Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Technologia czy model biznesowy ? Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Technologia czy model biznesowy ? Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne."— Zapis prezentacji:

1 Technologia czy model biznesowy ? Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne

2 dają początek Nowej Ekonomii Radykalne zmiany sposobu używania komputera, nowe zastosowania informatyki, rozwój telekomunikacji i Internetu - gospodarki funkcjonującej na zupełnie - gospodarki funkcjonującej na zupełnie innych zasadach niż tradycyjne z nowymi szansami, zagrożeniami i wyzwaniami Nowa Gospodarka …

3 Internetowy boom przed rokiem 2000 Źródło:1.CyberAtlas, 2003; 2.iSociety,2003; 3. Gartner G2, 2003; 4. Jupiter Research, 2003; 5. Forrester Research, 2003; 6. NUA Internet Surveys, 2002 Liczba osób posiadających dostęp do Internetu na całym świecie-1 Liczba hostów internetowych na całym świecie-2 Przyrost w obrotach B2C w USA-3 Przyrost z dochodów z reklam internetowych na całym świecie-4 Liczba wzmianek na temat Internetu w The Economist Przyrost w korzystaniu z bankowości elektronicznej w USA-6 Przyrost w obrotach B2C w USA-5

4 Rozwój e-biznesu Co 24 godziny ilość stron internetowych zwiększa się o 3,2 miliona Każdego miesiąca 6 mln nowych urządzeń jest podłączanych do Internetu Ruch w Internecie podwaja się co 100 dni W roku 2000 wartość e-commerce w Europie wyniosła 88 mld USD Szacuje się, że do roku 2005 ilość użytkowników Internetu wzrośnie o 25%, t.j. do ponad 700 mln

5 Internet jest jednym z największych katalizatorów zmieniających oblicze biznesu w XX wieku. M.Dell, założyciel i CEO Dell Computers Za pięć lat wszystkie przedsiębiorstwa będą internetowymi firmami, albo nie będzie ich wcale Andy Grove, Prezes INTEL Oblicze biznesu zmieni się w ciągu następnych 10 lat więcej niż w przeciągu ostatnich 50 lat Bill Gates, założyciel MICROSOFT Internet jest wielkim, olbrzymim huraganem. Jedyną stałą rzeczą w tej burzy są klienci. J. Bezos, założyciel i CEO Amazon.com Rozwój e-biznesu

6 Post Internet Era World Wide Web Early Internet Era Regional Nets (NYSERNET) ARPANet NSFNet before 1985 Indeks NASDAQ Bańka internetowa

7 …Zauroczenie internetem minęło S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Dlaczego?

8 Post Internet Era Otoczenie biznesowe mBank – na zgliszczach internetowej rewolucji mBank – pierwotne założenia mBank – pozycja docelowa BANK DRUGIEGO WYBORU BANK DEPOZYTOWY BRAK OPŁAT, NAJWYŻSZE OPROCENTOWANIE LOKAT BANK WIRTUALNY BANK PIERWSZEGO WYBORU INSTYTUCJA FINANSOWA OFERUJĄCA NAJLEPSZE PRODUKTY BANKOWE I NIEBANKOWE BANK OFERUJĄCY KONKURENCYJNE OPROCENTOWANIE I BRAK WIĘKSZOŚCI OPŁAT BANK WIELOKANAŁOWY

9 Post Internet Era Otoczenie biznesowe Produkty Inwestycyjne – na drodze do nowego modelu

10 Post Internet Era SFI – model technologiczny UZYTKOWNIK AGENT TRAN. BANK DEPOZ – użytkownik składa zlecenie w systemie 2- mBank przekazuje środki do depozytariusza 3- mBank przekazuje zlecenie do AT 4- Depozytariusz przekazuje informację o środkach pieniężnych 5- AT realizuje zlecenie i przekazuje do mBanku Potwierdzenia wykonanych transakcji 6- mBank dokonuje recepcji plików i wyświetlenia informacji w interfejsie użytkownika mBANK

