Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAPACHY AKADEMIA. Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach Rodziny zapachów i ich kompozycje Portfolio zapachów Oriflame … Wszystko.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAPACHY AKADEMIA. Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach Rodziny zapachów i ich kompozycje Portfolio zapachów Oriflame … Wszystko."— Zapis prezentacji:

1 ZAPACHY AKADEMIA

2 Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach Rodziny zapachów i ich kompozycje Portfolio zapachów Oriflame … Wszystko co warto wiedzieć o zapachach Jak skutecznie sprzedawać zapachy Dobór zapachu do….

3 Sprzedawanie zapachów jest jak sprzedawanie marzeń… naucz się tego i zaproś swoje klientki do świata w którym wszystko jest idealne

4 Twórcy i miejsce gdzie powstają zapachy Oriflame

5

6 Jak powstaje Inspiracje czerpiemy z: aktualnych trendów społecznych sugestii klientów i konsultantów Oriflame wiodących marek perfumeryjnych Następnie: wybieramy projektanta zapachu wybieramy adresatkę zapachu i tworzymy jej historię projektant tworzy zapach projektujemy flakon i opakowanie zapach

7

8 Perfumy % olejków w % alkoholu, Trwałość do 12 h Woda perfumowana EDP % olejków w 90 % alkoholu, Trwałość do 6h Woda toaletowa EDT 5-10 % olejków w 60-85% alkoholu, Trwałość do 4h Woda kolońska 5 % olejków w % alkoholu Trwałość do 1h Rodzaje zapachów

9 Kwiaty Owoce Przyprawy Zioła Drzewa Syntetyczne związki chemiczne Alkohol Co wchodzi w skład wód i perfum

10 Czy wiesz…. 1 kg esencji różanej uzyskuje się z 5 ton płatków. 1 kg esencji ylang-ylang uzyskuje się z 50kg. kwiatów. 1 kg esencji jaśminu hinduskiego uzyskuje się z 2 ton kwiatów. 1 kg absolutu z narcyza uzyskuje się z 3 ton kwiatów.

11 Nuta głowy Lekka, intensywna, Ulania się po 15 minutach Nuta serca Definiuje charakter zapachu Trwa w zależności od rodzaju zapachu do 12 h Nuty bazowe Aromatyczne, intensywne, utrwalają zapach To tło zapachu. Utrwalają nuty serca. Nuty zapachowe

12 Kwiatowe Najbardziej kobiece Rodziny zapachów (kobiety) Cytrusowe Świeże, lekkie, pełne energii Chypre Klasyczne, eleganckie Orientalne Ciepłe, seksualne, zmysłowe

13 Drzewne Męskie, intensywne, Orientalne Zmysłowe, ciepłe Cytrusowe Świeże, lekkie, pełne energii Aromatyczne Klasyczne, eleganckie Rodziny zapachów (mężczyźni)

14 Intensywność zapachu zależy od: Typu skóry Substancje zapachowe lepiej trzymają się skóry tłustej rozpuszczając w powłoce tłuszczowej czyli sebum pokrywającej naskórek Temperatury skóry A co za tym idzie, szybkości z jaką odparowuje z niej woda. Im szybciej woda ucieka tym szybciej ulatniają się nuty najbardziej lotne czyli nuty głowy. Reliefu skóry Wbrew pozorom piękna i gładka skóra gorzej utrzymuje cząsteczki zapachowe. Im bardziej pomarszczona tym zapach trzyma się dłużej. Różnica wynosi nawet do kilku godzin

15 Jak przechowywać perfumy W chłodnym, zacienionym miejscu flakon może stać ok. 2-3 lat. Zmętniałe perfumy należy wyrzucić. Gdy chcemy odstawić perfumy na jakiś czas, wkładamy je do firmowego pudełka i wstawiamy do lodówki najlepiej pod kątem, tak by wypełniły szyjkę butelki. W ten sposób zostaje zatrzymany dostęp powietrza do flakonu.

16 Gdzie nakładać perfumy

17 Kolor flakonu a zapach żółtyczerwonyniebieskizielonyprzezroczysty Obiecuje zapach kwiatowo- owocowy, poprawia nastrój. Kompozycja zawiera akcenty orientalne, zmysłowe Kusi aromatem pełnym łagodności i ukojenia. Niesie ze sobą świeżość, harmonię, naturę Podpowiada zapach czysty, lekki, bezpretensjonalny

18 Dobór zapachu do pory roku wiosnalatojesieńzima Kwiatowe, subtelne, kobiece Lekkie, świeże z morskimi akordami Orientalne, cieple, zmysłowe Intensywne, wyraźne

19 Podział zapachów ze względu na okazję dziennewieczorowe Zapachy dzienne wibrują świeżością. Kuszą, ale subtelnie. Nie narzucają się odbiorcy, nie prowokują. Są połączeniem zmysłowości i profesjonalizmu. Zapach dzienny musi komponować się z pracą którą wykonujesz, podkreślać Twój status społeczny i kompetencje. Pomyśl jaki efekt chcesz osiągnąć z czym się kojarzyć, jakie wrażenie zrobić i.... wybierz czarodzieja atmosfery.....

