Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)"— Zapis prezentacji:

1 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T) Piotr Michalski (O) Łukasz Chmielarski (F)

2 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 2 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

3 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 3 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

4 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 4 Cechy wyróżniające Wybór podstawowej korzyści: najbardziej kompleksowe źródło informacji (tzw. lider produktu) – będzie to swoisty znak firmowy Korzyść drugorzędna: najlepsza jakość – z reguły produkt powinien koncentrować się na podstawowej korzyści, jednak specyfika naszych usług wymaga aby również jakość była na wysokim poziomie

5 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 5 Pozycjonowanie Komunikat pozycjonowania Do młodych, intensywnie pracujących osób, które chcą być dobrze poinformowane o wydarzeniach na świecie: nasza sieć umożliwi wam lepsze gospodarowanie czasem, bo nie będziecie musieli wyszukiwać informacji. Żadne inne źródło nie zaoferuje wam równie bogatego zestawu newsów, a dodatkowo podsuniemy pomysły jak ciekawie spędzić zaoszczędzony czas.

6 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 6 Usługi informacyjne PracaCzas wolny koncerty teatry galerie, muzea puby, kluby kina wiadomości branżowe wiadomości ogólne turystyka +konfiguracja usług np. ustalanie grupy znajo- mych PORTAL -fora tematyczne -wymiana plików

7 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 7 Propozycja logo i nazwy Nawiązują do podziału usług na część dotyczącą rozrywki i pracy Logo może graficznie różnicować ofertę poprzez podkreślenie jednej z połówek Prosta i zwarta forma

8 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 8 Reklama Faza pierwsza: –długość 1,5 tygodnia –cel: wywołanie zainteresowania u potencjalnych klientów –miejsce: billboardy, przystanki, internet, radio, tv Faza druga: –długość ok.2 tygodni –cel: komunikowanie korzyści, cech wyróżniających Kolejne fazy: –cel: informowanie o usługach i promocjach –miejsce: dodatkowo prasa

9 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 9 Budowanie wizerunku Naszym celem jest osiągnięcie w przeciągu roku statusu jednego z najbardziej rozpoznawalnych MVNO na rynku. W tym celu będziemy podejmować działania obejmujące: –Patronat i sponsoring konferencji, dyskusji panelowych –Współudział w organizowaniu wydarzeń kulturalnych –Promocję aktywnego wypoczynku –Organizację imprez typu targi pracy

10 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 10 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

11 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 11 Grupy docelowe grupa wiekowa 25 – 40 lat, o dochodach powyżej 2,5 tys. wykształcenie, duża aktywność zawodowa, profesjonalizm Single, DINKsy Internet, nowoczesne technologie, moda, kultura, sport, clubbing grupa docelowa także dla reklamodawców produktów z górnej półki

12 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 12 Pakietyzacja usługa typu postpaid zróżnicowanie abonamentu ze względu na: – wykorzystanie usług telekomunikacyjnych – wykorzystanie usług brokerskich

13 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 13 Plan sprzedaży

14 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 14 Koszty sprzedaży NAZWASZACOWANY KOSZT Utrzymanie portalu internetowego60 tysięcy zł Umowa z firmą kurierską375 tysięcy zł Utrzymanie punktów sprzedaży810 tysięcy zł Wynagrodzenie dla pracowników działu sprzedaży 430 tysięcy zł Transport zaopatrzenia do punktów sprzedaży 50 tysięcy zł SUMA1,7 mln zł przede wszystkim sprzedaż przez Internet 3 punkty sprzedaży: w Warszawie, Krakowie i Poznaniu

15 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 15 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

16 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 16 Realizacja techniczna

17 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 17 Trzy modele funkcjonowania 1. Usługodawca Interfejs do SMSC, protokół UCP Interfejs MM4 do MMSC Brak własnych abonentów, możliwa rezygnacja z zakupu i utrzymania OAS 2. MVNO – Postpaid Opłacamy roaming wewnętrzny + interkonekt (lub ustaloną opłatę dla MNO) Rekordy zaliczeniowe (CDR) dla ratingu naszych abonentów przesyłane są do OAS Realizujemy nasze usługi dzięki stykom do SMSC i MMSC 3. MVNO – Prepaid + Postpaid Rozszerzenie oferty o usługi przedpłacone wymagałoby integracji platformy IN naszego MNO z serwerem OAS aby umożliwić autoryzację użytkowników online

