Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09 TUTORING – CZY METODY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09 TUTORING – CZY METODY."— Zapis prezentacji:

1 SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? TUTORING – CZY METODY TUTORINGU OKSFORDZKIEGO MOGĄ BYĆ ZASTOSOWANE W POLSKIEJ SZKOLE? Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera

2 Czym jest tutoring? Spotkanie Uczeń-Mistrz Praktyka oksfordzka - cotygodniowe spotkania z danego przedmiotu spotkania tygodniowo - na każde spotkanie przygotowany esej/zestaw zadań Cel tutoringu oksfordzkiego - efektywna nauka, zdolność samodzielnego zdobywania wiedzy - poczucie pewności siebie, umiejętność argumentacji SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

3 Unikalne cechy tutoringu w Oksfordzie - wybrani, najlepsi studenci - długa tradycja - przeszkolona kadra - poziom uniwersytecki SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

4 Rodzaje tutoringu Tutoring naukowy Tutoring artystyczny Tutoring rozwojowy SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

5 Potrzeby polskiej szkoły Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) Zajmujemy wśród 16 krajów europejskich, które objęte są porównaniem: 13. miejsce dla pokolenia dzieci i młodzieży; 13. miejsce dla pokolenia dzieci i młodzieży; 13. miejsce dla pokolenia studentów; 13. miejsce dla pokolenia studentów; 14. miejsce dla pokolenia dorosłych; 14. miejsce dla pokolenia dorosłych; 16. miejsce dla pokolenia seniorów. 16. miejsce dla pokolenia seniorów. SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

6 Potrzeby polskiej szkoły Raport o Kapitale Intelektualnym Polski (2008) małe zróżnicowanie oferty edukacyjnej w ramach systemu, szkoły i klasy małe zróżnicowanie oferty edukacyjnej w ramach systemu, szkoły i klasy ograniczone możliwości dopasowania sposobu i programu uczenia do potrzeb i talentów ucznia ograniczone możliwości dopasowania sposobu i programu uczenia do potrzeb i talentów ucznia jeden model szkoły, jeden program dla wszystkich powoduje, że szkoła nie jest dobra dla nikogo jeden model szkoły, jeden program dla wszystkich powoduje, że szkoła nie jest dobra dla nikogo SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

7 Problem przeciętnego ucznia Najlepsi Uczniowie – praca z uczniem utalentowanym Uczniowie sprawiający trudności – zajęcia wyrównawcze Uczeń przeciętny SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

8 Tutoring rozwojowy - określenie indywidualnego planu rozwojowego - wzmocnienie pozytywnych cech - przełożenie nacisku z rozwiązywania problemów na osiągnięcie celów - możliwość wykorzystania narzędzi tutoringu w pracy z uczniem zdolnym, czy problemowym SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

9 Polskie doświadczenie Kolegium Tutorów – Program we wrocławskich gimnazjach Szkoły ETE w Gliwicach i Zespoł Szkół Katolickich w Zabrzu SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?

10 Wnioski dla polskiej szkoły Cel edukacji: - wiedza, umiejętności, charakter Narzędzia tutoringu mają szerokie możliwe zastosowanie - eseje, dyskusja, plan rozwoju, pozytywne wzmocnienie Cel szkoły: - aby każdy uczeń w jak największym stopniu zrealizował swój potencjał Aby to osiągnąć musimy stworzyć przestrzeń, która to umożliwi! SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole?


Pobierz ppt "SZKOŁY ETE im. ALBERTA SCHWEITZERAGFO Tutoring – Czy metody tutoringu oksfordzkiego mogą być zastosowane w polskiej szkole? 18.12.09 TUTORING – CZY METODY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google