Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak przygotować i zamieścić relację w serwisie ?.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak przygotować i zamieścić relację w serwisie ?."— Zapis prezentacji:

1 Jak przygotować i zamieścić relację w serwisie ?

2 Zapoznaj się z przykładowymi prezentacjami klikając w linki: Biblioteka we współczesnym świecie zwróć uwagę, że jest to skończona całość, można zrozumieć, o co chodzi bez konieczności wysłuchania osoby prezentującej Biblioteka we współczesnym świecie Aaa… marka potrzebna od zaraz Akcja promocyjna muzeum – zwróć uwagę, że filmik umieszczony w serwisie YouTube jest elementem prezentacji w prezi Akcja promocyjna muzeum to innowacyjne narzędzie do tworzenia prezentacji… obsługiwane w języku angielskim

3 wejdź na www.prezi.comwww.prezi.com kliknij sign up, aby rozpocząć zakładanie konta pierwszy krok – utwórz swoje konto

4 Do wyboru masz konta bezpłatne i płatne, zachęcamy do wyboru opcji bezpłatnej (Public), która umożliwia tworzenie prezentacji w Internecie i wykorzystywanie swoich prezentacji w wersji off-line (bez dostępu do Internetu). Opcja bezpłatna (Public) – nie wymaga uiszczania opłat, posiada limit pamięci do 100 MB, każda Twoja prezentacja utworzona na koncie typu Public będzie widoczna i dostępna dla innych w serwisie prezi.com Warto oczywiście znać regulamin korzystania z serwisu dostępny tutaj http://prezi.com/terms-of-use/ http://prezi.com/terms-of-use/ Kliknij Get, aby rozpocząć rejestrację swojego konta.

5 Po kliknięciu Get znajdziesz się na stronie do rejestracji konta. Podaj swoje imię, nazwisko oraz adres email (podany adres email będzie Ci służył jako nazwa użytkownika). Wymyśl hasło i powtórz hasło (i zapisz je sobie). Zaznacz, że zgadzasz się z warunkiem Rozumiem, że wszystkie moje prezentacje prezi będą publikowane w serwisie prezi.com/explore i zgadzam się z regulaminem serwisu. Kliknij Register and Continue.

6 Po zarejestrowaniu na Twoim ekranie pojawi się propozycja wyświetlenia 3 krótkich lekcji: Learn Prezi now/naucz się Prezi oraz inspiracje: Get inspired/ zainspiruj się. Zachęcamy do pooglądania filmików instruktażowych oraz obejrzenia kilku prezentacji z działu Get inspired. Możesz także pominąć ten krok po prostu wyłączając to okienko. drugi krok – popróbuj…

7 Tak wygląda Twoje konto do tworzenia prezi-prezentacji. Jesteś w dziale Your prezis/Twoje prezi. Łatwo możesz przejść do działu Learn/Naucz się lub do działu Explore/Odkrywaj.

8 Teraz chwila na zabawę, zachęcamy do przejrzenia kilku prezentacji w dziale Explore lub poszukania prezentacji w wyszukiwarce – spróbuj wpisać słowa: biblioteka, lub inne, które przychodzą Ci do głowy. Obejrzyj, jakie prezi robią inni.

9 Zastanów się, jak chcesz zilustrować swoją prezi: wybierz zdjęcia, grafiki i zgromadź je w jednym folderze – będzie Ci łatwiej przenosić je do prezi, rozrysuj na kartce kolejne punkty swojej prezentacji, pamiętaj - Twoja relacja powinna być skończoną całością, a jej automatyczne przeglądanie nie powinno trwać więcej niż 3 minuty (w dalszej części dowiesz się, jak sprawdzić automatyczny czas wyświetlania). trzeci krok… przygotuj materiały

10 Wejdź do działu Your prezi i kliknij New prezi / nowe prezi. Pojawi się pole, w którym wpisujesz tytuł prezentacji i kolejne, w którym opisujesz,o czym jest prezentacja. czwarty krok… tytuł i opis Przemyśl dobrze treść tych pól – po ukończeniu Twoje prezi zostanie w Internecie - warto, aby ktoś, kto się na nie natknie, uzyskał rzetelną informację. Zauważ, że nie ma zbyt wiele miejsca na tytuł i opis, pamiętaj - nie stosuj niezrozumiałych skrótów typu GBP, MiPBP… Teraz możesz kliknąć New prezi / nowe prezi.

