Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

IX. Forum Edukacyjne dla Ma ł ych i Ś rednich Przedsi ę biorstw 8-9 czerwca 2009 Włodzimierz Ossowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "IX. Forum Edukacyjne dla Ma ł ych i Ś rednich Przedsi ę biorstw 8-9 czerwca 2009 Włodzimierz Ossowski."— Zapis prezentacji:

1 IX. Forum Edukacyjne dla Ma ł ych i Ś rednich Przedsi ę biorstw 8-9 czerwca 2009 Włodzimierz Ossowski

2 Grupa ACTION to jeden z wiodących podmiotów na rynku dystrybucji sprzętu IT w Polsce (drugi największy gracz rynkowy) oraz znaczący producent sprzętu komputerowego ACTION jest największym producentem i głównym dostawcą wysokowydajnych serwerów w Polsce Spółka działa na rynku od 18 lat, od 2006 roku jest notowana na GPW W ofercie ACTION jest ponad produktów ACTION dysponuje bazą magazynową o łącznej powierzchni m ² ACTION produkuje sprzęt IT pod własnymi markami – ActiveJet i ACTINA ACTION rozwija działalność na Ukrainie – sieć 15 sklepów oferujących sprzęt IT oraz RTV/AGD Spółka dywersyfikuje działalność poprzez a.pl (galeria internetowa) oraz Sferis (sieć detaliczna) DZIAŁALNOŚĆ FIRMY 2

3 KROKI MILOWE Początek działalności firmy w Warszawie Pierwszy miliard zł przychodów Włączenie do dystrybucji marek własnych Otwarcie centrum biurowo-dystrybucyjnego w Zamieniu Wdrożenie systemu zamówień on-line Wdrożenie i certyfikacja ISO 9001 oraz ISO Ekspansja na rynek ukraiński Debiut giełdowy Rozbudowa centrum dystrybucyjnego o kolejny magazyn Grupa Kapitałowa ACTION

4 Warszawa główna siedziba firmy, centralny magazyn Katowice dział handlowy Kraków dział handlowy produkcja serwerów, dział eksportu Wrocław dział handlowy ODDZIAŁY FIRMY W POLSCE 4

5 Główna siedziba znajduje się w Zamieniu pod Warszawą Obecnie powierzchnia biurowa wynosi 6000 m ² ACTION SA zatrudnia ponad 600 osób CENTRALA FIRMY I ZATRUDNIENIE 5

6 Grupa ACTION posiada 2 marki własne: materiały eksploatacyjne - tusze, tonery, taśmy, folie, papier fotograficzny artykuły biurowe - artykuły piszące, galanteria biurowa, kalkulatory, archiwizacja ActiveJet Energy – oświetlenie, baterie i akumulatory, zasilacze UPS, listwy akcesoria komputerowe, elektroniczne, czyszczące, motoryzacyjne serwery i klastry obliczeniowe, komputery PC, komputery sieciowe, pamięci Flash Drive Obecnie udział produktów własnych w sprzedaży Grupy stanowi ok. 10 % ACTION zakłada wzrost tego udziału do 15 % w roku obrotowym 2009/2010 MARKI WŁASNE ACTION 6

7 GALERA – KLASTER TASK ACTION S.A. jest obecnie największym dostawcą kompleksowych systemów serwerowych dla polskich środowisk naukowych Moc obliczeniowa klastra Galera to 50 Tflops. Superkomputer składa się z 336 serwerów ACTINA Solar 410 oraz1344 procesorów Intel® Xeon®.

8 Baza logistyczna w Zamieniu składa się z - magazynu przyjęć (towarowego) oraz - magazynu spedycyjnego (komplementacja i wysyłka) o powierzchni m² Łączna powierzchnia magazynowa wykorzystywana przez Spółkę wynosi obecnie m² Ostatnio została oddana hala magazynu spedycyjnego o powierzchni 3400 m² Pod koniec stycznia rozpoczęły się prace nad budową kolejnego podestu roboczego w g ł ównej hali magazynu o powierzchni 3500 m² - prace zostan ą zako ń czone w sierpniu ZAPLECZE MAGAZYNOWE 8

9 W Spółce został wdrożony system zarządzania, spełniający wymagania norm: ISO 9001: System Zarządzania Jakością ISO 14001: System Zarządzania Środowiskiem ISO 27001:2005 – System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji Posiadanie certyfikatów to: wzrost zadowolenia i zaufania klientów do firmy wzrost efektywności przedsiębiorstwa wzrost konkurencyjności Spółki na rynkach krajowych i zagranicznych ograniczenie nieefektywnych działań i większa wydajność pracy CERTYFIKATY ISO 9

