Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowy kształt społeczności on-line Przykład fanów szwedzkiej muzyki niezależnej Opracowała Weronika Grochowicz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowy kształt społeczności on-line Przykład fanów szwedzkiej muzyki niezależnej Opracowała Weronika Grochowicz."— Zapis prezentacji:

1 Nowy kształt społeczności on-line Przykład fanów szwedzkiej muzyki niezależnej Opracowała Weronika Grochowicz

2 Wprowadzenie Praca oparta na 2 latach badań Rozrost sieci 2.0 – większe znaczenie jednostek Forma nowych grup – pomiędzy grupami online a egocentrycznymi sieciami Nowa forma stawia rozmaite problemy przed: –Członkami –Producentami –Analitykami

3 Fandom

4 FANDOM - ludzie aktywnie uczestniczący w fanklubach, konwentach lub w internetowych dyskusjach Generowanie zbiorowej inteligencji i działanie Rozpoznawalność i osobiste relacje Zbiorowy etos, ale dopuszczalna różnica zdań W latach 90 aktywność fanów przenosi się do Internetu (fani są tam od samego początku do teraz)…

5 … co daje nowe możliwości Fora internetowe – możliwość dyskusji pokoleń Budowa pierwszych stron www Tworzenie kultury konwergencji Realny wpływ na zjawiska dookoła których się organizują Budowanie tożsamości dzięki interfejsowi Przykład zespołu R.E.M.

6 Internetowa radiostacja oraz system muzycznych rekomendacji Aplikacja zainstalowana na komputerze użytkownika Najstarszy i największy serwis tego typu Stwarza wiele możliwości komunikowania się –Blogi –Własny profil z playlistą –Skrzynka kontaktowa –Grupy dyskusyjne –Własne radio

7 Blogi mp3 Autorskie i autoryzowane Ocieranie się o piractwo Utwór + opis lub krótka analiza Społecznie ważne dla muzyki niezależnej – prośby żeby o nich pisać: bands seem generally thrilled to get the attention Mało komentarzy, ale zlinkowana platforma

8 Szwedzka muzyka popularna Jeden z największych eksporterów Spadek sprzedaży => Internet

9 Trochę historii 1840 amerykańska opera - Jenny Lind Lata 70 to czasy ABBY Bardziej współcześnie Roxette i The Cardigans Od 2000 roku rozrost muzyki niezależnej

10 Dlaczego jest tak popularna? Infrastruktura studiów nagraniowych Edukacja szkolna kazirodczy rynek język

11 Szwedzka scena niezależna Muzyka indie – czym jest? Realizowana przez małe wytwórnie płytowe Trasy koncertowe w kraju i za granicą (małe wypady) Promowanie – witryny wytwórni, MySpace, Last.fm, blogi mp3, własne strony www Rozprowadzanie

12 Wspólnota fanów szwedzkiej muzyki niezależnej

13 Problem ze sporządzeniem mapy i wyznaczeniem granicy Ogromna rola Internetu – koniec granic Różne gusta, ale główny rdzeń to pop i rock Czerpanie korzyści zobowiązuje Brak jednego miejsca spotkań – duże zróżnicowanie na podgatunki Miejscem zatrzymania są strony wytwórni, zespołu, sklepu, brak jednak komunikacji

14 Parasol Records Amerykańska wytwórnia z Illinois Jednoczesna sprzedaż i produkcja Szwedzki ekspert poleca najlepszą skandynawska muzykę i dostarcza demo wybranych piosenek Brak możliwości kontaktu

15 SwedesPlease/ Absolute Noise pisany przez Amerykankę/nina nowe piosenki prawie każdego dnia archiwum od stycznia 2005 ok. 700 gości dziennie kilkaset ma prenumeratę komentarze francuski blog prowadzony po francusku i angielsku uaktualnia szwedzkie piosenki i video od 2006, podobno jeden z trzech najlepszych audioblogów francuskich

16 Hello! Surprise! W języku angielskim Przewodnik po szwedzkiej muzyce niezależnej Lista ponad 500 zespołów i 47 wydawnictw 200-300 osób dziennie Oferuje mp3 Książka gości ale….

17 IAT – Its a trap Skandynawskie pismo muzyczne Stworzone w 2002 roku przez Avi Roig Aktualizacje 6 dni w tygodniu (mp3, newsy) 2-3 tys. osób dziennie 57% wraca ponownie Recenzje na ochotnika

18 IAT – Its a trap Mała wytwórnia płytowa Od 2006 platforma społecznego zaangażowania – rejestracja i profil, komentarze, wiadomości, dyskusje Budowanie swojej pozycji poprzez profile na portalach społecznościowych Rozbudowana działalność na Last.fm

19 Różne ścieżki zaangażowania Czytanie bez rejestracji Aby zostać zauważonym – post lub dołączenie do grupy Angaż na poziomie lokalnym Profile na YouTube Programy typu P2P

20 Portale społecznościowe i nowe wspólnoty Ułatwiają kontakt i nawiązywanie relacji Fani łączą się w sieci poprzez tworzenie grup Chaos i niezorganizowanie zderzanie się i lokalność

21 Wnioski i Podsumowanie

22 Nowe wspólnoty = nowe problemy Metodologiczne –ograniczyć i wyznaczyć przedmiot badania –sposób badania (przykład pub crawl) Praktyczne –dla osób które są połączone –dla osób które chcą być połączone Teoretyczne

23 Podsumowanie Złożony system wspólnot Zmiana przemysłu muzycznego Wcześniejsze formy wspólnot nie zniknęły Większa specjalizacja portali Większa wybiórczość i zróżnicowanie fanów Barry Wellman – sieciowy indywidualizm sieciowy kolektywizm

24 Pytania? Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Nowy kształt społeczności on-line Przykład fanów szwedzkiej muzyki niezależnej Opracowała Weronika Grochowicz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google