Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway."— Zapis prezentacji:

1 Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway

2 Plan Wprowadzenie: przykłady udanych sieci norweskich Jak rozpocząć budowę sieci: - cel, zawartość, kryteria, finanse Jak wejść z siecią na rynek : osiąganie rezultatów - marketing, internet, proponowane działania Jak pracować z siecią i ją rozwijać -podział ról i obowiązków, podejmowanie decyzji

3 Przypomnienie dobrych przykładów: The Golden Route (Złota Trasa) 20 partnerów: przedsięwzięć biznesowych i atrakcji 5 producentów żywności 5 artystów i rzemieślników, galeria, muzeum 8 atrakcji turystycznych takich jak: kościół, park z rzeźbami, miejsce piknikowa nad rzeką itp. 1 restauracja i 1 hotel Ok. 40 km trasy turystów/rok, stały wzrost

4 Dobry przykład 2: The Great Life Company (Towarzystwo Przyjemnego Życia) Opłata członkowska: NoK rocznie Partnerzy dzielą się obowiązkami Wspólna marka Rozwój oferty: wycieczki i zajęcia Opłata finansuje utrzymanie strony www, sprzedawców, udział w targach i wystawach, koszty dojazdu członków Biuro nie prowadzi rezerwacji, ale jest funkcja automatyczna na stronie www

5 Dobry przykład 3 : sieć hoteli historycznych Opłata członkowska: NOK rocznie Duża sieć europejska, silna i aktywna Sprzedawcy- 3 osoby zatruddnione w Norwegii Kryteria udziału: jakość, full service, obiekt historyczny (zabytkowy) Rozwój oferty : zajęć, wycieczek Aktywna polityka sprzedaży, udział w targach itp.

6 Rozpocząć budowanie sieci 1. Zebrać członków: (z jakiego obszaru? Gmina, powiat, region? Połączone trasą czy nie? Turyści dzienni czy z noclegami? Dojazd samochodem, autobusem, czy różne mozliwości?) 2. Co mamy wspólnego? (Przeanalizować ofertę każdego z członków/zawartość: rodzaj miejsca, pokoje, ilość miejsc, wyżywienie, atrakcje i zajęcia dla gości) 3. Jakie są różnice? (ważne: czy te różnice mogą stanowić problem? Przeanalizować oczekiwania członków- czego każdy oczekuje i chce)

7 Określić zawartość sieci Przykład : 10 miejsc/gospodarstw oferujących noclegi i/lub wyzywienie i/lub zajęcia Opisać - pokoje/standard w każdym gospodarstwie - oferta żywieniowa/jaki rodzaj, całodzienne czy nie - zajęcia i atrakcje (co, gdzie, jak, za ile, co jest wliczone)

8 Zdefiniować kryteria Określić podstawy Jak jest grupa docelowa Rodziny, młodzi ludzie, osoby starsze, goście krajowi czy zagraniczni Zrobić listę cech charakterystycznych i je porównać Oferta każdego członka (pokoje, wyżywienie, zajęcia) Omówić cel sieci Cel może być bardzo ambitny: wspólni sprzedawcy/dystrybucja, biuro rezerwacji Lub bardziej prosty: wspólna strona www, katalog/ulotka …określenie celu będzie zależało od finansów jakimi będzie dysponować sieć (czyli wkładu członków). Dobry początek może być prosty i mało kosztowny, można potem poszerzać i pogłębiać wspólne działania w miarę wzrostu i rozwoju sieci

9 Zdefiniować kryteria (cd) Obszar: ustalić jakieś podstawy, określić geograficznie Wyżywienie: Jakość, domowe/ekologiczne/tradycyjne Full service –pełne, niepełne, we własnym zakresie, tylko śniadania Pokoje: Określić standard-wymogi dla pokoi i łazienek. Wymogi powinny być wysokie jeżeli chodzi o czystość i higiene, ale łazienki mogą być wspólne. Każdy może spełnić przy odpowiednim wysiłku wymogi higieny i czystości a niewielu na ogół może oferować pokoje z łazienkami? Zajęcia i atrakcje: Każdy z członków powinien oferować przynajmniej 5 różnych zajęć dla gości, opisanych i dostępnych. Wszyscy członkowie powinni oferować zajęcia odpowiednie dla głównej grupy docelowej.

10 Ustalić sposób zorganizowania sieci Podział ról i obowiązków: -lider np.kierownik / sekretarz /przewodniczący Rejestracja? Stowarzyszenie czy firma? Biuro czy biuro wirtualne? Księgowość- jeżeli są opłaty członkowskie Sprawozdania- kto o czym, kiedy i dlaczego

11 Nazwa i strona www sieci Podstawowe narzędzie do przyciągnięcia gości Dobra wpadająca w ucho nazwa i profesjonalna strona internetowa, estetyczna i dobrze przystosowana do wyszukiwarek jak np. google

12 Profesjonalne zdjęcia i grafika

13 Spotykajmy się, rozmawiajmy, rozwijajmy Wiele sieci rozpoczyna ambitnie Wiele sieci kończy frustracją Kiedy…nikt nie zrobił tego co było ustalone, ktoś się nie zgadzał bo ktoś nie wypełnił swoich zadań, a pozostałym było wszystko jedno …Bo do tańca trzeba dwojga…

14 Mierzyć, dopasowywać, rozwijać Jak mogę zwiększyć twoją sprzedaż? Jak możesz wspomóc mój biznes? Jak sprawić że 1+1 = 3? Czy strona internetowa wystarcza? Jakie są wyniki po pierwszym roku? Czy chcemy się rozwijać/rozszerzać? Jak? Sieci które osiągają sukces są dynamiczne, aktywne …skąpy dwa razy traci, zyskuje ten kto inwestuje, uwaga na syndrom nie załączonych baterii

15 Podsumowanie Zorganizować się, stworzyć formalną strukturę Określić wielkość, koszty, cel, grupę docelową, oczekiwania Określić zawartość : produkt (pokoje, wyżywienie, zajęcia i atrakcje) Ustalić wspólne kryteria (warunki) Stworzyć markę: nazwę, logo, grafikę (design) Rozwinąć profesjonalną stronę internetową żeby się dobrze zaprezentować Kontakt z mediami- lokalne opowieści Spotykać się, rozmawiać, rozwijać ciągle Mierzyć wartość/koszty i efekty


Pobierz ppt "Jak budować partnerską współpracę sieciową Trine Grann EcoPomorka, Norway."

Podobne prezentacje


Reklamy Google