Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dr inż. Bożena Mielczarek Model baru. Kierownictwo baru studenckiego Nakarmiony Żak chce przyjrzeć się efektywności pracy swojego personelu w porze obiadowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dr inż. Bożena Mielczarek Model baru. Kierownictwo baru studenckiego Nakarmiony Żak chce przyjrzeć się efektywności pracy swojego personelu w porze obiadowej."— Zapis prezentacji:

1 Dr inż. Bożena Mielczarek Model baru

2 Kierownictwo baru studenckiego Nakarmiony Żak chce przyjrzeć się efektywności pracy swojego personelu w porze obiadowej między 12 a 16-tą. Studenci pojawiają się pojedynczo lub grupkami wg następujących schematów: pojedynczo, według rozkładu wykładniczego o średniej 2 minuty. Grupkami: 2, 3, lub 4 osoby; czas pomiędzy kolejnymi przybyciami to rozkład wykładniczy o średniej 4 minut; Po przybyciu do baru studenci są traktowani niezależnie (bez względu na to, czy przybyli pojedynczo czy w grupie). 20% ogółu studentów wpada na kawę (wypicie kawy i rozmowa z przyjaciółmi zajmie im (5,10,15) minut w rozkładzie trójkątnym), natomiast pozostali będą chcieli zamówić coś do jedzenia (spożycie posiłku zajmie im od 15 do 25 minut). Studenci najpierw zatrzymują się przed stanowiskiem zamawiania i wydawania potraw: czas zamawiania to rozkład trójkątny o parametrach 1, 2, 4 minuty, natomiast czas wydawania – trójkątny (2,3,5) minuty. Czynność Zamawiania i Wydawania realizuje ten sam pracownik. Przy kolejnym stanowisku (Kasa) klient płaci za zamówione danie, co zajmuje od 30 sekund do dwóch minut w rozkładzie równomiernym.

3 Model baru Klienci wchodzą do jadalni mającej pięć czteroosobowych stolików i siadają na wolnym miejscu (niekoniecznie z przyjaciółmi). Po posiłku student opuszcza bar. Obecnie pracuje 4 pracowników na stanowisku zamawiania i wydawania oraz jeden w kasie. Aby nie dopuścić do wyczekiwania na miejsce przy stoliku, kierownictwo baru wprowadziło prosty system kartowy. Każdy wchodzący student dostaje przy wejściu specjalną kartę, którą zwraca wychodząc. Pobieranie i oddawanie kart trwa dokładnie 10 sekund. Jeżeli nie ma aktualnie kart, klienci oczekują w holu (nie podchodzą do stanowiska Zamawiania_Wydawania). Zauważono, że długa kolejka (6 i więcej czekających osób) działa odstraszająco i klienci opuszczają bar.

4 Model baru Zbierz dane z 5 powtórzeń. Każde powtórzenie = 4 godziny, bazowe jednostki=minuty Wyniki Podaj średnie długości wszystkich kolejek. Gdzie tworzy się najdłuższa kolejka? Ilu przybyło klientów pojedynczo a ile grupkami? Ilu klientów opuściło bar nie wchodząc do jadalni? Ile miejsc jest średnio zajętych w jadalni? Ile czasu trwa obsługa w barze poczynając od momentu pobrania karty do momentu oddania jej z podziałem na studentów zabierającej posiłek i tych którzy zdecydowali się na spożycie na miejscu

5 Model baru

6 Model baru –wchodzą klienci Zgłoszenia napływają pojedynczo Klienci przychodzą grupkami po 1,2, 3 lub 4 osoby z tym samym prawdopodobieństwem

7 Model baru Podział na kawoszy

8 Model baru Czynność Zamawiania i Wydawania realizowana jest przez tego samego pracownika

9 Model baru Stanowiska mają różną liczbę kanałów obsługi

10 Model baru Pobranie karty: stanowisko KARTA jest zajmowane Oddanie karty: stanowisko KARTA jest zwalniane

11 Wyniki (inne niż w pytaniach)

12

13 Zadanie dodatkowe Wykres dynamiczny prezentujący aktualną liczbę (1) zajętych (2) wolnych miejsc w jadalni


Pobierz ppt "Dr inż. Bożena Mielczarek Model baru. Kierownictwo baru studenckiego Nakarmiony Żak chce przyjrzeć się efektywności pracy swojego personelu w porze obiadowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google