Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rozmowa Kwalifikacyjna. Początek Na początku jeden z nauczycieli prowadzi cię do pustej klasy, gdzie losujesz zestaw pytań. Znajdziesz tam kartkę z tematem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rozmowa Kwalifikacyjna. Początek Na początku jeden z nauczycieli prowadzi cię do pustej klasy, gdzie losujesz zestaw pytań. Znajdziesz tam kartkę z tematem."— Zapis prezentacji:

1 Rozmowa Kwalifikacyjna

2 Początek Na początku jeden z nauczycieli prowadzi cię do pustej klasy, gdzie losujesz zestaw pytań. Znajdziesz tam kartkę z tematem i z paroma zdaniami matematycznymi. Masz ile chcesz czasu, żeby przestudiować wyżej wymienione kartki. Po jakiś 15 minutach odwiedzi Cię nauczyciel, by sprawdzić czy jesteś gotowy, jeśli nie jesteś - możesz nadal zostać w klasie. Nie wstydź się poprosić o więcej czasu! Kiedy uznasz, że już wiesz co powiedzieć nauczyciel zaprowadzi cię do innej klasy z trzema innymi nauczycielami, tam tak naprawdę rozpocznie się rozmowa kwalifikacyjna.

3 Część polonistyczna Kluczowym punktem przyjęcia do naszej szkoły jest wynik bardzo ważnej rozmowy kwalifikacyjnej. Brzmi to bardzo poważnie, ale w rzeczywistości nie jest to trudne. Za całą rozmowę możesz zdobyć 25 punktów. Rozmowa kwalifikacyjna składa się z trzech części: Krótkiego sprawdzenia przez rozmowę waszych umiejętności z języka polskiego. Przykładowe tematy: Magiczny świat filmu - Twoje filmowe fascynacje Młody ekolog apeluje - Twoje wystąpienie na szkolnym sejmiku ekologicznym A Ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź... - pisał poeta Konstanty Ildefons Gałczyński. Opowiedz o swoim szczęśliwym miejscu, w którym lubisz przebywać. Gazety współczesne tworzą ponury obraz świata - katastrofy, zbrodnie, nieszczęścia. Zaprojektuj jedną stronę gazety z dobrymi wiadomościami. Możesz nadać też tytuł swojej gazecie. Czy książka przegra z komputerem - rozważ mocne i słabe strony obu rzeczy.

4 Część matematyczna. Przykładowe zadania z matematyki wyglądają następująco: _____________________________________________________ Znajdź liczbę przeciwną do x, jeśli x = 0,25 [2+(-6):1,2)]. x = 0,25 [2+(-6):1,2)] = 0,25 [2+(-5)] = 0,25 * (-3) = -0,75 Liczba przecina do x to 0,75.

5 Cześć matematyczna CD W ciągu trzech dni kolarze przejechali 600 km. Pierwszego dnia przejechali 40% całej trasy, drugiego dnia 0,75 pozostałej trasy. Trzeciego dnia dojechali do mety. Ile kilometrów przejechali każdego dnia? __________________________________________________ 600 km. – trasa przejechana w 3 dni. 40% * 600 – trasa przejechana 1 dnia. (40% * 600) * 0,75 – trasa przejechana 2 dnia. 600 – {(40% * 600 ) + [(40% * 600) * 0,75] - trasa przejechana 3 dnia 40% * 600 = 40 * 600 / 100=240 km (40% * 600) * 0,75 = 240 * 0,75 = 180 km 600 – {(40% * 600 ) + [(40% * 600) * 0,75] = 600 – ( ) = 600 – 420 = 180 km Odp. Pierwszego dnia kolarze przejechali 240 km, drugiego i trzeciego po 180 km.

6 Część matematyczna CD. Oblicz obwód trójkąta ABC, jeśli bok AB ma długość 2,5 cm, długość boku BC jest kwadratem długości boku AB, a bok AC jest o 3,2 cm dłuższy od boku BC. ______________________________________________________________ AB = 2,5 cm BC = (2,5) 2 cm = 6,25 cm AC = 6,25 cm + 3,2 cm = 9,45 cm Ob. = AB + BC + AC Ob. = 2,5 + 6,25 + 9,45 Ob. = 18,2 cm A BC

7 Część matematyczna CD. Dopisz cztery następne liczby. Odpowiedź uzasadnij. _____________________________________________ –1, -1, -4, -8, -13,... –4, 6, 2, 4, 0, 2, -2,... 1;-1;-4;-8;-13;-19;-26;-34;-43;-53 (Odejmuj zawsze o jedn ą liczb ę wi ę cej) 4, 6, 2, 4, 0, 2, -2, -4, -8, -10, -14, -16 (Dodawaj 2, pó ź niej odejmuj 4 i znów 2…)

8 Autoprezentacja W trzeciej części rozmowy możecie zaprezentować siebie. To co was interesuje, czym się zajmujecie w wolnym czasie. Opowiedzcie też o tym jak radzicie sobie w swojej obecnej szkole, i o tym jakie macie plany na przyszłość. Komisja Rekrutacyjna może Ci zadać pytania. Nie denerwuj się! Mów wyraźnie! Jeśli odniosłeś jakiś sukces, masz pomysł na swoją działalność w naszym gimnazjum – koniecznie o tym powiedz.

9 Punktacja Punktacja zależy od ilości kandydatów. Nie dowiesz się od razu jak Ci poszło (chyba, że masz wpływy, typu znajomy w tej szkole, który może spytać się nauczyciela jak Ci poszło :)). Dowiesz się dopiero listownie, lub jeśli przyjedziesz do szkoły i zobaczysz listę przyszłych pierwszych klas (która też nie jest wieszana od razu). My (autorki) miałyśmy po 24,5/25 i 18,5/25 (mało, a dostałam się)! Muszę przyznać, że po prostu się do tego nie przyłożyłam), lecz niestety w naszym roku zrobiono aż 3 klasy pierwsze, więc miałyśmy większe szanse na dostanie się.

10 Egzaminatorzy W skład komisji wchodzi trzech nauczycieli. Zawsze jest to polonista, matematyk i jakiś inny nauczyciel lub pani pedagog. Niestety nie wiadomo, kto będzie Cię egzaminował. Wiadomo, że w składzie komisji egzaminacyjnej będzie znajdował się polonista. W naszej szkole jest trzech polonistów: Pan Lewoń, który ceni oryginalność i kreatywne myślenie. Pani Dyrektor, która zwraca uwagę na poprawność językową i pani Agnieszka, o której nie wiemy zbyt wiele ponieważ nas nie uczy. ;) Będzie tam też pani od matematyki, pani Biedrzycka lub pani Nowacka, nie masz się czym martwić, ponieważ obie są bardzo miłe. Trzecim nauczycielem może być pan od geografii, pani od fizyki lub dowolny inny nauczyciel.

11 The end Życzymy powodzenia! Wykonanie: Magda Suchodolska Weronika Chrzanowska


Pobierz ppt "Rozmowa Kwalifikacyjna. Początek Na początku jeden z nauczycieli prowadzi cię do pustej klasy, gdzie losujesz zestaw pytań. Znajdziesz tam kartkę z tematem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google