18 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 18 Oszacowanie kosztów Korzystanie z sieci MNO Umowa na korzystanie z infrastruktury – 800 tys. PLN (szacunki oparte na koszcie hurtowego zakupu minut) Wykorzystanie miejsca w lokalizacji operatora Korzystanie z interfejsów do centrów wiadomości (OAS traktowany jako zewnętrzna platforma usługowa) Oracle Application Server Licencja plus wsparcie techniczne – ok. 100 tys. PLN Hosting serwerów dedykowanych dla portalu Koszt kilka tysięcy PLN miesięcznie Możliwa rozbudowa (wydajność, przepustowość) Utrzymanie wliczone w cenę

19 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 19 Kwestie bezpieczeństwa OAS powinien znajdować się na jednej z lokalizacji MNO, tak by był schowany za Firewallem. Wymagane aby interfejsy, z których korzysta pozostały bezpieczne. Za bezpieczeństwo serwerów, na których znajduje się nasz serwis odpowiada firma hostująca. Bezpieczeństwo samego serwisu zapewniamy my jako usługodawca Logowanie z użyciem SSL Wygasanie sesji po określonym czasie lub zamknięciu przeglądarki Hashowanie haseł Argumenty dla skryptów CGI to login użytkownika a nie ID z bazy danych (n-k!)

20 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 20 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

21 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 21 Alokacja zasobów ludzkich JAKOŚĆ POK SPRZEDAŻ PROJEKT IT MARKETING TECHNIKA NASI PRACOWNICY DEDYKOWANE OSOBY W STRUKTURZE MNO BRAK BEZPOŚREDNIEGO KONTAKTU OUTSOURCING

22 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 22 HARMONOGRAM - priorytety Zakup serwera aplikacyjnego (Oracle AS) Uzgodnienie warunków współpracy z operatorem MNO (PTK Centertel) Zawarcie umowy z zagraniczną firmą infobrokerską (MIG Investments) Wyposażenie pomieszczeń biurowych (sprzęt komputerowy DELL, urządzenia biurowe CANON, aparaty telefoniczne NOKIA, meble IKEA) Reklama i promowanie produktu - sieć Empik, prasa dla pięknych i młodych(Logo, Mens Health, Forbes), Telewizja (TVN,HBO,Canal+), Internet (informacyjne – wp.pl,onet.pl,gazeta.pl oraz społecznościowe – grono.net)

23 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 23 Ścieżka krytyczna ETAPZADANIECzas trwaniaPoprzedniki Kontrakty/Umowy ASprecyzowanie warunków współpracy z MNO 30 dni BPodpisanie umowy z firmą outsorcingową - POK5 dni CPodpisanie kontraktu z firmą infobrokerską30 dni DSelekcja dedykowanych osób u MNO5 dniA Infrastruktura EZakup sprzętu biurowego, komputerowego, mebli5 dniA FUrządzenie pomieszczeń biurowych15 dniE GZakup serwera aplikacyjnego 15 dni A HTransport sprzętu 5 dni E i G IKonfiguracja środowiska MVNO 20 dni H JPrzygotowanie planu testów i testy 10 dni I KTestowe uruchomienie platformy 60 dni J Marketing LPrzygotowanie kampanii reklamowej20 dniJ MStworzenie portalu internetowego20 dniJ NPrzygotowanie oferty (umożliwiającej start) 10 dni K ŚCIEŻKA KRYTYCZNA150 dni

