Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices."— Zapis prezentacji:

1 Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices

2 Cel Określona jest wadliwa partia i należy ją wycofać od klientów i potencjalnych klientów, którzy ją otrzymali. Korzyści Kolejny proces zintegrowany z wcześniej dostarczoną partią Zapas zwrotów zarządzany oddzielnie od pozostałych zapasów Cel i korzyści: Przegląd scenariusza 1

3 EHP3 for SAP ERP 6.0 Administracja sprzedażą Magazynier Kierownik ds. Jakości Tworzenie korespondencji bezpośredniej do klienta Przygotowanie kolejnego procesu w celu zwrotu partii Przyjęcie zwróconej partii do zapasu zwrotów Decyzja o dalszym wykorzystaniu zwróconych zapasów Tworzenie faktury korygującej minus dla klienta Wymagane aplikacje SAP: Role firmy zaangażowane w przebiegi procesów Uwzględnione kluczowe przebiegi procesów Przegląd scenariusza 2

4 Wycofanie partii Wykonywany jest program w celu ustalenia wszystkich klientów, którzy otrzymali materiały z wadliwej partii. Użytkownik wybiera wtedy adresy odpowiednich osób do kontaktów, a w systemie drukowany jest list seryjny do każdego z klientów w celu poinformowania ich o wycofaniu. W systemie zapamiętywane są następne działania dla każdego klienta. W razie potrzeby wprowadzane są także i dokumentowane dostawy zwrotne. Dla zapewnienia kontaktu z wszystkimi klientami, którzy otrzymali wadliwe materiały, należy ustalić, czy wadliwa partia miała wpływ na kolejne partie. Do tego celu można użyć standardowej funkcji systemowej lista miejsc użycia partii, która została szczegółowo opisana w standardowej dokumentacji systemu SAP ERP. W ramach tego scenariusza następuje wycofanie partii produktu gotowego lub sprzedawanego hurtowo. W ten sposób można łatwo odnaleźć wszystkich klientów, którzy otrzymali takie produkty. Dostawca może jednak zgłosić, że dany surowiec, półprodukt, materiał w sprzedaży lub inny materiał użyty podczas produkcji nie spełnia norm jakości. W takim przypadku należy ustalić, które produkty gotowe lub materiały w sprzedaży zostały wytworzone przy użyciu takich wadliwych partii. Szczegółowy opis procesu: Przegląd scenariusza 3

5 Diagram przebiegu procesu Wycofanie partii Administracja sprzedażą Magazynier/ Kierownik ds. jakości Zdarzenie Przetwarzanie kolejnych działań dotyczących sprzedaży w odniesieniu do każdego klienta Wadliwą partię należy wycofać Lista adresowa klientów, którzy otrzymali partię Fakturowanie; rachunek wyników konto finansowe Korespondencja bezpośrednia tworzenie danych podstawowych Tworzenie zlecenia zwrotu Generowanie kolejnych działań dotyczących sprzedaży Zlecenie zwrotu Klient Klient zwraca materiał Listy klienta Dostawa zwrotna Księgowanie przyjęcia materiałów Zatwierdzanie faktury korygującej minus do rozliczenia Faktura korygująca minus Rozliczanie Przetwarzanie zlecenia klienta: Sprzedaż bezpośrednio z magazynu (109) Fakturowanie sprzedaży Przypisanie partii Przypisanie numerów seryjnych Sprzedaż: Operacje zamykające okres (203) Rozrachunki z odbiorcami (157) (Opcjonalne) Zwroty do dostawcy (136) (Opcjonalne) Blokowanie wykorzystania zapasów i złomowanie (131) (Opcjonalne) Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) (151)