20 Dobór zapachu do zawodu delikatneśrednio intensywneintensywne Lekkie, gdy pracujesz blisko ludzi jako pielęgniarka, lekarz, trenerka, kosmetyczka Kiedy w pracy musisz mieć autorytet jesteś nauczycielką, prawnikiem, konsultantką kosmetyczną Gdy masz twórczy zawód: jesteś projektantką mody, pracujesz w agencji reklamowej

21 Dobór zapachu do koloru włosów blondynkarudabrunetka Może być słodka i dziewczęca, może kokietować. Dla delikatnych blondynek najlepsze są nuty słodkie, kwiatowe niezbyt intensywne. Najlepsze perfumy to kwiatowe z domieszką egzotycznych owoców i kwiatów. Zapachy ciepłe, orientalne, zmysłowe Szukaj zdecydowanych zapachów z nutami pieprzu, wanilii, paczuli oraz intensywnych akordów kwiatowych ( fiolek, róża, tuberoza)

22 Portfolio produktów

23 Brak potrzeby uwodzenia Zapachy romantyczne Zapachy eleganckieZapachy subtelne Nastawienie na własne odczucia Potrzeba uwodzenia Zapachy Oriflame dla kobiet Potrzeba pokazania własnej osobowości innym Zapachy zmysłowe

24 Brak potrzeby uwodzenia Potrzeba uwodzenia Potrzeba pokazania własnej osobowości innym Nastawienie na własne odczucia Zapachy zmysłoweZapachy pełne energii Zapachy eleganckieZapachy świeże Zapachy Oriflame dla mężczyzn

25 Jak sprzedawać zapachy

26 Poszufladkuj swoich Klientów zbieraczmarkowytradycyjnycenowyokazjonalny Rozpoznać go można po tym, że śledzi modę, zwraca uwagę na nowe reklamy, lubi testować i wąchać. Takiemu klientowi zaproponujemy przede wszystkim nowości i krótkie edycje Rozpoznamy go po tym, że zamiast nazwy wody będzie cytować markę. Np gdy zapytamy go czego używa, odpowie nam nie Coco Mademoiselle tylko – Chanel Pochwal się kto tworzy nasze zapachy oraz gdzie powstają Wierny i odporny na zmiany. Lubi bezpieczeństwo oraz trwałe walory. Nowości go nie interesują, a innowacja i zmiany płoszą. Chce sprawić sobie przyjemność jak najtańszym kosztem. Będzie nas pytać najpierw o specjalne oferty. Informujmy go zawsze o kolejnych promocjach lub okazjach zakupu wód jak np.: woda i dezodorant w cenie wody lub krem do ciała gratis Kupuje wody przy okazji świąt, urodzin, rocznic. Wybiera piękne flakony. Czuje się zagubiony i onieśmielony. Najbardziej liczy na naszą pomoc i przewodnictwo w zakupie. Lubi miniaturki, które chętnie testuje

27 nadawaj więcej prestiżu produktom, które sprzedajesz

28 Co buduje prestiż ? Słownictwo jakiego używasz: Butelka tylko flakon Woda toaletowa / perfumowana nie perfuma Zamiast papierek używajmy słowa blotters

29 Nie mów o czymś co możesz pokazać czyli… próbki, testery

30 Przed wejściem do klientki rozpyl zapach na sobie i przed sobą, niech podziwia Cię już od progu własnego domu. To buduje autorytet i ułatwia sprzedaż W Twojej torebce nie może zabraknąć: Twojego ulubionego zapachu – Klientka może zechcieć dowiedzieć się czym tak pięknie pachniesz Jego 2-3 próbek do pozostawienia Klientce – jak zapragnie przetestować ten zapach później Perfumuj kartki katalogu, niech przyciągają jak magnes… Nie zapomnij zadzwonić do niej i poinformować ją o promocjach, ofertach specjalnych lub wyprzedażach. Przygotuj się do spotkania z Klientem i…

31 Pokaż Klientowi nie tylko zapach ale i jego przyjaciół

32 Jak polecać zapachy Klientom Krok 1: Zapytaj o ulubione zapachy Zapytaj o jak często zmienia zapach Zapytaj na jaką okazję poszukuje perfum Krok 2 Zaproponuj 3 zapachy z odpowiedniej grupy Zaprezentuj zapachy na testerze Zaproponuj zapachy na dzień, na wieczór, okazje specjalne Zaproponuj produkty dodatkowe (dezodorant, krem do ciała, żel) Krok 3 Pozostaw próbkę najnowszego zapachu

33 Pytania i odpowiedzi


Pobierz ppt "ZAPACHY AKADEMIA. Agenda szkolenia Twórcy zapachów Oriflame Jak powstaje zapach Rodziny zapachów i ich kompozycje Portfolio zapachów Oriflame … Wszystko."

Podobne prezentacje


Reklamy Google