Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

E-Portfolioe-Portfolio. RECEPTA?RECEPTA? >> Stwarzać warunki do komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem na płaszczyźnie merytorycznej (stawiania pytań,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "E-Portfolioe-Portfolio. RECEPTA?RECEPTA? >> Stwarzać warunki do komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem na płaszczyźnie merytorycznej (stawiania pytań,"— Zapis prezentacji:

1 e-Portfolioe-Portfolio

2 RECEPTA?RECEPTA? >> Stwarzać warunki do komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem na płaszczyźnie merytorycznej (stawiania pytań, formułowania problemów …, obecnie w szkole dyskurs nie istnieje!, poza pytaniami o usprawiedliwienie nieobecności,…, e-dziennik sprawę jeszcze bardziej uprości albo skomplikuje). Faktycznie zacząć tworzyć środowisko uczenia się z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi (np. www, blogi, wiki, programy dźwiękowe, rysunkowe, mapy, elektroniczne zadania, komunikatory). Pomyśleć o ePortfolio ucznia czyli nie o jego stopniach, (które nic nie mówią), a o tym, jak się rozwinął, gdzie powinien otrzymać wsparcie, jakie są jego plany ….

3 ePortfolio >>

4 Portfolio jako proces >> 1. Portfolio robocze (working), 2. Portfolio refleksyjne (reflective), 3. Portfolio strukturalne (connected), 4. Portfolio prezentacyjne (presentation) 1. Portfolio robocze (working), 2. Portfolio refleksyjne (reflective), 3. Portfolio strukturalne (connected), 4. Portfolio prezentacyjne (presentation)

5 1. (e)Portfolio robocze >> Budowa – praca nad jego tworzeniem Kolekcjonowanie artefaktów Budowa – praca nad jego tworzeniem Kolekcjonowanie artefaktów

6 2. (e)Portfolio refleksyjne >> Autoewaluacja Samorozwój Autoewaluacja Samorozwój CO? (mam) NO TO CO? (z tego wynika) – cele, wnioski) CO TERAZ? (czynić dalej) CO? (mam) NO TO CO? (z tego wynika) – cele, wnioski) CO TERAZ? (czynić dalej)

7 3. (e)Portfolio strukturalne >> Zależności między elementami Ścieżki Szukanie powiązań i zastosowań Zależności między elementami Ścieżki Szukanie powiązań i zastosowań

8 4. (e)Portfolio prezentacyjne >> Odbiorca CV Informacja zwrotna Ocena jakości i efektywności Wzajemna ocena Odbiorca CV Informacja zwrotna Ocena jakości i efektywności Wzajemna ocena

9 Zawartość ePortfolio (1) >> Strona tytułowa Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.) Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen) Edukacyjne resume (bez danych osobistych) Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…) Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów) Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…) Strona tytułowa Cele (praca – nauka – poszukiwania ect.) Lista ukończonych kursów, seminariów, konferencji (bez ocen) Edukacyjne resume (bez danych osobistych) Kompetencje – dowody (z kursów, szkoleń, pracy zawodowej,…) Refleksja (dział uporządkowany wg poziomu rozwoju rosnąco, słów) Osiągnięcia zawodowe (plakat, książka, przegląd, artykuł,…)

10 Zawartość ePortfolio (2) >> Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio: Kto jest Twoim odbiorcą? Co zamierzasz zobrazować, pokazać za pomocą artefaktów? Jakie kompetencje chcesz podkreślić? Jakie materiały mogą pomóc nakreślić tak obraz? Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio: Kto jest Twoim odbiorcą? Co zamierzasz zobrazować, pokazać za pomocą artefaktów? Jakie kompetencje chcesz podkreślić? Jakie materiały mogą pomóc nakreślić tak obraz?

