Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r."— Zapis prezentacji:

1 Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r.

2 Obwodnica tranzytowa

3 Przebieg: DK50: Wyszogród-Sochaczew-Wiskitki-Żyrardów-Mszczonów-Grójec-Góra Kalwaria- Kołbiel-Mińsk Mazowiecki-Łochów DK62: Łochów-Wyszków-Serock-Zakroczym-Wyszogród Przebieg: DK50: Wyszogród-Sochaczew-Wiskitki-Żyrardów-Mszczonów-Grójec-Góra Kalwaria- Kołbiel-Mińsk Mazowiecki-Łochów DK62: Łochów-Wyszków-Serock-Zakroczym-Wyszogród Inwestycja GDDKiA Inwestycja GDDKiA Specyfikacje techniczne dla planów budowy: Droga klasy GP (dla ruchu kołowego o dużej szybkości); Wytrzymałość nawierzchni: 115 kN/os; Planowana szybkość: 80 km/h i 60 km/h w terenach zabudowanych; Szerokość nawierzchni: 2 x 3,5 m + 2 x 2,0 m (twarde pobocza) Wykonanie obwodnic takich miast jak: Sochaczew, Żyrardów, Mszczonów, Grójec, Słomczyn, Drwalewo, Chynów, Góra Kalwaria, Kołbiel i Stojadła. Specyfikacje techniczne dla planów budowy: Droga klasy GP (dla ruchu kołowego o dużej szybkości); Wytrzymałość nawierzchni: 115 kN/os; Planowana szybkość: 80 km/h i 60 km/h w terenach zabudowanych; Szerokość nawierzchni: 2 x 3,5 m + 2 x 2,0 m (twarde pobocza) Wykonanie obwodnic takich miast jak: Sochaczew, Żyrardów, Mszczonów, Grójec, Słomczyn, Drwalewo, Chynów, Góra Kalwaria, Kołbiel i Stojadła. Od 2002 roku modernizowany jest odcinek Sochaczew – Mińsk Mazowiecki. W tej chwili zakończony jest odcinek Sochaczew – Grójec. Planowany termin zakończenia prac na docinku do Mińska Mazowieckiego– do końca 2007 roku. Od 2002 roku modernizowany jest odcinek Sochaczew – Mińsk Mazowiecki. W tej chwili zakończony jest odcinek Sochaczew – Grójec. Planowany termin zakończenia prac na docinku do Mińska Mazowieckiego– do końca 2007 roku. Inwestycja realizowana w ramach programu pomocowego UE (ISPA). Inwestycja realizowana w ramach programu pomocowego UE (ISPA).

4 Obwodnica podmiejska Obwodnica podmiejska Inwestycja finansowana z budżetu województwa Mazowieckiego Inwestycja finansowana z budżetu województwa Mazowieckiego Przebieg obwodnicy jest tylko częściowo znany Przebieg obwodnicy jest tylko częściowo znany Inwestycja ma polegać na modernizacji istniejących już dróg wojewódzkich oraz budowie kilku nowych odcinków tras. Inwestycja ma polegać na modernizacji istniejących już dróg wojewódzkich oraz budowie kilku nowych odcinków tras. Jej zadaniem będzie połączenie miejscowości podwarszawskich takich jak: Brwinów, Piaseczno, Konstancin, Józefów, Sulejówek, Halinów, Wołomin, Radzymin, Legionowo, Łomianki i odciążenie tym samym Warszawy od ruchu pomiędzy tymi miastami (np. obecnie z Wołomina do Otwocka nie ma innej drogi, jak przez Rembertów i Wawer) Jej zadaniem będzie połączenie miejscowości podwarszawskich takich jak: Brwinów, Piaseczno, Konstancin, Józefów, Sulejówek, Halinów, Wołomin, Radzymin, Legionowo, Łomianki i odciążenie tym samym Warszawy od ruchu pomiędzy tymi miastami (np. obecnie z Wołomina do Otwocka nie ma innej drogi, jak przez Rembertów i Wawer) Na południu Warszawy obwodnica przebiegnie po śladzie DW 721 wraz z planowanym nowym mostem przez Wisłę w okolicy Ciszycy. Na południu Warszawy obwodnica przebiegnie po śladzie DW 721 wraz z planowanym nowym mostem przez Wisłę w okolicy Ciszycy. Na północy powstanie most pomiędzy Łomiankami, a Jabłonną Na północy powstanie most pomiędzy Łomiankami, a Jabłonną

