich starań, aby jego zawartość była nie tyle przyjemną lekturą ale też kopalnią wiedzy i inspiracji, stanowiącą cenne wsparcie w trakcie działań skierowanych do młodych ludzi.

25 25 SZCZEGÓŁY TECHNICZNE Czyli mówiąc wprost na kiedy i za ile

26 26 INFORMACJE TECHNICZNE PROJEKT OBEJMUJE Część jakościową: 4 FGI oraz 5 MINI FGI Część ilościową CAPI: 1000 wywiadów; ok. 40 minut każdy Część ilościowa CAWI: 300 wywiadów, ok. 12 minut każdy (opcjonalnie) Digital Life Case Study: szczegółowa analiza wybranych danych z badania Digital Life (opcjonalnie)

27 27 KONTAKT Agnieszka Rządca Senior Research Executive (22) Tomasz Tyszkiewicz Senior Research Executive (22) Ewa Kantecka Account Manager (22) Maria Woźnicka Account Manager (22)

28 28


Pobierz ppt "1 ARIZONA Młodzi ludzie w świecie finansów © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced or adapted without the prior."

Podobne prezentacje


Reklamy Google