Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Dane dotyczące grupy ID grupy: Grupa G7 Lokalizacja: Gdańsk Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: Od pomysłu do realizacji Semestr/rok szkolny: Letni 2010-2011

3 OD POMYSŁU DO REALIZACJI W semestrze letnim 2011 zajęliśmy się opracowaniem projektu dotyczącego wcielania własnych idei w życie. Skupiliśmy się głównie na opracowaniu poniższych założeń projektowych: Cele i założenia: poznanie praw rządzących współczesną gospodarką, rozwijanie twórczego i kreatywnego myślenia, poznanie technik autoprezentacji oraz negocjacji, zaznajomienie się ze znaczeniem mowy ciała w życiu codziennym oraz w kontaktach biznesowych, ćwiczenie swojej spostrzegawczości i błyskotliwości.

4 Współczesna gospodarka: Podczas pierwszych zajęć projektowych przypomnieliśmy sobie pojęcie globalna wioska (global village) oraz zapoznaliśmy się z pojęciem globalizacja Globalna wioska – pojęcie jakim określa się współczesny świat, w którym wszyscy wiedzą wszystko o wszystkich. Co to jest globalizacja? Globalizacja to coraz bardziej zaawansowany etap procesu umiędzynarodawiania działalności gospodarczej. Globalizacja wpłynęła na rozwój biznesu w Internecie (tzw. e- gospodarka).

5 Poznaliśmy także techniki autoprezentacji oraz negocjacji. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób zadbać o to, by osoby z którymi się spotykamy miały o nas jak najlepszą opinię, jak nie okazywać zaniepokojenia podczas rozmowy, na której efekcie bardzo nam zależy, jak poznać, że osoba z którą rozmawiamy nie jest z nami szczera, w jaki sposób nie dać się oszukać ani nie stracić podczas negocjowania warunków umów (np. umowy o pracę).

6 AUTOPREZENTACJA Jest to kontrolowanie przez jednostkę sposobu w jaki jest postrzegana przez innych (manipulowanie własnym wyglądem i wywieranym wrażeniem). Aby dobrze się zaprezentować należy: 1. Podawać tylko prawdziwe informacje. 2. Starać się zdobyć zaufanie odbiorcy. 3. Zachować autentyczność i życzliwość. 4. Być pewnym siebie. 5. Być entuzjastycznym, ale opanowanym. 6. Wykazać się wiedzą i doświadczeniem.

7 NEGOCJACJA I JEJ TECHNIKI: O negocjacjach mówimy gdy 2 lub więcej stron mają wspólne, ale też przeciwne interesy i pragną wypracować porozumienie korzystne dla obu stron. Cechy dobrego negocjatora: charyzma uczciwość poczucie humoru zdecydowanie cierpliwość obiektywność

8 MOWA CIAŁA Dowiedzieliśmy się jak ważnym czynnikiem w procesie komunikacji jest mowa ciała. To ona bowiem odpowiada za niemal 60% przekazywanej przez nas informacji.

9 Podczas zajęć projektowych ćwiczyliśmy też naszą spostrzegawczość (zadania sprawdzające bystrość naszego wzroku), umiejętność aktywnego słuchania (rozwiązywanie zadań tylko po wykonaniu notatek ze słuchu) oraz kształciliśmy umiejętność logicznego myślenia i wyciągania odpowiednich wniosków dzięki rozwiązywaniu zadań logicznych. Podczas przedostatnich zajęć projektowych wykorzystaliśmy zdobytą przez nas wiedzę podczas gry negocjacyjnej, którą wzorowaliśmy na projekcie O dwóch takich co negocjacje prowadzili reżyserii Pana Michała Chojnackiego.

10 ZADANIE NA LOGIKĘ Na przystanku w kolejce do autobusu stało sześć pań. Jedna z nich miała piękną torebkę z prawdziwej krokodylowej skóry i na niej srebrny monogram: jedną tylko literę. Była to pierwsza litera jej imienia i jednocześnie iej nazwiska. Jedna z pań w kolejce, pani Abacka, szyje sobie sukienki u tej samej krawcowej, co pani Barbara. Pani Ebacka stała w kolejce miedzy panią Anną a panią Cebacką. Pani Celina i pani Cabacka stały w kolejce najdalej od siebie. Pani Anna pracuje w tym samym biurze, co mąż pani Babackiej. Pani Barbara stała w kolejce pierwsza. Ani pani Czesława, ani pani Danuta nie nazywają się Abacka. Pani Dabacka stała w kolejce między panią Ewą a panią Babacką. Pani Cebacka stała w kolejce obok pani Barbary. Pani Danuta nie stała przedostatnia. Proszę podać imiona, nazwiska i kolejność wszystkich pań, które stały w kolejce do autobusu oraz odpowiedzieć na pytanie: która z nich ma torebkę z prawdziwej krokodylowej skóry? zadanie pobrane ze strony internetowej: http://www.chemmix.artnet.pl/print.php?s1=06&s2=001

11 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google