Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
MASZYNY PROSTE © 2009r.
2
Dnia 30. 04. 2009r. pod przewodnictwem nauczyciela fizyki- mgr
Dnia r. pod przewodnictwem nauczyciela fizyki- mgr. Bogdana Milera odbyło się kółko fizyczne. Zajęcia te odbywają się cyklicznie co tydzień, lecz te były nietypowe. Mianowicie tematem tychże konsultacji były „maszyny proste”…
3
Konsultacje te miały na celu poszerzyć wiedzę uczniów o zakres maszyn prostych, a także zachęcić ich do współpracy na kole fizycznym. Nasz nauczyciel przekonywał nas, że fizyka nie jest tak trudną nauką na jaką „wygląda”.
4
CO TO JEST MASZYNA PROSTA???
Maszyny proste - (w fizyce) idealizacje prostych rzeczywistych mechanizmów urządzeń mechanicznych wprowadzone w celu wyjaśnienia działania mechanizmów urządzeń ułatwiających wykonanie pewnych czynności (pracy) poprzez zmianę wartości lub kierunku działania siły wykonującej daną pracę. Maszyny proste określają wzajemną relację pomiędzy siłami poruszającymi a użytecznymi w stanie równowagi, w warunkach spoczynku, ruchu jednostajnego postępowego lub obrotowego przy zaniedbaniu sił tarcia i inercji układu.
5
Na zajęcia przybyło bardzo dużo osób
Na zajęcia przybyło bardzo dużo osób. Było ich tyle, że sala lekcyjna była pełna. Na miejscu- w pracowni fizycznej pan Bogdan Miler wytłumaczył nam, na czym będzie polegała nasza praca. Pracowaliśmy w dwuosobowych grupach. Każdy dostał podstawowe przedmioty- krążki, nitkę itp. Mieliśmy z tego zbudować „maszynę prostą”. Było to dość trudne zadanie.
6
Wszyscy pracowali z bardzo dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem…
7
Podczas gdy skonstruowaliśmy swoje maszyny proste, pan Miler „dołożył” nam dodatkowe zadanie: „Proszę mi wytłumaczyć pisemnie (matematycznie) na jakiej zasadzie działa ta maszyna prosta i jaki jest zysk na sile”…
8
Z powrotem ruszyliśmy do pracy…
Wszyscy wykonywali swoje obliczenia z ogromnym zapałem
9
Najszybszą osobą, która wykonała poprzednio wymienione zadanie pisemne była Joanna Wiśniewska z klasy II A. Jej wypowiedź oraz zapiski były zgodne z zasadami fizyki, które miały być wykorzystane podczas rozwiązywania zadania.
10
Nagrodą dla Asi była ocena celująca z odpowiedzi z fizyki oraz oczywiście (jak za każdą „szóstkę”)- uścisk dłoni pana Bogdana Milera
11
Należy również wspomnieć, że tydzień później (7 maja 2009 roku) również odbyły się bardzo ciekawe konsultacje fizyczne, na których uczniowie rozwiązywali zadania dotyczące pracy, mocy i energii. Nie były to proste zadania, gdyż „pochodziły” ze zbioru zadań dla liceum ogólnokształcącego. Uczniowie: Krystian Maciejca (kl. II D) i Marek Wawrzacz (kl. II B) otrzymali od pana Bogdana Milera tzw. „bonus”. Jest to podwyższenie oceny z dowolnej pracy klasowej lub odpowiedzi o jeden stopień.
12
Takich oryginalnych „kółek fizycznych” nie byłoby, gdyby w naszej szkole nie było pana Bogdana Milera. To jemu należą się wielkie podziękowania za to, że nauczył nas podstaw fizyki, a także zachęca nas do współpracy. W tymże roku szkolnym rozwinął zainteresowania u wielu osób, które w przyszłości być może zostaną zawodowymi fizykami.
13
PREZENTACJĘ WYKONAŁ: KRYSTIAN MACIEJCA UCZEŃ KLASY II D
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.