Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POCH – Współpraca z nauką i jej miejsce w strategii firmy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POCH – Współpraca z nauką i jej miejsce w strategii firmy."— Zapis prezentacji:

1 POCH – Współpraca z nauką i jej miejsce w strategii firmy

2 Kim jesteśmy Jesteśmy znaczącą firmą w polskim przemyśle chemii specjalizowanej, z ponad 50-letnią tradycją i doświadczeniem. Pokrywamy znaczną część zapotrzebowania krajowego rynku na odczynniki chemiczne. Prowadzimy działalność handlową i wytwarzamy produkty chemii specjalizowanej. Świadczymy usługi specjalistyczne dla odbiorców na rynku krajowym. Nasze największe atuty to orientacja na potrzeby Klienta, kompetentna, wysokokwalifikowana załoga, doświadczenie i elastyczność w działaniu.

3 Czym się zajmujemy Surowce farmaceutyczne Fine chemicals Przemysłowe chemikalia specjalistyczne Chemikalia techniczne Odczynniki laboratoryjne Rozpuszczalniki do chromatografii i spektroskopii Wzorce i materiały odniesienia Kwasy ultraczyste Odważki analityczne Paski wskaźnikowe Materiały filtracyjne Szkło laboratoryjne Sprzęt laboratoryjny Usługi laboratoryjne

4 Co produkujemy Oddział PZ Związki metali szlachetnych Związki srebra Związki selenu Oddział PC Surowce farmaceutyczne Związki nieorganiczne Związki organiczne Rozpuszczalniki Wskaźniki Oddział PS Gotowe formy użytkowe dla laboratoriów

5 Nasza infrastruktura Oddział konfekcjonowania Pakownia farmaceutyczna Kontrola jakości Stacja odmineralizowania wody Własna kotłownia ekologiczna

6 Logistyka Magazyny o powierzchni m 2, przystosowane do przechowywania substancji chemicznych różnego rodzaju Specjalistyczny transport samochodowy przystosowany do przewożenia produktów chemicznych Własna sieć dystrybucji

7 Dystrybucja Gdańsk Szczecin Olsztyn Bydgoszcz PoznańWarszawa Łódź Wrocław Opole Gliwice Katowice Kraków Bielsko-Biała Rzeszów Lublin Nasze Centra oferują: magazynowanie dostawy obsługę Klienta Dla: produktów POCH produktów innych producentów

8 Kierunki eksportu Austria Belgia Białoruś Czechy Egipt Hiszpania Litwa Łotwa Niemcy Serbia i Czarnogóra Słowacja Słowenia Szwajcaria Tajlandia Ukraina Wielka Brytania Włochy Inne

9 Dział Produktów Laboratoryjnych Odczynniki laboratoryjne Rozpuszczalniki do chromatografii i spektroskopii Wzorce i materiały odniesienia Kwasy ultraczyste Odważki analityczne Paski wskaźnikowe Materiały filtracyjne Szkło laboratoryjne Sprzęt laboratoryjny

10 USŁUGI LABORATORYJNE Analizy jakościowe i ilościowe związków chemicznych Pomiary warunków środowiska pracy Badania wody, ścieków i gleby Badania mikrobiologiczne Katalog usług lab

11 Dział Chemii Przemysłowej Surowce i dodatki w gatunku spożywczym Surowce w czystości farmaceutycznej FP, PhEur Fine chemicals Przemysłowe chemikalia specjalistyczne Chemikalia techniczne Środki dezynfekujące

12 Dlaczego POCH? Kompleksowa oferta handlowa Wieloletnie doświadczenie na rynku odczynników laboratoryjnych oraz chemii specjalistycznej i przemysłowej Najwyższa jakość produktów Elastyczność w dostosowaniu produktów do indywidualnych potrzeb Klientów Unikalny system dystrybucji Mocna marka - POCH Znaczny udział w rynku Stabilna sytuacja finansowa Zespół pracowników o najwyższych kwalifikacjach Certyfikaty i zezwolenia

13 Certyfikat systemu zapewnienia jakości zgodnie ISO 9001:2000 z dnia r. wydany przez BVQI Wdrożony system zarządzania laboratorium zgodnie z PN-EN ISO Upoważnienia Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach Laboratorium mikrobiologiczne prowadzone zgodnie z wymaganiami GLP Certyfikat GMP 14/2004 z dnia r. HACCP – wdrożenie w trakcie Inne

14 Zaufanie i pewność

15 Strategia działania POCH S.A. lata Działalność bieżąca POCH S.A. Nowe obszary - odczynniki - chemikalia - gotowe formy użytkowe

