Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r."— Zapis prezentacji:

1 Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH.
Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r.

2 Executive Summary Problem: Metoda: Wyniki: Źródło danych:
Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Metoda: Użycie programów MS Excel oraz WEKA, analiza zależności pomiędzy zmiennymi, generowanie drzew J48, badanie dominacji stochastycznej, analiza ekonomiczna i behawioralna. Wyniki: Przedstawienie czterech modeli opisujących zachowanie studentów wraz modelem zoptymalizowanym w kontekście „korzyści i kosztów” dla przedmiotów podstawowych. Znalezienie „idealnego modelu” wspierającego. Rola standaryzacji egzaminów. Źródło danych: Zbiór danych został przygotowany przez Centrum Informatyczne SGH na podstawie danych z Wirtualnego Dziekanatu.

3 Rozdziały pracy licencjackiej
Wstęp. Wprowadzenie do pracy (4). Wstęp do modelowania (3). Analiza wybranych modeli ekonometrycznych (6). Analiza wyborów grup studenckich (podejście biznesowe; 3). Analiza ekonomiczna zaprezentowanych modeli. Zakończenie.

4 Dobór zmiennych, sposób wyborów:
Ekonomia: Koszty i korzyści, Rzadkość – kryteria, Racjonalność, Rola modeli ekonomicznych, behawioralnych, Preferencje, Niepewność, Doskonała konkurencja. Teoria – jak studenci „otrzymują” wykładowców. Doświadczenie, Ograniczenie: Uczelnia, Sposób archiwizacji danych.

5 Zmienne decyzyjne Pierwotne: Wtórne: „Dodatkowe” – Standaryzacja.
ID Prowadzącego, Tryb, Semestr akademicki, Liczebność, Średnia, Sygnatura, ID Studenta, Semestr programowy, Preferencja, Średnia semestralna, ocena w terminie i, Kierunek, Studia. Wtórne: Nazwa przedmiotu, ECTS, Suma ocen, Dwóje, Dubel, Warunek (wraz z podsumowaniem dla wykładowców), Średnia u wykładowcy, Wskaźnik, Klasyfikator. „Dodatkowe” – Standaryzacja.

6 Wybrane zależności Wykres. Liczba studentów według średniej, która otrzymała wykładowcę z pierwszej preferencji. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010

7 Zaproponowane modele Model stypendysty, Model rekrutacji,
Model kierunkowy, Model strachu, Model „zoptymalizowany”.

8 Optymalizacja Metody: Optymalizacja: Dominacja stochastyczna I rzędu,
Porównywanie liczby „1” (preferencje). Optymalizacja: Przedmioty sporne: Historia gospodarcza, Makroekonomia I, Makroekonomia II, Podstawy prawa, Podstawy rachunkowości, Polityka społeczna. Brak jednoznacznego dopasowania modelu: Geografia ekonomiczna, Podstawy zarządzania, Socjologia. Przedmioty jednoznacznie dopasowane: pozostałe.

9 Brak potrzeby dopasowania modelu
Wynik Tabela. Dopasowanie modelu do przedmiotu. Przedmiot Model Ekonometria Strachu MSG Geografia ekonomiczna Stypendialny Nauka o państwie Historia gospodarcza Polityka gospodarcza Rekrutacji Integracja europejska Podstawy finansów Logika Podstawy marketingu Logika Matematyczna Podstawy prawa Makroekonomia I Podstawy rachunkowości Makroekonomia II Podstawy zarządzania Kierunkowy Matematyka I Polityka społeczna Matematyka II Brak potrzeby dopasowania modelu Socjologia Mikroekonomia I Statystyka Mikroekonomia II WdIG Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.

10 Model decyzyjny – drzewo J48
Wykres. Model wspierający decyzję studenta. Źródło: J. Ziółkowski, Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH, Warszawa 2010.

11 Analiza behawioralna i ekonomiczna
Stypendysta, Tchórz, Magister. Analiza ekonomiczna: Korzyści i koszty, Racjonalność, Podejście do ryzyka.

12 Podsumowanie Czynniki wpływające na wybór wykładowcy,
Model zoptymalizowany, Model decyzyjny, Podejście ekonomiczne i behawioralne. Rola standaryzacji egzaminów: „Dobry egzamin” – porównywalność, podwyższenie poziomu, „Zły egzamin” – negatywna selekcja. Wniosek pośredni – Statystyka.

13 Bibliografia: Robert H. Frank, Mikroekonomia jakiej jeszcze nie było, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007. Informator studiów na rok akademicki 2008/2009 (https://dziekanat.sgh.waw.pl/infod2008.pdf z dn ). 3. Regulamin studiów na SGH (http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/stacjonarne/sl/regulaminy/Uchwala%20nr%20346%20z%20dnia%2023%20kwietnia%202008%20r.zal.pdf z dn ). 4. Regulamin ustalania wysokości, przyznawania i wypłacanie świadczeń pomocy materialnej (http://esgieha.pl/index.php?kind=samorzad&type=regulaminy&PHPSESSID=5d1ee4b8b43ae804f12b3322f7f141d2 z dn ). 5. Zasady przyjęć na studia na SGH na rok akademicki 2010/2011(http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/rekrutacja/tekst_jednolity%20_asady_przyjec_2010_2011_z_dnia_28_01_2010_r-TEKST%20JEDNOLITY_ pdf z dn ). 6. z dn 7. z dn 8. z dn (wykorzystanie makra użytego na przedmiocie Symulacje w Arkuszu Kalkulacyjnym). 9. z dn (prezentacja dotycząca oferty stypendialnej z ).

14 Dziękuję za uwagę. Kontakt:


Pobierz ppt "Analiza wyborów wykładowców z przedmiotów podstawowych przez studentów SGH. Jakub W. Ziółkowski, 44047 Warszawa, 4. stycznia 2011 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google