Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO."— Zapis prezentacji:

1 hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO SPOSOBU INTERAKCJI W GOSPODARSTWACH AGROTURYSTYCZNYCH Agrotravel 2015: Forum turystyki wiejskiej i agroturystyki Kielce, 9-10 kwietnia 2015 r.

2 Plan 1.Co możemy powiedzieć o działaniach promocyjnych usług agroturystycznych w Internecie? 2.Jakie jest potencjalne audytorium? 3.Co badaliśmy? 4.Jakie były kolejne etapy badań? 5.Czy istnieją grupy o podobnych właściwościach? Jak wygląda aktywność klientów na Facebooku? 6.Czy istnieją węzły łączące gospodarstwa o „solidnie aktywnych” klientach? 7.Co robią zarządzający fanpage’ami żeby mieć „solidnie aktywnych” klientów? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 2

3 Co możemy powiedzieć o działaniach promocyjnych usług agroturystycznych w Internecie? ₋54% gospodarstw agroturystycznych sprawdza zadowolenie klientów, ₋37% robi to okazjonalnie, a tylko 17% regularnie ₋70% gospodarstw deklaruje sprawdzenie zadowolenia klientów za pomocą rozmowy, a 13% za pomocą ankiety ₋93% gospodarstw agroturystycznych posiada własną stronę internetową, w większości doraźnie aktualizując treści (54%). ₋22% gospodarstw agroturystycznych korzysta z możliwości jakie dają media społecznościowe ₋52% Facebook ₋37% Nk.pl ₋7% Twitter hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 3

4 Jakie jest potencjalne audytorium? −66,2 % - odsetek gospodarstw z dostępem do Internetu w 2013 r. (woj. zachodniopomorskie ), wzrost z 34,3% w 2007 r. −ponad 30% osób korzysta z Internetu poza miejscem zamieszkania lub pracy, za pomocą urządzeń przenośnych −34% Polaków aktywnie używa platform społecznościowych w tym: −35% Facebook −19% Google+ −10% Twitter −32% użytkowników mediów społecznościowych korzysta z nich za pomocą smartfonów (7.2 mln aktywnych użytkowników) hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 4

5 Co badaliśmy? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 5 Gospodarstwa agroturystyczne promujące się w Internecie Gospodarstwa agroturystyczne posiadające profil na Facebooku Gospodarstwa agroturystyczne z aktywnymi klientami w badanym okresie

6 Jakie były kolejne etapy badań? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 6 1.Ocena aktywności klientów na Facebook i w witrynach internetowych 2.Analiza skupień podmiotów dla których aktywność klientów wykazywała podobne cechy 3.Porównanie działań zarządzających witrynami Facebook jako stymulacja do aktywności klientów

7 Czy istnieją grupy o podobnych właściwościach? Jak wygląda aktywność klientów na Facebooku? Zmienne: ilość opinii użytkowników, polubienia, aktualność wpisów klientów. Grupa 2: „solidnie aktywni” (9 przypadków) Grupa 3: „przeciętnie aktywni” (45 przypadków) Grupa 4: „miernie aktywni” (14 przypadków) hmarjak.zut.edu.pl 7

8 Czy istnieją węzły łączące gospodarstwa o „solidnie aktywnych” klientach? hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 8

9 Co robią zarządzający fanpage’ami żeby mieć „solidnie aktywnych” klientów? Badane działania: −całkowitą liczba wysłanych przez zarządzającego informacji −liczba zdarzeń z podziałem na typy (fotografia, łącze, informacja, film, status, wydarzenie) −aktualność informacji −promowanie witryny Facebook na stronie internetowej hmarjak.zut.edu.pl 9

10 Podsumowanie −Mało aktywne działania zarządzającego fanpage’m, przekłada się na małą aktywność ze strony gości - aktywność podobna jak w witrynach internetowych. −Zarządzający fanpage’mi, posiadający „solidnie aktywnych” klientów, częściej informowali na swojej witrynie internetowej o istnieniu fanpage’a. −Zarządzający fanpage’ami gospodarstw korzystają ze wsparcia organizacji turystycznych takich jak: Polska Organizacja Turystyczna i Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. −Działania gospodarstw agroturystycznych za pomocą platform społecznościowych pomagają w innowacyjnym komunikowaniu się i utrzymywaniu kontaktu z gośćmi, a dzięki ich aktywności mogą wpływać na podejmowanie decyzji przez potencjalnych gości. hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny 10

11 hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO."

Podobne prezentacje


Reklamy Google