Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA."— Zapis prezentacji:

1

2 ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA

3 Ukończył studia wyższe w zakresie wychowania fizycznego i pedagogiki. Doktoryzował się na AWF Warszawie. Tytuł profesora nadzwyczajnego nauk o kulturze fizycznej uzyskał w 1994 roku, a profesora zwyczajnego w Autor prac naukowych z teorii wychowania fizycznego, pedagogiki zdrowia. Nauczyciel akademicki AWF i S w Gdańsku, AWF w Warszawie, Wszechnicy Mazurskiej. prof. dr hab. ANDRZEJ PAWŁUCKI

4 Paradygmat kulturowy Koncepcja 4 - przełom XX i XXI wieku WF według Andrzeja Pawłuckiego Wychowanie do wartości ciała a) uświadomienie potrzeb dbania o wartości ciała przez całe życie b) nauczenie ucznia sposobów dbałości o ciało (treningu zdrowotnego) zmieniaj ciało ucznia zmieniaj osobowość ucznia aby osobowość zmieniała ciało

5 KULTUROWY PARADYGMAT W ROZPOZNAWANIU WYCHOWANIA

6

7 WYBRANE DZIEDZINY KULTURY CIAŁA A RÓŻNE ZNACZENIA WARTOŚCI CIAŁA

8

9 W myśl koncepcji wychowania do wartości ciała idealnym produktem wychowania fizycznego są kompetencje kulturowe (osobowościowe dyspozycje człowieka), które decydują o treści i jakości ludzkich działań podejmowanych z myślą ludzkim ciele. KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

10 BLOK ROZSZERZAJĄCY Aspekty moralne sportu.

11 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE ZDROWOTNE

12 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W.ZDROWOTNE - RELACJA K. ZDROWOTNEJ I K. CIAŁA

13 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W.ZDROWOTNE - RELACJA K. ZDROWOTNEJ I K. MEDYCZNEJ

14 Role uczestników czynności związanych z pielęgnacją ciała Czynności o znaczeniu egzystencjalnym uczestnik treningu zdrowotnego uczestnik rekreacji Czynności o znaczeniu symbolicznym Działalność sportowa sportowiec kibic Działalność taneczna tancerz widz KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

15 WYCHOWANIE SPORTOWE RODZAJE CZYNNOŚCI SPORTOWYCH ZE WZGLĘDU NA RODZAJ INTERAKCJI Agonistyka dwupodmiotowa walki Agonistyka dwupodmiotowa Agonistyka jednopodmiotowa

16 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE Warunki zrealizowania celu czynności sportowej Wykazanie się przez wszystkich uczestników tej czynności (sportowców i kibiców) jak największym znawstwem dyscypliny (konkurencji) sportowej, której są uczestnikami (znajomością przebiegu czynności, reguł postępowania), jak najwyższymi kompetencjami moralnymi (uczciwością w rozstrzyganiu przebiegu czynności). Wykazanie się przez sportowców jak najwyższymi kompetencjami ciała (sprawnością we władaniu ciałem lub szczególną budową ciała).

17 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE Cechy czynności sportowej pozorna użyteczność wykonywanych przez sportowców czynności (symbolizowanie czynności użytecznych) jawne nawiązywanie rywalizacji z innymi uczestnikami czynności porównywanie kompetencji ciała (sprawności we władaniu ciałem lub budowy ciała) sportowców ścisłe uregulowanie reguł postępowania uczestników czynności sportowej

18 KONCEPCJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO WYCHOWANIE SPORTOWE - KODEKS FAIR PLAY" szacunek dla przeciwnika, poszanowanie reguł, zachowanie równowagi szans, nie wykorzystywania przewagi losowej, uznanie autorytetu sędziego, powściągliwość reakcji na rezultat spotkania, unikanie demonstracyjnego obnoszenia się z gestem "fair".

19


Pobierz ppt "ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google