Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii."— Zapis prezentacji:

1 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii

2 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Co to jest Slow Food? ochrona prawa do smaku ruch nie tyle kulinarny, co kulturalny około członków na całym świecie główna siedziba – Bra (Włochy) organizacja międzynarodowa od 1989 w Polsce od 2001 roku

3 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Manifest Slow Food maszyna, to współczesny symbol życia jesteśmy niewolnikami prędkości, która burzy przyzwyczajenia, zakłóca prywatność i zmusza do objadania się w Fast Foodach obrona spokojnej materialnej przyjemności jest jedynym sposobem przeciwstawienia się globalnemu szaleństwu szybkości w imię produktywności, prędkość zmieniła sposób bycia i zagraża naszemu otoczeniu oraz krajobrazowi obrona kultury powinna rozpocząć się przy stole

4 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Agendy Slow Food Master of Food Universita di Polenzano Slow Food Editore Salone del Gusto Cheese Fundacja na Rzecz Bioróżnorodności Arka Smaku

5 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Kampanie Slow Food na rzecz ochrony serów z mleka niepasteryzowanego przeciwko żywności modyfikowanej genetycznie w obronie bioróżnorodności Europa regionów

6 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Rynek mięsa w Polsce Polak rocznie zjada 75 kg mięsa średnia światowa to 45 kg średnia w krajach UE to ok. 100 kg rynek mięsa w Polsce to ok. 30 mld PLN, co stanowi 30% ogółu wydatków na żywność i blisko 10% ogółu wydatków w reklamie produktów spożywczych mięso ma udział zaledwie 0,5% produkcja mięsa w Polsce, to 3,5 mln ton, z czego wieprzowina 2 mln ton, a gęsina 20 tys. ton, z czego 700 ton pozostaje w Polsce (3,5% produkcji) średnio na Polaka przypada rocznie 17 gram gęsiny rocznie!!!

7 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Spożycie mięsa w Polsce

8 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Gęsina na św. Marcina gastronomia w rozumieniu Slow Food Dobre produkty absolutnie wyjątkowe zwłaszcza pod względem organoleptycznym Czyste produkowane naturalnie w limitowanej ilości przez niewielkie gospodarstwa rolnicze i przetwórcze Sprawiedliwe zasady opierają się na tzw. fair trade i mają za zadanie skrócić długi łańcuch dystrybucyjny i uzależnienie korporacyjne

9 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Fenomen Gęsi Kołudzkiej unikatowa w skali świata, polska autochtoniczna rasa naturalność chowu i wykorzystanie, prostych, naturalnych pasz prospołeczny system hodowli sezonowość hodowli ekonomia i zyskowność gęsiny

10 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Akcja Gęsina na św. Marcina założenia fundamentalne zainteresowanie Polaków fenomenem polskich gęsi przekonanie restauratorów do wprowadzenia dań na bazie gęsiny promocja producentów i związanego z hodowlami terytorium przełamanie koła niemocy i gęsiego absurdu zharmonizowanie działań Instytutu Zootechniki, hodowców i Slow Food Polska (badania + biznes + marketing marki) sprzedaż i promocja gęsi owsianych w Polsce i zagranicą kreacja gęsi owsianej jako nowej marki i powrót do starej/nowej świeckiej tradycji wykorzystanie święta narodowego do promocji gęsiny

11 Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Gęsi marketing inaczej PR nad reklamą (nie wydajemy ani złotówki na reklamę) wykorzystanie restauracji jako ogólnopolskiej platformy komunikacyjnej obudzenie świadomości własnej wartości (gęsi i Polaków) gęś owsiana, jako obietnica zawarta w marce Gęś Kołudzka jako koń pociągowy marketingu terytorialnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego promocja marki gęsi owsianej i eksportu, poprzez wzrost sprzedaży na rynku krajowym

12 Akcja Gęsina na św. Marcina konkretne działania warsztaty kulinarne dla szefów kuchni i restauratorów (Gruczno 23 VIII, Warszawa 3 XI) konferencja prasowa, Warszawa 3 XI konferencja naukowa, Kołuda Wielka 9 XI XI, serwowanie gęsiny w 17 wybitnych polskich restauracjach festyny promujące gęsinę w Toruniu, Bydgoszczy i Włocławku 11 XI konkurs na najlepszy przepis na gęsinę gala z wręczeniem nagród dla autora zwycięskiego przepisu na gęsinę prezentacja publikacji książkowej z wszystkimi przepisami szefów kuchni podsumowanie akcji Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

13 Akcja Gęsina na św. Marcina co chcemy osiągnąć w ciągu najbliższego roku większa grupa restauracji związanych z akcją Gęsina na św. Marcina stworzenie markowych stoisk z gęsiną w najlepszych sieciach detalicznych jak karp na wigilijnym stole, tak gęś nieodłącznym, kulinarnym towarzyszem Narodowego Święta Niepodległości gęś owsiana w polskiej i światowej Arce Smaku gęś owsiana na Salone del Gusto w Turynie

14 Przełamanie gęsiego koła absurdu czy wyobrażamy sobie Podhale bez owiec i oscypka? dlaczego wódka, miody pitne i nalewki nie są chlubą naszych barów i pubów? dlaczego nad morzem jemy pangę, halibuta, łososia norweskiego i solę, a nie turbota, dorsza, flądrę, śledzia czy łososia bałtyckiego? kto zna i jada jeszcze odmiany jabłek, które przywraca do życia TPDW? czy Polska nadal pozostanie krajem, który jest pełen najlepszych gęsi, a mało kto o tym wie i mało kto je w ogóle je? Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r.

15


Pobierz ppt "Kołuda Wielka, 9 listopada 2009 r. Slowfoodowa promocja Gęsi Kołudzkiej w gastronomii."

Podobne prezentacje


Reklamy Google