5 Obwodnice i trasy w Warszawie

6 Obwodnica eksprsowa - Zewnętrzna Obwodnica Miejska * Południowa Obwodnica Warszawy S-2 wraz z trasą S-79 * Wschodnia Obwodnica Warszawy S-17 * Trasa AK S-8 Obwodnica eksprsowa - Zewnętrzna Obwodnica Miejska * Południowa Obwodnica Warszawy S-2 wraz z trasą S-79 * Wschodnia Obwodnica Warszawy S-17 * Trasa AK S-8 Obwodnica Etapowa Centrum Trasa AK, Al.Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Łopuszańska, Marynarska, Rzymowskiego, Dolina Służewiecka, Witosa, Trasa Siekierkowska, ul.Żołnierska. Obwodnica Etapowa Centrum Trasa AK, Al.Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Łopuszańska, Marynarska, Rzymowskiego, Dolina Służewiecka, Witosa, Trasa Siekierkowska, ul.Żołnierska. Obwodnica Śródmieścia Trasa Łazienkowska, Raszyńska, Towarowa, Okopowa, Słomińskiego, Most Gdański, Starzyńskiego, Szwedzka (fragment), Trasa Tysiąclecia (obwodnica Pragi). Obwodnica Śródmieścia Trasa Łazienkowska, Raszyńska, Towarowa, Okopowa, Słomińskiego, Most Gdański, Starzyńskiego, Szwedzka (fragment), Trasa Tysiąclecia (obwodnica Pragi). Trasa S-7 (Bemowo – Łomianki) Trasa S-7 (Bemowo – Łomianki) Trasa S-7S-8 (Salomea – Wolica) Trasa S-7S-8 (Salomea – Wolica) Trasa NS (od Marynarskiej do Górczewskiej) Trasa NS (od Marynarskiej do Górczewskiej) Trasa Mostu Północnego (wraz z ul.Nowolazurową) Trasa Mostu Północnego (wraz z ul.Nowolazurową) Trasa Olszynki Grochowskiej Trasa Olszynki Grochowskiej

7 Układ drogowy w Warszawie Stan na dzisiaj Brak tras obwodowych, w tym dróg szybkiego ruchu w Warszawie i jej najbliższym otoczeniu Brak dobrej klasy tras wylotowych Archaiczny, docentralny układ ulic Zbyt mały udział w sieci tras o wyższych klasach, Zbyt mała liczba przepraw mostowych przez Wisłę Zły stan techniczny sieci ulic miejskich i brak możliwości systemowego ich remontowania (kłopoty ze zorganizowaniem objazdów) Brak dostatecznej hierarchizacji sieci drogowej – ruch międzydzielnicowy miesza się z lokalnym Zbyt wysokie natężenie ruchu samochodowego w stosunku do klasy dróg Ucieczka ludności z Warszawy do dzielnic skrajnych lub (zwłaszcza) na przedmieścia, co spowodowało gwałtowny wzrost ruchu samochodowego na trasach wlotowych

8 Układ drogowy w Warszawie Stan docelowy Obwodowe połączenia międzydzielnicowe realizowane przy pomocy 3 ringów obwodnic miejskich Obwodowe połączenia międzydzielnicowe realizowane przy pomocy 3 ringów obwodnic miejskich Trasy wylotowe w każdym kierunku klas ekspresowych lub autostrady Trasy wylotowe w każdym kierunku klas ekspresowych lub autostrady Zmiana układu ulic z docentralnego w obwodowy Zmiana układu ulic z docentralnego w obwodowy Duży udział w sieci drogowej tras wyższej klasy Duży udział w sieci drogowej tras wyższej klasy Zwiększenie przepraw mostowych przez Wisłę Zwiększenie przepraw mostowych przez Wisłę Możliwość organizowania objazdów na czas remontów ulic miejskich Możliwość organizowania objazdów na czas remontów ulic miejskich Hierarchizacja sieci drogowej – rozdzielenie ruchu międzydzielnicowego od lokalnego Hierarchizacja sieci drogowej – rozdzielenie ruchu międzydzielnicowego od lokalnego Zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na ulicach niższej klasy Zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego na ulicach niższej klasy Poprawienie komunikacji aglomeracyjnej Poprawienie komunikacji aglomeracyjnej

