Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Michal Matul MFC Financial Education Program Warszawa, 24.X.2007 Edukacja finansowa a kultura ubezpieczania się

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Michal Matul MFC Financial Education Program Warszawa, 24.X.2007 Edukacja finansowa a kultura ubezpieczania się"— Zapis prezentacji:

1 Michal Matul MFC Financial Education Program Warszawa, 24.X.2007 Edukacja finansowa a kultura ubezpieczania się

2 OSOBY O NISKICH DOCHODACH Dochody poniżej progu minimum socjalnego o 2500 zł miesięcznie na 4- osobową rodzinę o Około 50% mieszkańców Polski o 12 milionów dorosłych w wieku produkcyjnym Grupa zróżnicowana, ale większość aktywna Cecha wspólna - niestabilna sytuacja finansowa

3 POTRZEBY Edukacja finansowa a rozwój korzystanie z usług finansowych, inclusive financial systems (też wysoka kultura ubezpieczania -> rozwój usług mikro-ubezpieczeniowych) Zmiana zachowań finansowych z nieprzemyślanych na odpowiedzialne większe zasoby, mniejsza podatność na ubóstwo, wyższa jakość życia

4 POTRZEBY Główne zagadnienia Budżet domowy i cash-flow Planowanie przyszłości i oszczędzanie Nieumiejętne zabezpieczanie przed sytuacjami kryzysowymi EDUKACJA FINANSOWA Niska znajomość, nieufność i rzadkie korzystanie z usług finansowych Bezpieczeństwo finansowe i niskie ryzyko nadmiernego zadłużenia Świadome i skuteczne korzystanie z dostępnych usług finansowych Zawsze starcza Zrealizowane cele

5 POTRZEBY Kultura ubezpieczania nowocześnisceptycyreaktywni W: świadomość zagrożeń +- W: znajomość oferty ubezp. +- U: wybór usł. ubezp. -- P: zaufanie do tow. ubezp. +- P: ubezp. tylko dla bogatych -++ P: poradzimy sobie sami -+- Z: odkład. na czarną godz.43%25%3% Z: pożyczanie łatanie11%18%43% Z: ubezpieczanie69%34%52% * Badanie zrealizowane w Polsce na próbie 1020 gospodarstw domowych o niskich dochodach latem 2006 r.

6 ROZWIĄZANIA Zintegrowane podejście K ampanie K ursy K onsultacje Zasięg Wpływ

7 ROZWIĄZANIA Dopasowane narzędzia

8 ROZWIĄZANIA Uniwersalny i stały dostęp Cel: zapewnienie dostępu do wysokiej jakości, etycznych usług doradztwa finansowego dla grupy 9 milionów dorosłych osób o niskich dochodach do 2015 roku. Model dystrybucji edukacji finansowej - sieć lokalnych punktów doradztwa finansowego zarządzanych i finansowanych oddolnie przez lokalne grupy działania (NGO, biznes, admin. publiczna). Program Zaplanuj Swoją Przyszłość Innowacja i infrastruktura społeczna dla edukacji finansowej osób o niskich dochodach

9 Więcej informacji: Kontakt: Michal Matul


Pobierz ppt "Michal Matul MFC Financial Education Program Warszawa, 24.X.2007 Edukacja finansowa a kultura ubezpieczania się"

Podobne prezentacje


Reklamy Google