Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarina Leszczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH.
Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r.
2
Executive Summary Problem: Metoda: Wyniki: Źródło danych:
Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Metoda: Użycie programów MS Excel oraz WEKA, analiza zależności pomiędzy zmiennymi, generowanie drzew J48, badanie dominacji stochastycznej, analiza ekonomiczna i behawioralna. Wyniki: Przedstawienie czterech modeli opisujących zachowanie studentów wraz modelem zoptymalizowanym w kontekście „korzyści i kosztów” dla przedmiotów podstawowych. Znalezienie „idealnego modelu” wspierającego. Rola standaryzacji egzaminów. Źródło danych: Zbiór danych został przygotowany przez Centrum Informatyczne SGH na podstawie danych z Wirtualnego Dziekanatu.
3
Rozdziały pracy licencjackiej
Wstęp. Wprowadzenie do pracy (4). Wstęp do modelowania (3). Analiza wybranych modeli ekonometrycznych (6). Analiza wyborów grup studenckich (podejście biznesowe; 3). Analiza ekonomiczna zaprezentowanych modeli. Zakończenie.
4
Dobór zmiennych, sposób wyborów:
Ekonomia: Koszty i korzyści, Rzadkość – kryteria, Racjonalność, Rola modeli ekonomicznych, behawioralnych, Preferencje, Niepewność, Doskonała konkurencja. Teoria – jak studenci „otrzymują” wykładowców. Doświadczenie, Ograniczenie: Uczelnia, Sposób archiwizacji danych.
5
Zmienne decyzyjne Pierwotne: Wtórne: „Dodatkowe” – Standaryzacja.
ID Prowadzącego, Tryb, Semestr akademicki, Liczebność, Średnia, Sygnatura, ID Studenta, Semestr programowy, Preferencja, Średnia semestralna, ocena w terminie i, Kierunek, Studia. Wtórne: Nazwa przedmiotu, ECTS, Suma ocen, Dwóje, Dubel, Warunek (wraz z podsumowaniem dla wykładowców), Średnia u wykładowcy, Wskaźnik, Klasyfikator. „Dodatkowe” – Standaryzacja.
6
Wybrane zależności Wykres. Liczba studentów według średniej, która otrzymała wykładowcę z pierwszej preferencji. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010
7
Zaproponowane modele Model stypendysty, Model rekrutacji,
Model kierunkowy, Model strachu, Model „zoptymalizowany”.
8
Optymalizacja Metody: Optymalizacja: Dominacja stochastyczna I rzędu,
Porównywanie liczby „1” (preferencje). Optymalizacja: Przedmioty sporne: Historia gospodarcza, Makroekonomia I, Makroekonomia II, Podstawy prawa, Podstawy rachunkowości, Polityka społeczna. Brak jednoznacznego dopasowania modelu: Geografia ekonomiczna, Podstawy zarządzania, Socjologia. Przedmioty jednoznacznie dopasowane: pozostałe.
9
Brak potrzeby dopasowania modelu
Wynik Tabela. Dopasowanie modelu do przedmiotu. Przedmiot Model Ekonometria Strachu MSG Geografia ekonomiczna Stypendialny Nauka o państwie Historia gospodarcza Polityka gospodarcza Rekrutacji Integracja europejska Podstawy finansów Logika Podstawy marketingu Logika Matematyczna Podstawy prawa Makroekonomia I Podstawy rachunkowości Makroekonomia II Podstawy zarządzania Kierunkowy Matematyka I Polityka społeczna Matematyka II Brak potrzeby dopasowania modelu Socjologia Mikroekonomia I Statystyka Mikroekonomia II WdIG Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.
10
Model decyzyjny – drzewo J48
Wykres. Model wspierający decyzję studenta. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.
11
Analiza behawioralna i ekonomiczna
Stypendysta, Tchórz, Magister. Analiza ekonomiczna: Korzyści i koszty, Racjonalność, Podejście do ryzyka.
12
Podsumowanie Czynniki wpływające na wybór wykładowcy,
Model zoptymalizowany, Model decyzyjny, Podejście ekonomiczne i behawioralne. Rola standaryzacji egzaminów: „Dobry egzamin” – porównywalność, podwyższenie poziomu, „Zły egzamin” – negatywna selekcja. Wniosek pośredni – Statystyka.
13
Bibliografia: Robert H. Frank, Mikroekonomia jakiej jeszcze nie było, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Informator studiów na rok akademicki 2008/2009 ( z dn ). 3. Regulamin studiów na SGH ( z dn ). 4. Regulamin ustalania wysokości, przyznawania i wypłacanie świadczeń pomocy materialnej ( z dn ). 5. Zasady przyjęć na studia na SGH na rok akademicki 2010/2011( z dn ). 6. z dn 7. z dn 8. z dn (wykorzystanie makra użytego na przedmiocie Symulacje w Arkuszu Kalkulacyjnym). 9. z dn (prezentacja dotycząca oferty stypendialnej z ).
14
Dziękuję za uwagę. Kontakt:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.