Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet."— Zapis prezentacji:

1 Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet Jagielloński

2 Plan prezentacji 1. Podstawowe informacje: daty, fakty, liczby 2. Mocne strony 3. Bieżące problemy 4. Możliwości i szanse 5. Zagrożenia 6. Wnioski

3 Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 1 Założona w 1969 roku Założona w 1969 roku Pierwsi uczestnicy w 1970 roku: 47 osób z USA i 5 z Kanady Pierwsi uczestnicy w 1970 roku: 47 osób z USA i 5 z Kanady Od 1994 roku średnio uczestników z ponad 40 krajów rocznie Od 1994 roku średnio uczestników z ponad 40 krajów rocznie Ogółem ponad uczestników w ciągu 37 lat Ogółem ponad uczestników w ciągu 37 lat Uczestnicy pochodzenia polskiego: ~50% Uczestnicy pochodzenia polskiego: ~50%

4 Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 2 Pakiet edukacyjny: Pakiet edukacyjny: –Zakwaterowanie –Wyżywienie –Program akademicki –Program kulturalny –Program krajoznawczy Program akademicki: Program akademicki: –Lektoraty języka polskiego –Cykle wykładowe –Materiały dydaktyczne, biblioteka –Egzaminy, oceny, świadectwa, transkrypty

5 Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ – podstawowe informacje 3 Personel: Personel: –Biuro –Lektorzy języka polskiego jako obcego –Wykładowcy –Obsługa

6 Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ 2006 Sesja letnia: 4.7. – Sesja letnia: 4.7. – Ogółem 784 uczestników z 47 krajów Ogółem 784 uczestników z 47 krajów Najliczniejsze grupy: USA, Niemcy, Austria, Kanada, Francja Najliczniejsze grupy: USA, Niemcy, Austria, Kanada, Francja 12 programów custom tailored 12 programów custom tailored Wykłady w języku angielskim, polskim i niemieckim Wykłady w języku angielskim, polskim i niemieckim Kursy indywidualne Kursy indywidualne

7 Mocne strony Kraków Kraków Uniwersytet Jagielloński Uniwersytet Jagielloński Renoma i jakość Renoma i jakość Otwarty charakter i elastyczność Otwarty charakter i elastyczność Sprawność organizacyjna Sprawność organizacyjna Program Program Kadra i zaplecze naukowo-metodyczne Kadra i zaplecze naukowo-metodyczne Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ Partnerzy Partnerzy

8 Bieżące problemy Baza hotelowa Baza hotelowa Baza gastronomiczna Baza gastronomiczna Baza sal dydaktycznych Baza sal dydaktycznych Dominacja języka angielskiego Dominacja języka angielskiego Integracja z polskimi studentami Integracja z polskimi studentami Zróżnicowana motywacja uczestników Zróżnicowana motywacja uczestników

9 Możliwości i szanse Normalizacja statusu Polski w Europie i świecie Normalizacja statusu Polski w Europie i świecie Język polski jako klucz do 400 milionów użytkowników języków słowiańskich Język polski jako klucz do 400 milionów użytkowników języków słowiańskich Rosnąca mobilność młodzieży Rosnąca mobilność młodzieży Rosnąca popularność Krakowa Rosnąca popularność Krakowa Internet Internet ECTS ECTS

10 Zagrożenia Odpowiedzialność cywilna Odpowiedzialność cywilna Różnice kulturowe i wiekowe Różnice kulturowe i wiekowe Interpretacja umowy Interpretacja umowy Życie nocne Życie nocne Bariery rozwoju: zaplecze, inwestycje, płace, koszty, zmienność przepisów Bariery rozwoju: zaplecze, inwestycje, płace, koszty, zmienność przepisów Mocna złotówka i wahania kursów walut Mocna złotówka i wahania kursów walut Pokusa merkantylizmu Pokusa merkantylizmu

11 Wnioski Znakomita szansa promocji uczelni Znakomita szansa promocji uczelni Konieczny wysoki standard bazy, programu i obsługi Konieczny wysoki standard bazy, programu i obsługi Konieczna precyzja umowy określającej zakres i podział odpowiedzialności Konieczna precyzja umowy określającej zakres i podział odpowiedzialności Promocyjny efekt strategiczny równie ważny co doraźne korzyści finansowe Promocyjny efekt strategiczny równie ważny co doraźne korzyści finansowe Kierunek rozwoju: Semestr Letni UJ Kierunek rozwoju: Semestr Letni UJ

12 Kontakt Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ: Szkoła Języka i Kultury Polskiej UJ: –www.uj.edu.pl/SL –Tel –Ul. Garbarska 7A, Kraków Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ: Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ: –www.uj.edu.pl/Polonia –Tel –Ul. Grodzka 64, Kraków


Pobierz ppt "Letnie szkoły kultury i języka polskiego jako szansa promocji uczelni – na przykładzie Szkoły Języka i Kultury Polskiej UJ Waldemar Martyniuk Uniwersytet."

Podobne prezentacje


Reklamy Google