Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

(NIE)OCZYWISTE DETERMINANTY Modelowanie handlu zagranicznego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "(NIE)OCZYWISTE DETERMINANTY Modelowanie handlu zagranicznego."— Zapis prezentacji:

1 (NIE)OCZYWISTE DETERMINANTY Modelowanie handlu zagranicznego

2 Mapa drogowa Od kosza na śmieci do jakiejś teorii: – Kanały transmisji dla języka [Melitz] – Sankcje gospodarcze (grawitacja=potencjał) [Caruso] Po co w ogóle zajmować się handlem? – Instytucje biją na głowę wszystko... [Rodrik, Subraminian, Trevi]

3 Rola języka Istotny w równaniach grawitacyjnych ale jakimi kanałami? – Standardowa miara 0-1 – Miary Melitza Open circuit (0-1 jeśli co najmniej 20% wspólny) Direct (określone na [0,1], dodawanie iloczynów zbiorów) Grimes (2002) – prawdopodobieństwo różnych języków

4 Rola języka Ponad 250 języków z więcej niż 1 mln ludzi Sporo małych wspieranych przez rząd języków Języki na świecie: – 15 open-circuit nie ma japońskiego ani rosyjskiego – 29 direct Korelacja między prostą 0-1 a open-circuit tylko 0.81 Korelacja między open-circuit a direct tylko 0.19

5 Rola języka Wyniki: – Miara F&R – Miary Melitza Obie miary istotne OSOBNO (czyli oba kanały) Angielski nie lepszy niż inne europejskie Europejskie lepsze niż inne światowe Zróżnicowanie i wiedza w domu zwiększają otwartość

6 Rola polityki zagranicznej Koncepcja Albertoa Alesina, Enrico Spolaore oraz Romain Wacziarg Economic Integration and Political Disintegration – Co to znaczy dla decyzji polityki zagranicznej? – Jaki to ma wpływ na obroty handlowe? Caruso (2003) – USA versus 49 innych krajów – G7 versus te same 49 innych krajów Równanie panelowe jako miara potencjału

7 Rola polityki zagranicznej

8

9 Globalizacja jaką byśmy polubili? Tzw. głębokie determinanty bogactwa: – geografia, – integracja (wymiana handlowa) – Instytucje Jeśli instytucje jakikolwiek wpływ, to Washington Consensus, ale on nie działa

10 Augmented Washington Consensus the previous 10 items, plus: 1. Fiscal discipline 2. Reorientation of public expenditures 3. Tax reform 4. Financial liberalization 5. Unified and competitive exchange rates 6. Trade liberalization 7. Openness to DFI 8. Privatization 9. Deregulation 10.Secure Property Rights 11. Corporate governance 12. Anti-corruption 13. Flexible labor markets 14. WTO agreements 15. Financial codes and standards 16. Prudent capital-account opening 17. Non-intermediate exchange rate regimes 18. Independent central banks/inflation targeting 19. Social safety nets 20. Targeted poverty reduction Original Washington Consensus Ugoda waszyngtońska

11 Wyniki ugody waszyngtońskiej

12 ROZWIĄZANIE PROBLEM Niska produktywność rolnictwa Liberalizacja cen Prywatne bodźce Prywatyzacja ziemi Przychody budżetowe Reforma podatkowa Płace w przemyśle Korporatyzacja MonopolizacjaLiberalizacja handlu Bezrobocie Bezpieczeństwo socjalne Restrukturyzacja przemysłuReforma sektora finansów... Logika ugody waszyngtońskiej

13

14 Zagadnienie teoretyczneEmpiryczna miaraInstrument GeografiaOdległość od równika, średnia temperatura, etc. -- Integracjatrade/GDP ratiowartości dopasowane równania grawitacyjnego (Frankel and Romer, 1999) InstytucjeBadania ankietowe przedsiębiorców (property rights, rule of law, etc.) umieralność pierwszych osadników (Acemoglu, Johnson and Robinson, 2001) Model empiryczny

15 log y i = µ + α INS i + β INT i + γ GEO i + ε i (1) INS i = f + l INT i + ψ GEO i + v INSi (2) INT i = j + q INS i + ω GEO i + v INTi (3) Model ekonometryczny

16 Umieralność osadników...

17

18 Głębokie determinanty

19

20

21

22 Prawdziwa otwartość, otwartość i dochód

23 Głębokie determinanty

24

25

26 Jaki wpływ na składowe PKB?

27 Rozkład poziomów dochodu dla krajów kolonizowanych i nie

28 Literatura Jacques Melitz, Language and Foreign Trade Raul Caruso, The Impact of International Economic Sanctions on Trade. An empirical Analysis Dany Rodrik, Arvind Subramanian and Francesco Trebbi, Institutions Rule: The Primacy of Institutions over Geography and Integration in Economic Development


Pobierz ppt "(NIE)OCZYWISTE DETERMINANTY Modelowanie handlu zagranicznego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google