Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr 2013-2-PL1-ESF03-43086, realizowanego w programie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr 2013-2-PL1-ESF03-43086, realizowanego w programie."— Zapis prezentacji:

1 Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr 2013-2-PL1-ESF03-43086, realizowanego w programie Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych ESF POKL 13 listopada 2014, RODN „WOM” w Katowicach PROJEKT: „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego

2 kluczowe sprawy organizacyjne współpraca z organizatorem organizacja podróży rezerwacja hotelu właściwe zarządzanie środkami finansowymi dokumentacja projektu

3 elementy realizacji projektu

4 nabór uczestników informacja nt. projektu – kilka kanałów przekazu jasne zasady naboru – wzór listu motywacyjnego, regulamin naboru, kryteria oceny wniosków, komisja, protokół informacje o wynikach naboru

5 podstawowe dokumenty i informacje zgoda na przetwarzanie danych osobowych kontrakty dane: adresy, telefony, konta, nr dokumentów, kontrakty

6 sprawy organizacyjne 2 spotkania – na początku i przed wyjazdem informacje na piśmie – podróż, zakwaterowanie, program, finanse, telefony kontaktowe, adresy, obowiązki – obecność, zasady rozliczenia, wdrażanie, udział w opracowaniu materiałów, ewaluacji, upowszechnianiu

7 przygotowanie merytoryczne Eurydice – informacje o systemach oświaty w krajach Europy, publikacje tematyczne warsztaty, wykłady – związane z tematem wizyty / szkolenia bibliografia

8 przygotowanie kulturowe - po co? rozkład dnia - czas pracy, czas posiłków, odpoczynku etykieta - unikanie faux pas komunikacja z organizatorem - inna mentalność poczucie bezpieczeństwa sprawy życia codziennego - zakupy (ceny, położenie sklepów, ich typy, nazwy), przemieszczanie się (plan miasta, środki lokomocji), rodzaj posiłków (pory, produkty i potrawy) wiedza ogólna niwelowanie stereotypów, uprzedzeń tworzenie potencjału interkulturowego w szkole

9 przygotowanie kulturowe zajęcia – wykłady, warsztaty - 4 godziny, dużo fachowców w środowisku lub w innych ośrodkach publikacje – for free z internetu na miejscu – zwiedzanie, wizyty, koncerty – opłacenie kosztów przewodnika, biletów wstępu pomoc – Ambasady, uczelnie wyższe

10 przygotowanie językowe – po co? komunikacja w stopniu podstawowym, w sytuacjach, gdy jest to niezbędne przełamanie bariery językowej motywacja do nauki doskonalenie połączenie nauki klasycznej i nauki poprzez „zanurzenie językowe” tworzenie potencjału językowego w szkole

11 przygotowanie językowe oszacowanie środków – 20 h określenie poziomu zaawansowania uczestników przeprowadzenie rozeznania cenowego – renomowane szkoły, kilka ofert sprecyzowanie dokładne warunków – kurs komunikacyjny nastawiony na przełamanie bariery językowej, rozwijanie kompetencji wypowiedzi ustnej i rozumienia ze słuchu, tematy zajęć, poziom, kwalifikacje lektora zadbanie o dogodność czasową i lokalizacyjną (możliwość dojazdu od placówki) dokumentacja - lista obecności testy certyfikaty ocena i dostrzeżenie postępów dokonanych w czasie wyjazdu zakup słowników, rozmówek, podręczników

12 wyjazd opiekun na miejscu opiekun towarzyszący grupie

13 po powrocie koordynacja wdrażania rezultatów koordynacja upowszechniania

14 zarządzanie finansami dobra orientacja w zasadach finansowania i rozliczania projektu dobra orientacja w zasadach przekazywania grantów przez OP znajomość wszystkich kosztów - kontakt ze stroną przyjmującą orientacja w cenach i warunkach realizacji usług, szukanie najlepszej relacji jakości i ceny, sprawdzanie różnych ofert – np. przygotowanie językowe, kulturowe, ekonomiczna formuła posiłków, korzystanie ze sprawdzonych usługodawców - np. przy organizacji przewozów za granicą harmonogram finansowy terminy przelewów, płatności podróż - odpowiednio wczesna rezerwacja, zabezpieczenie przed rezygnacjami z udziału, opłacenie kosztów na całej trasie rezerwacja hotelu - pomoc w wyborze - organizator formy płatności - kwestia kart kredytowych, przelew / płatność na miejscu - unikanie obarczania gotówką koordynatora wskazane ubezpieczenie na czas wyjazdu - potrącane z kosztów utrzymania - dobrowolne dla uczestników - zgoda na piśmie odpowiednio wczesne przelewy na konta uczestników charakter grantów - ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych - zwolnienie z podatku dokumenty finansowe - karty pokładowe, bilety, faktury, kwoty ryczałtowe - potwierdzenia odbycia szkolenia

15 dokumentacja merytoryczna listy obecności materiały informacyjne, pisma, powiadomienia programy, scenariusze karty ewaluacyjne sprawozdania dokumentacja fotograficzna


Pobierz ppt "Praktyczne aspekty realizacji zagranicznych mobilności edukacyjnych pracowników na przykładzie projektu nr 2013-2-PL1-ESF03-43086, realizowanego w programie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google