11 Zawartość ePortfolio (3) >> Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio Jak możesz je fizycznie pokazać materiały? Jak chcesz zaprojektować swoje ePortfolio? Jak możesz ujednolicić wygląd swojego ePortfolio? Czy łatwo się po nim poruszać (nawigacja)? Czy sprawia profesjonalne wrażenie? Czy chcesz załączyć informacje kontaktowe; jeżeli tak, to jakie? Czy znasz problematykę prawną (prywatność, etc.)? Wykaz dla uczniów: Sprawy do rozważenia podczas projektowania własnego ePortfolio Jak możesz je fizycznie pokazać materiały? Jak chcesz zaprojektować swoje ePortfolio? Jak możesz ujednolicić wygląd swojego ePortfolio? Czy łatwo się po nim poruszać (nawigacja)? Czy sprawia profesjonalne wrażenie? Czy chcesz załączyć informacje kontaktowe; jeżeli tak, to jakie? Czy znasz problematykę prawną (prywatność, etc.)?

12 ePortfolio jako przykład (metody pracy? oceniania?) >> Co takiego ma ePortfolio…. Wzmocnienia motywacji do uczenia się, Głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami. Samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie. Wzmocnienia motywacji do uczenia się, Głęboka refleksja nad swoimi mocnymi i słabymi stronami. Samodzielna praca ucznia – kształtowanie umiejętności ważnych społecznie. ….czego nie ma tradycyjny proces dydaktyczny

13 Czy ePortfolio jest dla studentów? >> Dla studenta: jako przyszłego nauczyciela pracującego z uczniowskimi ePortfolio, jako przyszłego nauczyciela planującego swój rozwój, zawodowy – teczka awansu TO WłAŚNIE JEST portfolio!!!, jako studenta wybierającego studia uzupełniające, jako przyszłego uczestnika rynku pracy - CV jest portfolio zawodowym Dla studenta: jako przyszłego nauczyciela pracującego z uczniowskimi ePortfolio, jako przyszłego nauczyciela planującego swój rozwój, zawodowy – teczka awansu TO WłAŚNIE JEST portfolio!!!, jako studenta wybierającego studia uzupełniające, jako przyszłego uczestnika rynku pracy - CV jest portfolio zawodowym

14 PLE + e-dziennik = e-portfolio >> PLE każdy uczeń już właściwie ma: - z dostępnego oprogramowania i narzędzi. PLE każdy uczeń już właściwie ma: - z dostępnego oprogramowania i narzędzi. Dokąd zmierzamy? - e-dziennik jako element środowiska uczenia się na platformie - wykorzystanie dostępnego darmowego środowiska. Dokąd zmierzamy? - e-dziennik jako element środowiska uczenia się na platformie - wykorzystanie dostępnego darmowego środowiska.

15 Poglądy i opinie >> 17-letnia uczennica ujęła to tak: Wykonać zadanie dobrze i na czas – o to przecież chodzi, prawda? Efekty, a nie bierna obecność na lekcjach, praca ucznia mierzona wynikami i osiągnięciami, a nie ilością godzin, które przesiedzę w klasie. 17-letnia uczennica ujęła to tak: Wykonać zadanie dobrze i na czas – o to przecież chodzi, prawda? Efekty, a nie bierna obecność na lekcjach, praca ucznia mierzona wynikami i osiągnięciami, a nie ilością godzin, które przesiedzę w klasie. Data dodania: :20:07 Nowe narzędzia TI są fajne, choć i webquest mógłby być ciekawy, ale chyba nasza młodzież jeszcze do tego nie dorosła - mogę się mylić. Data dodania: :20:07 Nowe narzędzia TI są fajne, choć i webquest mógłby być ciekawy, ale chyba nasza młodzież jeszcze do tego nie dorosła - mogę się mylić.

16 DziękujęDziękuję >>


Pobierz ppt "E-Portfolioe-Portfolio. RECEPTA?RECEPTA? >> Stwarzać warunki do komunikacji pomiędzy uczniem i nauczycielem na płaszczyźnie merytorycznej (stawiania pytań,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google