Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa."— Zapis prezentacji:

1 Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa

2 Propaganda sukcesu W czasie tej prezentacji dowiesz się, w jaki sposób nowe władze po 1945 roku starały się przekonać społeczeństwo do siebie. Zwróć szczególną uwagę na hasła, które pojawiały się na plakatach i ulotkach. Postaraj się wynotować, do jakiej tematyki władze odwoływały się najchętniej, jaki był ton haseł, jak argumentowano swoje racje. W wyciągnięciu wniosków pomogą Ci konkretne polecenia. Pamiętaj, że wnioski będziesz musiał zebrać w pracy domowej na temat propagandy lat powojennych.

3 Propaganda sukcesu Najbardziej znanym plakatem propagandowym lat powojennych jest Olbrzym i zapluty karzeł reakcji. Kogo symbolizuje olbrzym, a kogo karzeł? W jaką organizację wymierzony jest ten plakat? Czy ma on związek z konkretnymi działaniami władz?

4 Propaganda sukcesu Na plakaty często trafiali przedstawiciele najwyższych władz państwowych. Na kolejnym slajdzie zobaczysz dwa takie plakaty. Kogo one przedstawiają? W jakich sytuacjach zostali sportretowani przedstawiciele władz? Na jakim wizerunku przywódców zależało twórcom plakatów?

5 Propaganda sukcesu

6 Pierwsze lata po II wojnie światowej były okresem odbudowy państwa. Władze rozpoczęły kampanię zachęcającą do, tak zwanego współzawodnictwa pracy. Prowadziło to do wyścigu w przekraczaniu norm produkcyjnych.

7 Propaganda sukcesu Ogłaszane plany gospodarcze traktowane były jak pole bitwy. Do jakich uczuć odwołuje się ten plakat? Czym miała być według władz realizacja planu dla obywateli?

8 Propaganda sukcesu Na kolejnym slajdzie znajduje się bardzo charakterystyczny motyw dla propagandy powojennej. Spróbuj go odszukać. Zwróć również uwagę na plakat skierowany do młodzieży. Co socjalistyczna ojczyzna dawała młodym i czego w zamian od nich oczekiwała?

9 Propaganda sukcesu

10 Władze silnie zaczęły lansować model kobiety pracującej dla dobra ojczyzny. Na czym miało polegać równouprawnienie kobiet w nowym systemie?

11 Propaganda sukcesu Co roku propaganda nasilała się w okresie poprzedzającym święta 1 maja i 22 lipca. Z czym związane były te daty? Jaki obraz społeczeństwa próbuje tworzyć ten plakat. Czy jest on pełny?

12 Propaganda sukcesu Obejrzałeś kilka plakatów prezentujących popularne motywy propagandy okresu powojennego. Zastanów się, jakie odczucia miały one wywoływać u odbiorców oraz jakie postawy kształtować. Pomyśl, jakie schematy myślenia miały tworzyć w społeczeństwie.

13 Propaganda sukcesu Bibliografia Internetowe Muzeum Polski Ludowej Ośrodek Karta Warszawa w PRL

14 Propaganda sukcesu Prezentację przygotowano dla:


Pobierz ppt "Propaganda sukcesu Społeczeństwo polskie na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku Anna Śliwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google