Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3 1.Przygotowania aparatu pojęciowego Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Kto mnie edukuje / edukował?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3 1.Przygotowania aparatu pojęciowego Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Kto mnie edukuje / edukował?"— Zapis prezentacji:

1 Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia Przygotowania aparatu pojęciowego Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Kto mnie edukuje / edukował? … kształci / kształcił? Co charakteryzują to działania? 2.Rozważania wokół triady: społeczeństwo - ideologia - edukacja Poszukiwanie definicji pojęć … propozycje relacji … itp. 3.Przechodzenia od dyskursu potocznego do naukowego w obszarze refleksji nad edukacją. Prezentacja aktualnego systemu edukacji oraz dyskusja nad systemem obecnym oraz z okresu realnego socjalizmu. Pytania : Kto …? … nadzoruje?, … finansuje? i … prowadzi nadzór merytoryczny nad edukacją formalną, publiczną? 4.Przybliżenie uwarunkowań edukacyjnych – wspólne szkicowanie modelu programu: założonego, przetwarzanego, osiągniętego. dr Lucyna Kania:

2

3 Koncepcyjny model monitorowania działania systemu edukacyjnego wg projektu TIMSS–IEA, 1991 (Vancouver) Założony PROGRAM Implementacja wykonywany PROGRAM UCZEŃ Kontekst edukacyjny Kontekst społeczny Kontekst geograficzno-polityczno-ekonomiczny Kontekst lokalny Osiągnięciapoznawcze Umiejętność rozwiązywania problemów Postawy aspiracje Osiągnięty PROGRAM

4 Model systemu edukacyjnego wg Shavelsona et al., 1989 Działania edukacyjne opierają się na liniowym modelu planowania : CELE DZIAŁANANIA WYNIKI Alternatywny model nieliniowego planowania (K.E. Weick, 1979): DZIAŁANANIA WYNIKI CELE


Pobierz ppt "Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3 1.Przygotowania aparatu pojęciowego Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Kto mnie edukuje / edukował?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google