Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIÓW III klasy GIMNAZJUM ORAZ I KLASY LICEUM 1 Analiza i interpretacja dzieła sztuki Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIÓW III klasy GIMNAZJUM ORAZ I KLASY LICEUM 1 Analiza i interpretacja dzieła sztuki Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa."— Zapis prezentacji:

1 LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIÓW III klasy GIMNAZJUM ORAZ I KLASY LICEUM 1 Analiza i interpretacja dzieła sztuki Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa

2 Drogi Uczniu W czasie lekcji przed komputerem zachowaj poniższe zasady: Ćwiczenia rozwiązuj w pamięci lub w brudnopisie. Po każdej serii ćwiczeń przechodź do rozwiązywania zadań w karcie pracy. Każde polecenie czytaj uważnie i ze zrozumieniem. 2

3 Twórca obrazu Twórca obrazu Rembrandt Harmenszoon van Rijn 3 AUTOPORTRET, 1640 R. Holenderski malarz, rysownik i grafik. Uważany powszechnie za jednego z największych artystów europejskich, najważniejszy malarz holenderskiego Złotego Wieku, okresu w którym kultura, nauka, gospodarka, potęga militarna i wpływy polityczne Holandii osiągnęły swoje apogeum.

4 KILKA SŁÓW O OBRAZIE 4 W 1632 roku Rembrandt namalował słynną „Lekcję anatomii doktora Tulpa” – pełen napięcia i dramatyzmu portret grupowy amsterdamskich lekarzy, z sekcjonowanymi zwłokami w centrum. Jest to obraz wyjątkowy, dzięki wysunięciu na pierwszy plan zwłok, dramatycznemu oświetleniu oraz specyficznej atmosferze. Ciekawy jest fakt, iż malarz świadomie zmienił realia sekcji zwłok i na swym obrazie rozpoczął ją od dysekcji ramienia.

5 MALARSTWO BAROKOWE TO 5 teatralność, teatralność, ekspresja i emocja, gra świateł, silne efekty światłocieniowe, kompozycja otwarta, kompozycja przekątniowa, czyli układ diagonalny, dynamizm, żywioł, ruch, dysharmonia, asymetria, intensywne barwy, kontrast.

6 Lekcja anatomii doktora Tulpa 6

7 SILNE EFEKTY ŚWIATŁOCIENIOWE 7 Które fragmenty obrazu są oświetlone? Które giną w cieniu? Dlaczego? Uzasadnij swoją wypowiedź. W poprawnej odpowiedzi pomoże Ci negatyw obrazu.

8 8 TEATRALNOŚĆ TEATRALNOŚĆ Uzasadnij tezę, że mino dużego realizmu w obrazie widać elementy teatralności.

9 DYSHARMONIA 8 Przeprowadź linie, które potwierdzają świadomie wprowadzoną dysharmonię. Czemu ona służy? Kliknij i porównaj.

10 PALETA BARW 10 Rembrand użył w obrazie ograniczoną liczbę braw. Mają one jednak różny stopień intensywności. Jakie to barwy?

11 Realizm psychologiczny Co wyrażają twarze lekarzy? Nazwij emocje.

12 CZASY REMBRANDTA 12 Jakie informacje o epoce Rembrandta przekazuje obraz? Kilka wskazówek znajdziesz na prezentowanych fragmentach obrazu.

13 PRZEJRZYJ ZADANIA W KARCIE PRACY. 13 Uzupełnioną kartę oddaj nauczycielowi języka polskiego. To już koniec. Do spotkania na innej lekcji przed monitorem komputera.


Pobierz ppt "LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO DLA UCZNIÓW III klasy GIMNAZJUM ORAZ I KLASY LICEUM 1 Analiza i interpretacja dzieła sztuki Rembrandt Lekcja anatomii doktora Tulpa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google