Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi Dr hab. Michał Kwieciński McKinsey & Company Projekt nr 494/2004 Klaster łódzki jako sieć współpracy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi Dr hab. Michał Kwieciński McKinsey & Company Projekt nr 494/2004 Klaster łódzki jako sieć współpracy."— Zapis prezentacji:

1 Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi Dr hab. Michał Kwieciński McKinsey & Company Projekt nr 494/2004 Klaster łódzki jako sieć współpracy w zakresie innowacji w regionie współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Łódź, października 2005 r. III Konferencja Regionalna Nauka dla Gospodarki

2 1 Cele i podstawowe założenia strategii Łańcuch innowacyjności Innowacyjne aspekty strategii AGENDA

3 2 GŁOWNY CEL OPRACOWANEJ STRATEGII Horyzont czasowy Średniookresowy: 5-10 lat Źródło:Analiza zespołu Podstawowy cel Tworzenie miejsc pracy, odpowiadających zapotrzebowaniu w Łodzi –Dla wykwalifikowanych absolwentów uczelni –Dla niżej wykwalifikowanych bezrobotnych Komplementarność wobec stworzonego wcześniej programu LORIS obejmującego dłuższy horyzont czasowy

4 3 W WYNIKU WDROŻENIA STRATEGII MOŻE POWSTAĆ 25 TYS. MIEJSC PRACY W CIĄGU 5 LAT I 40 TYS. W CIĄGU 10 LAT W tysiącach osób Obecna liczba bezrobotnych57 Oczekiwany spadek bezrobocia w wyniku wdrożenia strategii Potencjalny wzrost bezrobocia w przemyśle tekstylno- odzieżowym Efekt ogólnego wzrostu gospodarczego -? Poziom bezrobocia na koniec okresu <47<37 Źródło:Analiza zespołu

5 4 TRZY FILARY STRATEGII MIASTA ŁODZI Kluczowe działania wdrażane w pierwszej kolejności, przynoszące szybkie efekty Duzi inwestorzy Proaktywnie pozyskiwani w branżach priorytetowych –BPO –AGD –Logistyka W innych branżach, profesjonalna obsługa dużych inwestorów napływających do Łodzi Rozwój przedsiębiorczości Poprawa ogólnych warunków prowadzenia działalności gospodarczej Stymulacja powstawania i rozwoju przedsiębiorstw (w dłuższym okresie, w tym działalności innowacyjnej) Poprawa atrakcyjności miasta Poprawa wizerunku miasta Skoncentrowanie działań promocyjnych na unikalnych walorach Łodzi Działania wspierające (głównie poprawa infrastruktury komunikacyjnej i noclegowej) Źródło:Analiza zespołu

6 5 ŁAŃCUCH INNOWACJI : OD LABORATORIUM DO CAŁEJ BRANŻY Źródło: McKinsey Tworzenie innowacji Wpływ na produktywność BranżaPojedyncza firma Adaptacja innowacji innych firm Osiągnięcie efektu skali Wzrost oparty na innowacjach Zamawianie innowacji Komercjalizacja innowacji Promocja innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe)

7 6 BRANŻE PODSTAWOWE: SZANSA NA INNOWACYJNĄ DZIAŁALNOŚĆ NA DUŻĄ SKALĘ Źródło: Analiza zespołu Centra zaplecza biznesowego (BPO – Business Process Offshoring) Produkcja AGDLogistyka 3PL: Zarządzanie całym łańcuchem dostaw (mózg logistyczny innych firm) 4PL: Przejęcie niektórych funkcji montażowych od klientów Tworzenie innowacji Pojedyncza firma Adaptacja innowacji innych firm Osiągnięcie efektu skali Wzrost oparty na innowacjach Zamawianie innowacji Komercjalizacja innowacji Promocja innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Zaawansowane usługi biznesowe, np. pricing Wpływ na produktywność Branża Lean manufacturing

8 7 BRANŻE PODSTAWOWE: SZANSA DLA ŁÓDZKICH OŚRODKÓW BADAWCZYCH Źródło: Analiza zespołu Współpraca z instytutami ekonomicznymi np. w modelowaniu biznesowym i w księgowości Współpraca z instytutami technicznymi w dziedzinach mechaniki, elektroniki, technologii produkcji Współpraca z instytutami informatycznymi: np. oprogramowanie optymalizujące sieć dostaw Tworzenie innowacji Pojedyncza firma Adaptacja innowacji innych firm Osiągnięcie efektu skali Wzrost oparty na innowacjach Zamawianie innowacji Komercjalizacja innowacji Promocja innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Wpływ na produktywność Branża Centra zaplecza biznesowego (BPO – Business Process Offshoring) Produkcja AGDLogistyka

9 8 PROMOCJA INNOWACJI – DALSZY ROZWÓJ ISTNIEJĄCYCH INSTYTUCJI Źródło: Analiza zespołu Dalszy rozwój działalności łódzkich instytucji wspierających przedsiębiorczość i komercjalizację nauki i koordynacja ich działalności Szczególne perspektywy w dwóch branżach innowacyjnych –Rozwój oprogramowania –Biotechnologia Tworzenie innowacji Pojedyncza firma Adaptacja innowacji innych firm Osiągnięcie efektu skali Wzrost oparty na innowacjach Zamawianie innowacji Komercjalizacja innowacji Promocja innowacji Laboratorium (naukowe lub biznesowe) Wpływ na produktywność Branża


Pobierz ppt "Innowacyjne aspekty strategii rozwoju miasta Łodzi Dr hab. Michał Kwieciński McKinsey & Company Projekt nr 494/2004 Klaster łódzki jako sieć współpracy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google