16 Strategia działania POCH S.A. lata Działalność bieżąca Odczynniki: - Usprawnienie sieci dystrybucji - Rozszerzenie asortymentu – komplementarność oferty dla wybranych grup klientów Chemikalia: - Specjalizacja w wybranych branżach - Podniesienie wartości produktów przez podniesienie standardów produkcji i kontroli jakości (GMP, HACCP)

17 Strategia działania POCH S.A. lata Nowe obszary – podstawowe założenia Obszar atrakcyjny finansowo Inwestycja w zaawansowaną technologię (z reguły nie finansujemy badań podstawowych) Zdefiniowany klient Minimalizacja ekspozycji na roszczenia gwarancyjne Modułowa konstrukcja projektów. Niepowodzenie jednego elementu nie niszczy całości Rozszerzenie działania poza czystą chemię (informatyka, elektronika) Wykorzystanie praw własności przemysłowych jako narzędzi biznesowych

18 Strategia działania POCH S.A. lata Relacje z nauką: - Ze względu na wielkość firmy jesteśmy skazani na współpracę z nauką. - Model działania: POCH KLIENT NAUKA POSLKA Jasno sprecyzowane potrzeby Koncentracja na funkcji / potrzebach klienta Dopasowujemy ofertę do potrzeb klienta Kompleksowa obsługa + wyprzedzanie trendów oparta na znajomości potrzeb klienta.

19 Producent Skojarzenie technologii i klienta Stopniowy rozwój (minimalizujący koszty ewentualnego niepowodzenia) Wdrożenie (najlepiej z udziałem klienta) Produkcja i sprzedaż Dystrybutor technologii (licencjonowanie) Poławiacz pereł: Przejęcie praw do wynalazku w zamian za pomoc w uzyskaniu ochrony patentowej (finansową i formalną) Opcjonalnie – finansowanie rozwoju, produkcji prototypu w celu zwiększenia wartości licencji Marketing technologiczny: Śledzenie trendów i potrzeb klientów Negocjacje i sprzedaż licencji Formy działania Strategia działania POCH S.A. lata

20 Etapy działania Etap I (3 -5 lat) -Szeroki zakres działalności -Wyrobienie sobie marki - magnesu przyciągającego wynalazców -Wyszukanie i zdobycie zaufania dla odbiorców produktów i technologii (licencji) Na zakończenie tego etapu powinny się pojawić już mierzalne wyniki, które pozwolą na podjęcie decyzji co do realizacji etapu II. Etap II -Zawężanie obszaru działalności do najbardziej perspektywicznych i dochodowych dziedzin w oparciu o wyniki etapu I -Kontynuacja polityki otwartości na osoby i instytucje zajmujące się wynalazczością -Zacieśnienie współpracy (ewentualna wyłączność) z odbiorcami technologii

21 Strategia działania POCH S.A. lata Kryteria decyzyjne:

22 Problemy: Prawa własności przemysłowej (patenty) -Brak ochrony - Naruszanie obcych patentów

23 Prawa własności przemysłowej (patenty) Brak ochrony - Konieczność publikowania wyników – ilość publikacji przekłada się na mierzalne korzyści finansowe - Ochrona patentowa kosztuje (EU, USA, Japonia, Korea Płd., Chiny, Indie, byłe ZSRR ok – ,- PLZ)

24 Prawa własności przemysłowej (patenty) Brak ochrony – rozwiązania: Koszty nie są ponoszone natychmiast i w całości. Np. zgłoszenie w trybie PCT zgłoszenie krajowe zgłoszenie PCT zgłoszenia krajowe i regionalne PCT 12 mcy 30 mcy ~ 20 tys. zł~ 150 tys. zł

25 Prawa własności przemysłowej (patenty) -Naruszanie obcych praw wyłącznych (patentów) Środowiska naukowe i przemysłowe często funkcjonują w dwóch odrębnych światach. Przykłady: -VI Program Ramowy EU – ekspertyza Europejskiego Urzędu Patentowego 50% wniosków obejmowało tematy objęte ochroną patentową! - doświadczenie autora

26 Prawa własności przemysłowej Nasz szansa - do roku 2000 Polska była lekceważona przez wiele firm biotechnologicznych.

27 Problemy: Różnica struktur i priorytetów Jednostki naukoweFirmy 1.Działalność statutowa1. Komercjalizacja 2.…2. … 3.…3. … 4.…4. … 5.Komercjalizacja

28 Problemy Kadry Idealny kandydat (naukowiec-przedsiębiorca): - Znajomość technologii - Znajomość zastosowań - Znajomość konkurencji i rynku - Znajomość otoczki prawno-formalnej (patenty, normy) - Języki obce - Otwartość na wiedzę spoza swojej specjalności Najbardziej optymistyczny problem.

29 WNIOSKI: BRAK

30 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "POCH – Współpraca z nauką i jej miejsce w strategii firmy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google