10 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) Rozwój kompetencji pracowników Właściwe osiągnięcie celów strategicznych Action S.A. jest możliwe przy wykorzystaniu kompetencji zasobów ludzkich Pracownicy Action powinni znać, umieć, stosować… Specjaliści Action powinni znać, umieć, stosować … Menedżerowie Action powinni znać, umieć, stosować … 10

11 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) Osiągnięcie postawionych celów będzie możliwe po uruchomieniu procesów ogólnego i specjalistycznego rozwoju pracowników, które: umożliwią podniesienie kwalifikacji ludzkich, pozwolą na ujednolicenie standardów obsługi klientów i funkcjonowania we wszystkich lokalizacjach (centrala oraz trzy oddziały) w wyniku czego nastąpi: 11

12 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) … w wyniku czego nastąpi: poprawa efektów osiąganych przez pracownika, zespół i całą organizację, czyli lepsze rezultaty, lepsza jakość obsługi klienta, szybsze tempo realizacji zwiększenie zaangażowania i oddania pracowników przez zachęcenie ich do przyjęcia misji organizacji za swoją i utożsamienia własnych celów z celami przedsiębiorstwa wsparcie wprowadzanych zmian przez uświadomienie pracownikom ich przyczyn oraz zapewnienie zatrudnionym wiedzy i umiejętności, jakich potrzebują 12

13 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) … w wyniku czego nastąpi: podniesienie poziomu obsługi klienta i budowanie większego zaufania klientów zwiększenie elastyczności operacyjnej przez rozszerzenie zakresu umiejętności pracowników ( zróżnicowanie umiejętności twardych i miękkich) przyciągnięcie wysokiej klasy specjalistów dzięki zaoferowaniu im możliwości kształcenia się i rozwoju, danie im zadowolenia z pracy, lepszego wynagrodzenia i rozwoju w ramach organizacji. 13

14 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) Z powyższych analiz wynika potrzeba szkoleń w obszarach: zarządzanie negocjacje kompetencje handlowe, sprzedażowe logistyka podatki, finanse narzędzia informatyczne Z powyższych analiz wynika również, że szkoleniami ma być objęta znaczna liczba pracowników (ok. 300 osób). 14

15 STRATEGIA SZKOLENIOWA ACTION S.A. (wyciąg ze STRATEGII ROZWOJU GRUPY ACTION) Finansowanie szkoleń następuje z: własnych środków Spółki w miarę możliwości, środków uzyskanych od zewnętrznych instytucji, w tym EFS, środków dostawców, środków innych organizacji. Analiza potrzeb finansowych niezbędnych do realizacji zamierzonych szkoleń wykazuje, że środki własne pokrywają część planowanych szkoleń. Na pozostałe szkolenia, Zarząd zamierza pozyskać środki z programów pomocowych, w tym Program Operacyjny Kapitał Ludzki. 15

16 Wniosek o dofinansowanie POKL Okoliczności, założenia: czerwiec 2008 – plan na 2009, 2010 dane z analizy Strategii wiedza własna, doświadczenia z SPO RZL 2.3 pomoc firmy doradczej złożenie wniosku oczekiwanie na ocenę formalną odwołania oczekiwanie na ocenę merytoryczną negocjacje (stawki) podpisanie umowy !!! 16

17 Wniosek o dofinansowanie POKL Realizacja: powołanie zespołu (5 osób) aktualizacja harmonogramów, szczegółowy plan dla całej firmy, własne arkusze *.xls szkolenia – problemy dnia codziennego Wnioski o płatność - szczegółowość (pierwszy -3 poprawki, drugi – ok.) 17

18 Wniosek o dofinansowanie POKL Realizacja stan na 30 kwietnia: Wydatki kwalifikowane - 20 % Liczba uczestnikogodzin szkoleń – 30 % Liczba osób (pesel) – 43 % Liczba uczestników szkoleń - 38 % Liczba godzin pracy trenerów - 27 % 18

19 Wniosek o dofinansowanie POKL Obserwacje, oczekiwania : konieczność korzystania z usług firm doradczych: - ogrom dokumentacji wstępnej - dynamika zmian i interpretacji (nie zachowana logika miedzy dokumentami) mniej formularzy *.doc - więcej *.xls ; np. Załącznik nr 2 do wniosku o płatność - oczekiwana inicjatywa PARP uproszczenie w stosunku do SPO RZL !!! życzliwość opiekunów 19

20 IX. Forum Edukacyjne dla Ma ł ych i Ś rednich Przedsi ę biorstw 8-9 czerwca 2009 Włodzimierz Ossowski Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "IX. Forum Edukacyjne dla Ma ł ych i Ś rednich Przedsi ę biorstw 8-9 czerwca 2009 Włodzimierz Ossowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google