Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kości zostały rzucone Suma oczek. Podstawowe pojęcia związane z projektem Doświadczeniem losowym (zjawiskiem losowym) nazywamy proces, który możemy powtarzać.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kości zostały rzucone Suma oczek. Podstawowe pojęcia związane z projektem Doświadczeniem losowym (zjawiskiem losowym) nazywamy proces, który możemy powtarzać."— Zapis prezentacji:

1 Kości zostały rzucone Suma oczek

2 Podstawowe pojęcia związane z projektem Doświadczeniem losowym (zjawiskiem losowym) nazywamy proces, który możemy powtarzać wielokrotnie w jednakowych lub zbliżonych warunkach, którego przebiegu i ostatecznego rezultatu nie można w jednoznaczny sposób przewidzieć. Zdarzenie niemożliwe to takie, które na pewno nie może mieć miejsca. Przykładem zdarzenia niemożliwego jest np. Wynik różny od orła lub reszki przy rzucie monetą. O zdarzeniu pewnym mówimy wtedy, gdy mamy pewność, że cos się wydarzy. Przykładem jest to, że rzucając monetą otrzymamy na pewno jeden wynik, orła lub reszkę.

3 Od czego zaczęliśmy KARTA PRACY klasa I gimnazjum Zadanie dla grupy: 1) Wykonajcie 50 razy rzut kostką sześcienną. 2) Wyniki rzutu kostką wpiszcie do tabeli. 3) Zliczcie wyniki i wpiszcie je do tabeli. 4) W podsumowaniu starajcie się odpowiedzieć na pytania, które będą próbą Interpretacji otrzymanych wyników. Czy wynik każdorazowego rzutu kostką można było przewidzieć? Nie. Czy któryś z wyników miał większą szansę pojawienia się? Nie. Który z wyników pojawiał się najczęściej? 6. Który z wyników pojawiał się najrzadziej? 3. na kostce wypadła: wpisuj za pomocą kresek pionowych, jeżeli w danym rzucie wypadł podany wynik razem podsumuj jedynka|||||||||||| 12 dwójka||||||||| 9 trójka||| 3 czwórka|||||| 6 piątka||||||6 szóstka||||||||||||||14 razem wyniki50

4 Badanie sumy wyrzuconych oczek przy rzucie dwiema kostkami Oto wyniki naszego doświadczenia: Wykres częstości, przedstawia częstość występowania poszczególnych wyników od 2 do 12 (pierwszy słupek od lewej odpowiada 2, drugi od lewej odpowiada 3, trzeci od lewej odpowiada 4 itd…) Jest to wykres dla 100 rzutów.

5 L.p. czerwona białasuma 1617 2325 3224 4325 5268 66511 7213 8325 9145 10156 116612 538 13369 14549 15347 16325 17213 18347 19224 20268 21538 22325 23426 24437 25459 26459 275611 28134 29325 30617 31347 32314 33336 34325 35246 36167 37549 384610 39415 40224 41325 42235 435510 44628 45437 46246 47235 48639 494610 50314

6 Tabela możliwych wyników 123456 1234567 2345678 3456789 45678910 56789 11 6789101112

7 Symulacja rzutu kostką sześcienną dla 50, 100 i 1000 rzutów

8 Patrząc na te wykresy, można zauważyć, że przy większej liczbie rzutów wyniki są bardziejzrównoważone.

9 Spotkanie z Panią Anną Rybak

10 Krzywa Gaussa (rozkład normalny) Z rozkładem normalnym spotykamy się codziennie. Na przykład: Osób o bardzo małym wzroście czy też bardzo wysokich jest mniej niż tych o przeciętnym wzroście. Tak więc wartości skrajnych jest mniej niż tych wypośrodkowanych. Przeprowadzając doświadczenie dotyczące sumy oczek, zauważyliśmy, że wynik 7 pojawia się najczęściej, natomiast 2 i 12 – najrzadziej. Na podstawie wykresu zamieszczonego obok można zauważyć to, co opisaliśmy powyżej.

11 Gra „Przeprawa przez rzekę” 1. W zabawie uczestniczyły dwie drużyny: 11 osobowa drużyna chłopców i 11 osobowa drużyna dziewcząt. 2. Zasady gry Każda z drużyn wybrała swojego kapitana, który nadał im numery od 0 do 5 (numery mogą się powtarzać). Kapitanowie ustawili swoich graczy wzdłuż,,rzeki” na jej przeciwnych brzegach. Gra polegała na rzucie dwoma kostkami i obliczeniu różnicy oczek. Osoba z tą liczbą przechodziła na drugą stronę,,rzeki”. Wygrała ta drużyna, która pierwsza przeszła w całości przez,,rzekę”. Kostkami rzucali kapitanowie drużyn. Grę rozpoczęła drużyna wybrana losowo - przez rzut monetą. 3.Przebieg gry Nauczyciel zapoznał uczestników z zasadami gry. Narysował wykres rozkładu teoretycznego przy rzucie dwiema kostkami i wyborze różnicy oczek. 4. Kapitanowie wybrani przez swe drużyny nadali swoim współzawodnikom karteczki z numerami od 0 do 5 i rozmieścili ich nad rzeką. 5. W drużynie chłopców najwięcej było osób z nr 1 i 2, a w drużynie dziewcząt z nr 1. Grę rozpoczęli chłopcy (zadecydował rzut monetą).


Pobierz ppt "Kości zostały rzucone Suma oczek. Podstawowe pojęcia związane z projektem Doświadczeniem losowym (zjawiskiem losowym) nazywamy proces, który możemy powtarzać."

Podobne prezentacje


Reklamy Google