9 Udział poszczególnych środków transportu w podróżach niepieszych Ruch wewnątrz Warszawy Autobus miejski - 35. 5% Autobus miejski - 35. 5% Samochód osobowy - 30% Samochód osobowy - 30% Tramwaj - 14.3% Tramwaj - 14.3% Autobus miejski plus tramwaj - 8.6% Autobus miejski plus tramwaj - 8.6% Metro - 3.4 % Metro - 3.4 % Rower - 1.1 % Rower - 1.1 % Kolej - 0,2 % Kolej - 0,2 % Ruch do Warszawy samochód osobowy – 61% samochód osobowy – 61% Autobus – 20% Autobus – 20% Kolej podmiejska – 14% Kolej podmiejska – 14% Kolej dalekobieżna – 3,5% Kolej dalekobieżna – 3,5% Transport lotniczy – 1,5% Transport lotniczy – 1,5%

10 Procentowe udziały samochodów osobowych i komunikacji zbiorowej w ruchu wewnętrznym w latach 1980 -2005 Pomimo gwałtownego wzrostu ilości samochodów w Warszawie przez ostatnie 15 lat proporcje pomiędzy udziałem w przewozach komunikacji masowej, a indywidualnej nie zmieniały się aż tak dynamicznie.

11 Rozwój sieci drogowej w Warszawie Zagrożenia z tym związane Wzrost ruchu tranzytowego przez Warszawę Wzrost ruchu tranzytowego przez Warszawę Wzrost ruchu wjazdowego do Warszawy Wzrost ruchu wjazdowego do Warszawy Zwiększenie procentowego udziału samochodów osobowych w podróżach wewnątrzmiejskich (tzw. paradoks Pigou – Knighta – Downsa) Zwiększenie procentowego udziału samochodów osobowych w podróżach wewnątrzmiejskich (tzw. paradoks Pigou – Knighta – Downsa)

12 Przeciwdziałania Wzrost ruchu tranzytowego przez Warszawę Kierowanie pojazdów ciężkich na obwodnicę tranzytową (obwodnica ta po zakończeniu modernizacji stanie się wygodną alternatywą dla ruchu omijającego stolicę, adekwatną swoją klasą do przewidywanego ruchu) Kierowanie pojazdów ciężkich na obwodnicę tranzytową (obwodnica ta po zakończeniu modernizacji stanie się wygodną alternatywą dla ruchu omijającego stolicę, adekwatną swoją klasą do przewidywanego ruchu) Zwiększenie udziału transportu kombinowanego w przewozach towarowych Zwiększenie udziału transportu kombinowanego w przewozach towarowych Modernizacja i budowa obwodnicy podmiejskiej dla ruchu w ramach aglomeracji tak, by przejazd pomiędzy warszawskimi przedmieściami nie musiał odbywać się przez stolicę Modernizacja i budowa obwodnicy podmiejskiej dla ruchu w ramach aglomeracji tak, by przejazd pomiędzy warszawskimi przedmieściami nie musiał odbywać się przez stolicę

13 Jak przeciwdziałać spadkowi zainteresowania podróżnych komunikacją masową? Co decyduje o wyborze środka komunikacji? Koszt przejazdu Koszt przejazdu Czas przejazdu Czas przejazdu Komfort i bezpieczeństwo Komfort i bezpieczeństwo Trzeba zrobić wszystko, by wszystkie te 3 czynniki dla komunikacji masowej nie odbiegały znacząco, a nawet przewyższały jazdę własnym samochodem. Trzeba zrobić wszystko, by wszystkie te 3 czynniki dla komunikacji masowej nie odbiegały znacząco, a nawet przewyższały jazdę własnym samochodem.

14 Przeciwdziałania Wzrost ruchu wjazdowego do Warszawy System Park&Ride przy ostatnich przystankach metra, pętlach tramwajowych i autobusowych System Park&Ride przy ostatnich przystankach metra, pętlach tramwajowych i autobusowych System Park&Ride przy przystankach kolejowych w miejscowościach podwarszawskich (w tym odpowiednie parkingi dla rowerów) System Park&Ride przy przystankach kolejowych w miejscowościach podwarszawskich (w tym odpowiednie parkingi dla rowerów) Modernizacja infrastruktury kolejowej (nowe składy pociągów, poprawienie stanu torów, skrócenie czasu przejazdu pociągu) Modernizacja infrastruktury kolejowej (nowe składy pociągów, poprawienie stanu torów, skrócenie czasu przejazdu pociągu) Modernizacja i ucywilizowanie przystanków kolejowych Modernizacja i ucywilizowanie przystanków kolejowych Wspólny bilet kolej-komunikacja miejska Wspólny bilet kolej-komunikacja miejska Nowy tabor autobusów podmiejskich Nowy tabor autobusów podmiejskich Poprawienie bezpieczeństwa podróżujących komunikacją masową do Warszawy (czy ktoś obecnie odważyłby się wsiąść do pociągu podmiejskiego z notebookiem?). Poprawienie bezpieczeństwa podróżujących komunikacją masową do Warszawy (czy ktoś obecnie odważyłby się wsiąść do pociągu podmiejskiego z notebookiem?). Poza tym … w ruchu do Warszawy już ponad 60% przejazdów odbywa się samochodem. Czy i o ile ten wskaźnik może jeszcze wzrosnąć? Poza tym … w ruchu do Warszawy już ponad 60% przejazdów odbywa się samochodem. Czy i o ile ten wskaźnik może jeszcze wzrosnąć?