24 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 24 Wydatki -ogólne NAZWAOPIS SZACOWANY KOSZT Inwestycje Umowa z MNOWykorzystanie infrastruktury800 tysięcy zł Umowa z infobrokeremZagraniczny "starszy brat" - pomoc i doświadczenie100 tysięcy zł Umowa z firmą outsourcingową - POK Pracownicy obsługi klienta50 tysięcy zł Serwer aplikacyjnyORACLE AS ENTERPRISE EDITION100 tysięcy zł Rekrutacja pracownikówOpłacenie PR10 tysięcy zł Portal internetowyNowoczesny portal przyciągający klientów20 tysięcy zł Transport sprzętuWynajęcie firmy przewoźniczej10 tysięcy zł Sprzęt biurowy - meble15 biurek, 4 regały, 2 sofy IKEA40 tysięcy zł Sprzęt biurowy - komputery i telefony 10 notebooków DELL, 10 komputerów stacjonarnych DELL, 20 telefonów komórkowych Nokia, 10 telefonów stacjonarnych Panasonic 80 tysięcy zł Sprzęt biurowy - urządzenia biurowe2 urządzenia wielofunkcyjne CANON2 tysiące zł Kampania reklamowaPunkty sprzedaży, reklama w multimediach, ulotki100 tysięcy zł START mln zł Wydatki utrzymaniowe Wynajęcie dodatkowej powierzchni biurowej 200 metrów kwadratowych powierzchni25 tysięcy zł/miesiąc Reklama 30 tysięcy zł/miesiąc Wynagrodzenie dla pracowników 100 tysięcy zł/miesiąc Support Opłata MNO - pośrednik w kontaktach z dostawcami sprzętu i oprogramowania 20 tysięcy zł/ miesiąc Audyt zewnętrzny 10 tysięcy zł/miesiąc Utrzymanie portalu 5 tysięcy/miesiąc MIESIĘCZNE WYDATKI 190 tysięcy zł/miesiąc

25 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 25 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

26 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 26 CAPEX i OPEX Capex- ok. 1,4 mln zł –Umowa na platforme usługową, serwery, usługi infobrokerskie – 1,5 mln zł –zakup wyposażenia, sprzętu komputerowego tys. zł –rozpoczęcie kampanii reklamowej, rekrutacji tys. zł Opex- ok. 3,2 mln zł/rok –utrzymanie 800 tyś/rok/50 tys. abonentów –wynagrodzenie dla pracowników – 1,2 mln zł –czynsz za lokal i media – 0,25 mln zł –support, reklama, amortyzacja - 1 mln zł

27 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 27 Rachunek zysków i strat Początek działalności (1 rok): Sprzedaż usługi infobrokerskiej * 50 zł = 2,5 mln zł Obsługa reklam firm zewnętrznych 1 mln zł Podatek 0.5 mln zł Koszty operacyjne związane z utrzymaniem 3 mln zł Obsługa kredytu (11 mln na 60 rat miesięcznych) 6 mln. zł Koszty odsetek od kredytu 200 tys. zł Razem : ok. -6,2 mln zł

28 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 28 Rachunek zysków i strat Rozwinięty okres działalności (5 rok): Sprzedaż usługi infobrokerskiej 360 tyś * 50 zł = 18 mln zł Obsługa reklam firm zewnętrznych 2 mln zł Podatek 4 mln zł Koszty operacyjne związane z utrzymaniem 6,6 mln zł Obsługa kredytu (11 mln na 60 rat miesięcznych) 6 mln zł Koszty odsetek od kredytu 200 tys. zł Razem : ok. 3,2 mln zł

29 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 29 Break Even Point Koszty stałe 3mln zł Koszty jednostkowe 20 zł N x 50 zł = 3 mln zł + 20 zł x 360 tys. => N= 204 tys. Zakładając eksponencjalny wzrost klientów, inwestycja zacznie przynosić zyski na początku 4 roku działalności

30 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 30 Bilans 5-letni Aktywa: –sprzedaż usługi = 52 mln zł –sprzedaż reklam = 6 mln –środki trwałe 100 tys. zł Zobowiązania firmy: –Koszty operacyjne 36 mln zł –Koszty potrzebne do rozpoczęcia działalności: 1,5 mln zł –Podatek 13 mln zł –Odsetki od kredytu 600 tyś Wartość firmy po 5 latach działalności: ok. 9 mln zł

31 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 31 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

32 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 32 Misja, wizja, wartości Misja: Tworzymy przyjazny świat informacji dla klientów indywidualnych i biznesowych. Wizja: Zaspokojenie wszystkich potrzeb osób oczekujących produktów i usług informacyjnych dostosowanych do indywidualnych preferencji i w pełni przekonanych, że nabywając je podejmują racjonalną decyzję z perspektywy maksimum korzyści i wygody w aktywnym zarządzaniu własnym czasem i pieniędzmi.