6 Legenda SymbolOpisKomentarze dotyczące zastosowania Zakres: Określa rolę użytkownika, na przykład kontroler faktury lub przedstawiciel handlowy. Zakres może również określać raczej jednostkę organizacyjną lub grupę przedsiębiorstw, a nie specyficzną rolę. Inne symbole związane z przebiegiem procesu w tej tabeli mają zostać umieszczone w tych liniach. Użytkownik ma tyle linii, ile jest wymagane, aby uwzględnić wszystkie role w scenariuszu. Zakres roli zawiera zadania, które są często spotykane w odniesieniu do tej roli. Zewnętrzne zdarzenia: Zawiera zdarzenia, które rozpoczynają lub kończą scenariusz, lub mają wpływ na przebieg zdarzeń w jego obrębie. Linia przebiegu (ciągła): Linia wskazuje standardową kolejność etapów i kierunek przebiegu w scenariuszu. Linia przebiegu (wykreskowana): Linia wskazuje przebieg do rzadko używanych lub warunkowych zadań w scenariuszu. Linia może też prowadzić do dokumentów związanych z przebiegiem procesu. Łączy dwa zadania w procesie scenariusza lub zdarzeniu, które nie stanowi etapu Kontakt/Zdarzenie biznesowe: Określa czynność, która prowadzi do scenariusza albo poza scenariusz, lub proces zewnętrzny, który ma miejsce podczas scenariusza Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie Proces jednostkowy: Określa zadanie ujęte krok po kroku w scenariuszu Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do całego innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer i nazwę scenariusza. Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Referencja procesu podrzędnego: Jeżeli scenariusz zawiera referencje do części innego scenariusza, należy tutaj umieścić numer scenariusza, jego nazwę i pochodzące z niego numery etapów Odpowiada etapowi zadania w dokumencie Decyzja dotycząca procesu: Określa decyzję/punkt rozgałęzienia oznaczające wybór, który zostanie dokonany przez użytkownika końcowego. Linie przedstawiają różne wybory wychodzące z różnych części karo. Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; odzwierciedla wybór, który zostanie dokonany po realizacji etapu SymbolOpisKomentarze dotyczące zastosowania Do następnego/Z ostatniego diagramu: Prowadzi do następnej/poprzedniej strony diagramu Kontynuacja schematu blokowego na następnej/poprzedniej stronie Wydruk/Dokument: Określa wydrukowany dokument, raport lub formularz Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Dane rzeczywiste dotyczące finansów: Określa finansowy dokument rozliczeniowy Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Planowanie budżetu: Określa dokument związany z planowaniem budżetu Nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia dokumentu wygenerowanego przez etap zadania; z tej formy nie wychodzą żadne linie przebiegu Proces wykonywany ręcznie: Obejmuje zadanie wykonywane ręcznie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia zadania wykonywanego ręcznie, takiego jak rozładowywanie ciężarówki w magazynie, które ma wpływ na przebieg procesu. Obecna wersja/Dane: Ten blok obejmuje dane pochodzące z procesu zewnętrznego Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; forma ta odzwierciedla raczej dane pochodzące z zewnętrznego źródła; do tego etapu nie wchodzą żadne linie przebiegu Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeniu: Ten blok obejmuje decyzję podejmowaną automatycznie przez oprogramowanie Zazwyczaj nie odpowiada etapowi zadania w dokumencie; stosowane jest raczej do odzwierciedlenia automatycznej decyzji systemu podejmowanej po realizacji etapu. Zewnętrzne dla systemu SAP Kontakt/ Zdarzenie biznesowe Proces jednostkowy Referencja procesu Referencja procesu podrzędneg o Decyzja dotycząc a procesu Połączenie z diagramem Wydruk/ Dokument Dane rzeczywiste dotyczące finansów Planowanie budżetu Proces wykonywa ny ręcznie Obecna wersja/Dan e Decyzja systemu o zaliczeniu/ niezaliczeni u:

7 Copyright 2009 SAP AG All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP Business ByDesign, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects S.A. in the United States and in other countries. Business Objects is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. These materials are subject to change without notice. These materials are provided by SAP AG and its affiliated companies ("SAP Group") for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP Group shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP Group products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warrant.


Pobierz ppt "Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices."

Podobne prezentacje


Reklamy Google