15 Przeciwdziałania Wzrost ruchu samochodowego wewnątrz Warszawy Wprowadzenie wydzielonych pasów dla autobusów na niektórych ulicach, kosztem utrudnień w ruchu samochodów osobowych Wprowadzenie wydzielonych pasów dla autobusów na niektórych ulicach, kosztem utrudnień w ruchu samochodów osobowych Wprowadzenie wspólnych tras tramwajowo – autobusowych (TTA) Wprowadzenie wspólnych tras tramwajowo – autobusowych (TTA) Ułatwienia dla autobusów i tramwajów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną Ułatwienia dla autobusów i tramwajów na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną Budowa nowych linii metra Budowa nowych linii metra Wydzielenie w centrum miasta stref dla ruchu pieszego lub obsługiwanych tylko przez komunikację masową Wydzielenie w centrum miasta stref dla ruchu pieszego lub obsługiwanych tylko przez komunikację masową Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum miasta (obszaru wewnątrz Obwodnicy Śródmieścia) Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum miasta (obszaru wewnątrz Obwodnicy Śródmieścia) Wzrost opłat za parkowanie w centrum miasta i innych miejscach, gdzie można się spodziewać wzmożonego ruchu (np. stadiony, hale wystawowe) Wzrost opłat za parkowanie w centrum miasta i innych miejscach, gdzie można się spodziewać wzmożonego ruchu (np. stadiony, hale wystawowe) Modernizacja taboru autobusowo – tramwajowego Modernizacja taboru autobusowo – tramwajowego Wprowadzenie autobusów ekspresowych na warszawskie obwodnice Wprowadzenie autobusów ekspresowych na warszawskie obwodnice Zwiększenie udziału kolei w przewozach wewnątrz warszawskich (wspólny bilet, modernizacja przystanków kolejowych i lepsza ich integracja z komunikacją miejską) Zwiększenie udziału kolei w przewozach wewnątrz warszawskich (wspólny bilet, modernizacja przystanków kolejowych i lepsza ich integracja z komunikacją miejską) Budowa lepszego systemu ścieżek rowerowych Budowa lepszego systemu ścieżek rowerowych

16 Nowy układ drogowy w Warszawie Szansa dla stolicy Wiele spośród powyższych udogodnień wobec komunikacji masowej można zastosować jedynie po zbudowaniu systemu obwodnic miejskich Wiele spośród powyższych udogodnień wobec komunikacji masowej można zastosować jedynie po zbudowaniu systemu obwodnic miejskich Warszawa potrzebuje działań systemowych, a nie doraźnych Warszawa potrzebuje działań systemowych, a nie doraźnych Tylko równoczesny rozwój dróg kołowych i komunikacji masowej może spowodować odkorkowanie miasta Tylko równoczesny rozwój dróg kołowych i komunikacji masowej może spowodować odkorkowanie miasta Odkorkowanie ulic, to poprawa warunków środowiskowych oraz mniejsze koszty ponoszone przez miasto i jego mieszkańców, mniej czasu straconego podczas codziennych dojazdów Odkorkowanie ulic, to poprawa warunków środowiskowych oraz mniejsze koszty ponoszone przez miasto i jego mieszkańców, mniej czasu straconego podczas codziennych dojazdów Budowa systemu obwodnic i tras w Warszawie spowoduje gwałtowne zainteresowanie naszą stolicą zagranicznego biznesu i turystów Budowa systemu obwodnic i tras w Warszawie spowoduje gwałtowne zainteresowanie naszą stolicą zagranicznego biznesu i turystów Warszawa ma szanse stać się prawdziwie europejską stolicą przyjazną dla mieszkańców i przyjezdnych Warszawa ma szanse stać się prawdziwie europejską stolicą przyjazną dla mieszkańców i przyjezdnych


Pobierz ppt "Warszawskie obwodnice Szanse i zagrożenia Warszawa; 25 kwietnia 2005r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google