33 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 33 Misja, wizja, wartości Wartości: Zaufanie Innowacyjność Profesjonalizm Partnerstwo i uczciwość Otwartość na informację, na ludzi i rozwiązania

34 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 34 Cele Cele strategiczne: Osiągnięcie rentowności Osiągnięcie określonego zysku Wzrost obrotów Wzrost udziału w rynku Wzrost wartości przedsiębiorstwa Osiągnięcie określonej płynności finansowej Cele prestiżowe: Przewodnictwo w branży usług informacyjnych wykorzystujących nowoczesne technologie (telefonia mobilna, internet).

35 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 35 Strategia Konkurowanie w erze informacyjnej wymaga od nas zdolności do budowania przewagi konkurencyjnej. W tym celu strategię naszej firmy oprzemy na wdrożeniu Zrównoważonej Karty Wskaźników Strategicznych. Wymiar Finansowy Co powinniśmy zapewnić naszym udziałowcom by odnieść sukces finansowy Cel StrategicznyMiernikPułap Strategiczny Inicjatywa Wzrost rentowności Wolumen sprzedaży terminali 40 tys. sztukWdrażanie ofert promocyjnych …

36 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 36 Strategia Konkurowanie w erze informacyjnej wymaga od nas zdolności do budowania przewagi konkurencyjnej. W tym celu strategię naszej firmy oprzemy na wdrożeniu Zrównoważonej Karty Wskaźników Strategicznych. Wymiar Relacji z Klientami Jak winniśmy jawić się naszym klientom, byśmy osiągnęli naszą wizję Cel StrategicznyMiernikPułap Strategiczny Inicjatywa Wzrost udziału w rynku Liczba klientów50 tys.Wdrażanie ofert promocyjnych …

37 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 37 Strategia Konkurowanie w erze informacyjnej wymaga od nas zdolności do budowania przewagi konkurencyjnej. W tym celu strategię naszej firmy oprzemy na wdrożeniu Zrównoważonej Karty Wskaźników Strategicznych. Wymiar Wewnętrznych Procesów Operacyjnych W jakich procesach wewnętrznych musimy osiągać znakomitość by zadowolić naszych udziałowców i klientów Cel StrategicznyMiernikPułap Strategiczny Inicjatywa Wyróżnianie się jakością usług Liczba pozytywnych opinii 90%Dostępność konsultantów 24/7/365 …

38 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 38 Strategia Konkurowanie w erze informacyjnej wymaga od nas zdolności do budowania przewagi konkurencyjnej. W tym celu strategię naszej firmy oprzemy na wdrożeniu Zrównoważonej Karty Wskaźników Strategicznych. Wymiar Doskonalenia i Wzrostu Jak musimy utrzymywać zdolność do zmian i ulepszeń, by osiągnąć naszą wizję Cel StrategicznyMiernikPułap Strategiczny Inicjatywa Kreowanie nowych umiejętności pracowników Liczba inicjatyw wewnętrzny ch TBCOcena potrzeb szkoleniowych i organizacja szkoleń …

39 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 39 Forma prawna Zalety Ograniczona odpowiedzialność Zarządzanie wyspecjalizowane Pewne korzyści fiskalne Własność firmy łatwa do przekazania Ciągłość funkcjonowania Łatwiej uzyskać kapitał Samodzielność prawna spółki Wady Reguły funkcjonowania dokładnie ustalone Uciążliwe założenie Konieczność prowadzenia szczegółowych dokumentów Podwójne opodatkowanie zysków W pewnych przypadkach akcjonariusze mogą być pociągani do odpowiedzialności Osobiste gwarancje limitują zakres decyzji Restrykcyjność statutu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

40 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 40 SWOT wysoka jakość usług dobrze określony profil działalności oraz sprecyzowana grupa docelowa zróżnicowana od reszty operatorów oferta dystrybucja własnego contentu skala działalności małe bariery wejścia na rynek negocjacje warunków umowy z MNO malejący wzrost penetracji rynku skala działalności małe bariery wejścia na rynek Czynniki zewnętrzne SZANSE ZAGROŻENIA ograniczone fundusze brak rozpoznawalności marki firmy Czynniki wewnętrzne MOCNE STRONY SŁABE STRONY

41 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 41 Pytania ?


Pobierz ppt "MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google