Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konstrukcja postaci i jej rozwój / fabuła Łukasz Zieliński.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konstrukcja postaci i jej rozwój / fabuła Łukasz Zieliński."— Zapis prezentacji:

1 Konstrukcja postaci i jej rozwój / fabuła Łukasz Zieliński

2 Plan prezentacji 1.Wstęp. 2.Wytyczne którymi można się kierować podczas tworzenia fabuły i rozwoju postaci. 1.Big, simple idea 2.Simple way to tell the story… 3. …judge the material before the animation started … 3.Fabuła w RPG i rozwój postaci.

3 Wstęp Fabuła – układ zdarzeń w świecie przedstawionym utworów epickich, dramaturgicznych, a także filmów i gier. Brak ściśle określonych regół tworzenia fabuły. Istnieją pewne wskaznia wyczne którymi można się kierować.

4 Big, simple idea Prosty pomysł, w dwóch zdaniach, który powinien wytyczyć kierunek całej akcji i określić cel do którego dąży główny bochater. Główna idea całej akcji. Trudno jest znaleźć taką idee, aczkolwiek bez niej nie warto startować.

5 Odzyskanie rybki

6 Wydostanie się z magicznej bariery.

7 Zdobycie władzy i pieniędzy.

8 Pokonanie wszystkich wrogów

9 Wydostanie się z wyspy.

10 Simple way to tell the story… Po wytyczeniu głównej idei staramy się opowiedzieć całą historię w parenastu paragrafach. Tworcy gier przeważnie dzielą fabułe na akty, rozdziały z których każdy jest pewną odrębną opowieścią.

11 Simple way to tell the story… cd. Zarys fabuły filmów Walta Disneya przeważnie dzieli się na 14 paragrafów, z których około powstało przed rozpoczęciem prac nad producją, a reszta w trakcie jej trwania.

12 siedmiu-krasnoludkow-1937-dubbing-pl.html siedmiu-krasnoludkow-1937-dubbing-pl.html (2.24)

13 Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków 1.Wstęp:Królowa i lustro; Śnieżka na dziedzincu; Przybcie księcia; 2.Królowa wynajmuje morderce;Śnieżka i myśliwy. 3.Ucieczka przez las;Spotkanie ze zwierzętami;Zabierają ją do domku krasnoludków i pomagają posprzątać dom.

14 Gothic Rozdział I: Witamy w Kolonii Rozdział II: Gniazdo pełzaczy Rozdział III: Starożytna magia IV: Xardas Rozdział V: "Strażnicy portalu Rozdział VI: "Leże Śniącego

15 ASSASSIN'S CREED 2 Podzielony na 14 sekwencji i na 11 lokacji: –FLORENCJA –WILLA AUDITORE –FORLI –TOSKANIA –APENINY –WENECJA - SAN POLO –WENECJA - SAN MARCO –WENECJA – DORSUDURO –WENECJA – CASTELLO

16 …judge the material before the animation started … 1.Unikać scen,akcji, które są kontynuacją innych zdarzeń. Niezbędne sceny urozmaicić poprzez np. zwrócenie uwagi widza na jedną z postaci pobocznych. (min 22:40) W odniesieniu do gier należy unikać zmuszania gracza do powtarzania tych samych czyności, zadań w nieskońconość. Aczkolwiek w wielu wypadkach wystarczy bardzo drobna zmiana by gracz powatrzał jedną czynność w nieskonczoność i się nie nudził. Rozwój postaci. (Mount and Blade końcowy etap gry)

17

18 Avoid scenes… to explain. 2.Unikanie scen,zdarzeń, których jedynym celem jest opowiedzenie fabuły. Rozwiązaniem jest urozmaicenie takich scen, bądź zastąpienie ich narratorem. (min 5:20) W grach aby uniknąć zbędnych dialogów tworzy się intro, cutsceny, upraszcza interakcje między postaciami i dialogi. (Heroes of might and magic 3) Innym rozwiązniem jest wprowadzenie dobrej narracji głosowej i urozmaicenie rozmów między postaciami, aczkolwiek takie rozwiąznie jest kosztowne.(Gothic I-II)

19 Make sure the situation is really intersting. 3.Upewnij się że pomysł na daną sytuacje jest ciekawy, a forma przedstawienia atrakcjna dla widza. (https://www.youtube.com/watch?v=FMbnQ AWQrvg )https://www.youtube.com/watch?v=FMbnQ AWQrvg Pomysł i forma przekazu muszą wzajemnie współgrać i się uzupełniać.

20 Can the story point be done in caricature? Tworząc fabułe pamientaj aby świat był przedstawiony w twojej opowieści z przymrurzeniem oka. Tworząc w ten sposób opowieść staje się bardziej wiarygodna, ale nie realna. Istotnym elementem w grach jest poczucie humoru.

21 Character to come to life. Znajdź to co jest zabawne, pozytywne w twojej postaci i sytuacji, i pokaż to. Nie przeciążaj postaci nadmiernie rozbudowaną fabułą i nie pokazj jej nadmiernego smutku. (min 8:20 – 11:00) Bohaterowie w grach, przeważnie są bez uczuć wyłączac cutsceny,intro. A trudne decyzje postaci podejmuje gracz, ewentualne dylematy życiowe.

22 Look the places to show character. Dostosuj otoczenie swojej postaci tak aby pokazać jak najwięcej z jej osobowości i z ciekawej perspektywy. (7.20, 13.40) https://www.youtube.com/watch?v=XNGMR G3AhC4https://www.youtube.com/watch?v=XNGMR G3AhC4

23 Gry fabularne Gra fabularna (RPG) – gra, w której gracze wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.

24 Rozwój postaci Gracze mogą wybierać, w jaki sposób chcą zwiększyć efektywność swojej postaci (lub drużyny), poprzez rozwój współczynników, umiejętności, specjalnych zdolności i ekwipunku. Gracz otrzymuje te ulepszenia w zamian za stawianie czoła wyzwaniom i osiąganie stawianych mu celów. Warunki, jakie gracz musi spełnić, są różne: niektóre gry skupiają się na pokonywaniu przeciwników, podczas gdy inne kładą nacisk na wykonywanie zadań. W wielu grach gracze mogą nazwać i tworzyć swoje postacie. W takim wypadku gracz ma zwykle możliwość wyboru rasy oraz klasy swoich postaci, które decydują o ich możliwym treningu w różnych zdolnościach

25 Gothic

26 Dead Island

27 Assassin's Creed DR4Yhttp://www.youtube.com/watch?v=QEAARhJ DR4Y

28 Źródła: Disney Animation-The Illusion of Life ch_wideohttp://www.gry.gildia.pl/artykuly/fabula_w_gra ch_wideo pojecie.asp?ID=213http://www.gry-online.pl/slownik-gracza- pojecie.asp?ID=213 pisarski.pl/forum/temat/1375/fabula-i- konstrukcja-j-s-bell-notatkihttp://www.portal- pisarski.pl/forum/temat/1375/fabula-i- konstrukcja-j-s-bell-notatki

29 Dziękuje za uwagę.


Pobierz ppt "Konstrukcja postaci i jej rozwój / fabuła Łukasz Zieliński."

Podobne prezentacje


Reklamy Google