11 eMAKLER – model technologiczny UZYTKOWNIK mBANK INTERFEJS KONTO DI w BANKU Dyspozycja Klienta Potwierdzenie wykonania Przekazanie środków

12 Post Internet Era Czy sama technologia może zapewnić sukces? Podstawowa bariera – zmiana przyzwyczajeń Klienta Podstawowa bariera – zmiana przyzwyczajeń Klienta Czy technologia zmienia przyzwyczajenia? Czy technologia zmienia przyzwyczajenia? Co jest katalizatorem zmiany przyzwyczajeń? Co jest katalizatorem zmiany przyzwyczajeń? Model biznesowy PRODUKTY CENA SERWIS TECHNOLOGIA KANAŁY SPRZEDAŻY

13 Post Internet Era Rynek funduszy – model tradycyjny Dominacja sieci naziemnej (okienka bankowe, Domy Maklerskie) konieczność osobistej obecności stosunkowo skomplikowany proces zakupu Wysoka cena produktu – front load opłata za nabycie jednostek utrudnione aktywne zarządzanie kapitałem Relatywnie niewielki wybór funduszy u wybranego dystrybutora trudność w dywersyfikacji ryzyka Brak edukacji finansowej Klientów brak narzędzi i szeroko pojętej edukacji Niska skłonność do realokacji w warunkach zmienności rynku kapitałowego

14 SFI – nowe spojrzenie Wysoka dostępność wybranych funduszy możliwość składania zleceń 24 h na dobę minimum formalności prosty mechanizm transakcyjny Radykalne obniżenie ceny zakupu brak opłat dystrybucyjnych możliwość aktywnego zarządzania kapitałem Szeroka oferta funduszy wielu TFI możliwość dywersyfikacji ryzyka możliwość budowania personalizowanych portfeli Edukacja finansowa poprzez serwis www narzędzia doradcze

15 Post Internet Era SFI – wyniki biznesowe

16 Post Internet Era Usługi maklerskie – model tradycyjny Dostępność usługi w Internecie - powszechna Dostęp telefoniczny – ograniczony do godzin pracy biura Rachunek pieniężny i brokerski – rozdzielne (transfer pieniędzy trwa około 1 dnia roboczego) Środki na rachunku pieniężnym – nie oprocentowane Opłaty za prowadzenie rachunku: średnio 45 zł rocznie Opłaty transakcyjne: średnio 0,41% dla rynku akcji oraz 0,22% dla obligacji Skomplikowane applety transakcyjne dla profesjonalistów 900 tyś rachunków brokerskich, tylko 25% aktywnych, rachunków internetowych

17 Post Internet Era eMAKLER – łatwo, tanio, w jednym miejscu Dostępność w serwisie mBanku bez dodatkowego logowania Dostęp telefoniczny – mLinia – 24 h na dobę Rachunek pieniężny i brokerski w pełni zintegrowane (transfery online) Środki na rachunku pieniężnym – oprocentowane (eKONTO) Opłaty za prowadzenie rachunku: BRAK Opłaty transakcyjne: 0,40% dla rynku akcji oraz 0,20% dla obligacji Prosty mechanizm transakcyjny dla nie wyedukowanych użytkowników Edukacja finansowa przez serwis www – reaktywacja użytkowników którzy zaprzestali inwestowania

18 Post Internet Era eMAKLER – wyniki biznesowe Pod względem obrotów mBank dogania brokerów, którzy istnieją na rynku od kilku lat. mBank ma już prawie 10% rynku internetowych rachunków maklerskich.

19 Post Internet Era Otoczenie biznesowe …Zauroczenie internetem minęło S&P Composite vs. Radio Broadcasting Indeks, 100 = styczeń Dow Jones vs. Goldman Sachs Internet Index Indeks, 100 = maj 1996 Dlaczego?

20 Post Internet Era Technologia czy model biznesowy ?

21 Post Internet Era Dziękuję za uwagę. Maciej Witkowski


Pobierz ppt "Technologia czy model biznesowy ? Jak osiąga się sukces w sprzedaży produktów finansowych przez Internet ? Maciej Witkowski mBank, Produkty Inwestycyjne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google