11 Po kliknięciu New prezi/nowe prezi na ekranie pojawi się wybór gotowych szablonów. Rekomendujemy korzystanie z pustego prezi – Blank – jeżeli zaznaczysz Blank, na dole pojawi się polecenie Start editing/Zacznij edycję. piąty krok… tworzysz!

12 Twórcy Prezi dużą wagę przywiązują do pokazania, jak proste i intuicyjne jest to narzędzie, możesz skorzystać z krótkiego poradnika (zachęcamy) lub go wyłączyć. Ważne! Przy pracy nad prezi konieczne jest posiadanie dostępu do internetu oraz myszki z funkcją scroll – przewijaka. szósty krok… tworzysz :-)

13 Zachęcamy – pobaw się czystą planszą, przesuń planszę w górę, w dół, w prawo lub w lewo – przytrzymując lewy klawisz myszki. Przewiń przewijak w myszce i zobacz, jak to działa. Zauważ, że tytuł i opis nadane przez Ciebie na początku, są już tutaj widoczne. Skorzystaj z opcji powiększenia i pomniejszenia dostępnej po prawej stronie ekranu – ten sam efekt uzyskasz używając przewijaka w myszce.

14 Jesteś w pustym prezi - pojawia się polecenie Kliknij gdziekolwiek i wpisz ideę.

15 Bąbel Frame czyli ramka - służy do grupowania kilku obiektów, poniżej ramkę stanowi ciemniejsze szare tło, na którym znajdują się dwa obiekty: 1) kółko, 2) tekst – dzięki temu w prezi pokazywane są razem.

16 Insert służy do umieszczania w prezi Twoich własnych plików – zdjęć, grafik, filmików. Daje też możliwość wykorzystania gotowego schematu lub odręcznego rysowania linii. W tle widać umieszczone już logo.

17 Bąbel Path (ścieżka) służy do zaplanowania kolejności wyświetlania obiektów umieszczonych przez Ciebie na planszy. Wybierasz obiekt, który chcesz pokazać jako pierwszy, potem kolejny i tak dalej… Poniżej widać już całą ścieżkę (na niebiesko, z numerami). dolny pasek pokazuje elementy w wybranej przez Ciebie kolejności. W każdej chwili możesz zmienić kolejność przesuwając elementy w pasku, skasować element lub całą ścieżkę i zacząć od nowa.

18 Każda zmiana w prezi jest zapisywana automatycznie. W każdej chwili możesz przerwać pracę nad prezi klikając w polecenie exit.

19 Po zakończeniu prac nad zawartością prezi, należy zdecydować o ustawieniach Allow copy – rekomendujemy opcję Public & allow copy – oznacza publikację w serwisie prezi i możliwość zapisywania kopii przez innych. Tytuł i opis możesz edytować. siódmy krok – ustawienia końcowe

20 Oglądając swoje prezi, skorzystaj z opcji autoplay – automatycznego odtwarzania i upewnij się, że pokaz z użyciem tej opcji nie trwa dłużej niż 3 minuty. Najważniejsze polecenia w dolnym pasku to: Edit prezi – pozwala powrócić do edycji, Download – pozwala zapisać w pamięci komputera finalną wersję i wykorzystywać ją w wersji off-line – np. jako prezentację.

21 ósmy krok – podaj link do swojego prezi w formularzu konkursowym Wystarczy, że skopiujesz link i podasz go w odpowiednim miejscu formularza konkursowego.

22 WAŻNE: Jeśli w relacji zostały wykorzystane zdjęcia lub wypowiedzi osób niepełnoletnich, to na końcu relacji powinno pojawić się zdanie: Wizerunek dzieci w materiale wykorzystany został za wiedzą i zgodą ich opiekunów prawnych.

23 Przygotuj swoją relację w A my zachęcamy do kliknięcia tutaj. kliknięcia tutaj


Pobierz ppt "Jak przygotować i zamieścić relację w serwisie ?."

Podobne prezentacje


Reklamy Google